Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane 3 - prosze o pomoc


Kamcio90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :) 

 

Planuję zakup auta dla żony, głównie jazda po mieście, krótkie odcinki.

Żonie bardzo podoba sie Megane 3, w związku z tym mam gorące prośbe do Was o poradę.

 

1. Czy roczniki 2008-2011 (przed liftem) to dobre egzemplarze generalnie ? czy dopiero po lifcie można powiedzieć że są bardziej dopracowane i należy szukać od 2011 ?

2. Jakie silniki są godne uwagi ? tak jak pisałem powyżej, ma to być auto do miasta

3. Jakie są realne ceny tych samochodów ? Zależy mi na kupnie zadbanego egzemplarza - jakie kwoty tutaj chodzą w grę ?

 

Jeżeli dla kogoś te pytania sa głupię (niestety nie znam się w ogóle na tej marce) proszę o niekomentowanie.

Dla osób które chiałyby mi pomóc, z góry DZIĘKI ! :)

 

pozdrawiam,

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Ci lekturę działu zakup. Zwykle takie tematy choć ciekawe budzą przede wszystkim dyskusję i wymianę zdań między właścicielami wolnossaków, Tce i dCi. Było już kilka takich dyskusji i mam nadzieję, że nie rozpęta się tutaj kolejna.

26 minut temu, Kamcio90 napisał:

1. Czy roczniki 2008-2011 (przed liftem) to dobre egzemplarze generalnie ? czy dopiero po lifcie można powiedzieć że są bardziej dopracowane i należy szukać od 2011 ?

MIII ogólnie jest dobre. Lifting to tylko modyfikacje wizualne. Mechanicznie raczej niewiele się zmieniało.

27 minut temu, Kamcio90 napisał:

2. Jakie silniki są godne uwagi ? tak jak pisałem powyżej, ma to być auto do miasta 

Zależy do jakiego miasta. W jednym auto przejedzie od odpalenia 2 km bez świateł od startu do celu, a w drugim tyle samo albo więcej w korkach.

W tym miejscu odsyłam do początku mojego wpisu.

28 minut temu, Kamcio90 napisał:

3. Jakie są realne ceny tych samochodów ? Zależy mi na kupnie zadbanego egzemplarza - jakie kwoty tutaj chodzą w grę ? 

Popatrz po prostu na ceny na Otomoto. Odrzuć od razu najtańsze oferty. Negocjacje w dzisiejszych czasach to zwykle setki złotych powyżej okrągłej kwoty. Nie licz na to, że sprzedawcy chętnie będą opuszczać po kilka tysięcy, tym bardziej, gdy będą pewni auta jak tego, że trzeba niebawem rozliczyć się z fiskusem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIII uchodzi za dobry samochód. Na pewno nie należy wierzyć wszystkim internetowym mitom na temat Meganki i generalnie francuskiej motoryzacji. Zadbany egzemplarz będzie sprawował się nie gorzej niż średnia dla całego segmentu kompaktów. 

 

Ja osobiście jestem zwolennikiem benzyny 1.6 110 KM - myślę, że do miasta to dobry wybór. 

 

Liftingiem nie ma co się kierować przy zakupie. Ja mam rocznik 2012 i ciągle jest to PhI. Znajdziesz tu nawet opinie, że wraz z upływem lat Renault oszczędzało na różnych detalach, więc to nie tak, że nowszy automatycznie będzie lepszy :)

 

Jeśli szukasz wersji HB to znajdziesz na rynku dużo zadbanych aut z rąk prywatnych. Za 25-30 tysięcy kupisz fajne auto, które może jeszcze posłużyć długie lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MariuszNS napisał:

Za 25-30 tysięcy kupisz fajne auto, które może jeszcze posłużyć długie lata.

 

W tej cenie to można już  kupić M3 v3, a na pewno v2 jak się poszuka.

M3 v1 w dobrym stanie można już znaleźć za 10--12 tys pln.

 

tu masz przykład:

https://www.master1.pl/oferta/gotowka/48761/renault/megane-1-6-16v-generation?kalkulacja=------

 

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kacper69 napisał:

W tej cenie to można już  kupić M3 v3, a na pewno v2 jak się poszuka.

Chyba dCi po flocie... Z silnikiem "do miasta" nie ma szans.

14 minut temu, kacper69 napisał:

M3 v1 w dobrym stanie można już znaleźć za 10--12 tys pln.

 

tu masz przykład:

https://www.master1.pl/oferta/gotowka/48761/renault/megane-1-6-16v-generation?kalkulacja=------

Bieda edyszyn za prawie 28k to nie 10-12 pln :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

35 minut temu, kacper69 napisał:

 

M3 v1 w dobrym stanie można już znaleźć za 10--12 tys pln.

 

 

 

Proszę pokaż mi aukcje z M3 ph1 za tyle pieniędzy nadającą się do jazdy, chyba coś Ci się pomyliło z M2. M3 najtaniej taką +- nadającą się odrazu do jazdy kupisz minimum za 20k i to w biedniejszej wersji wyposażenia, za 18/19 dorwiesz nawet taką odpalaną na kluczyk. Ja wiem, że ceny HB z 1.5dCi poflotowych są niskie, ale nie przesadzaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kacper69 napisał:

 

W tej cenie to można już  kupić M3 v3, a na pewno v2 jak się poszuka.

M3 v1 w dobrym stanie można już znaleźć za 10--12 tys pln.

 

tu masz przykład:

https://www.master1.pl/oferta/gotowka/48761/renault/megane-1-6-16v-generation?kalkulacja=------

 

Za 10-12 tysięcy to można kupić 12-letnią MII w przyzwoitym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!