Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pedał gazu - blokada/wpadanie


daniel00

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

x

niedawno kupiłem Renault Megane III 1.2, 132 km, coupe

x

Niepokoi mnie to, co zauważyłem podczas wciskania gazu.

x

Mianowicie pedał dochodzi jakby do końca i czuje, że staje - jakby był to max. Jednak gdy mocniej wcisnę, opór puszcza i pedał wpada aż do podłogi.

x

Czy tak powinno być czy może to zwiastować jakąś awarię? Czy pedal powinien od razu iść do podłogi czy to specjalnie jakaś blokada?

x

Pozdrawiam

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER, - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat miliard razy wałkowany, to jest tzw. kick-down w renówach wyposażonych fabrycznie w ogranicznik/tempomat. Wykorzystuje się ten "opór" gdy korzystasz z ogranicznika. Mając go włączony nie pojedziesz więcej niż wartość ustawiona, a w przypadku awaryjnym naciskasz pedał do oporu i ogranicznik przestaje działać.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kiedy ten opór występuje gdy jest wł.ogranicznik?tempomat?

Osobiście nie wyczułem takiego czegoś u siebie przy wł.tempomacie a z ogranicznika 1 raz skorzystałem zapoznać się na czym to polega i więcej tego nie uruchamiam.

Na co dzień jeżdżąc bez tych gadżetów pedał przyspieszenia pracuje płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tego nie wiem. Przy tempomacie wystarczy wcisnąć gaz i auto przyśpiesza. Nie trzeba pokonywać żadnego oporu. Tak to pamiętam. Przy ograniczniku dodawanie gazu nic nie zmienia, nawet ostatnio testowałem. Pedał w podłodze i nic się nie dzieje. Trzeba cisnąć jeszcze dalej i mocniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tempomacie oczywiście punkt oporu nie jest do niczego potrzebny, przy ograniczniku już musi być. Jak nie jest wyczuwalny i nie działa to może pedał gazu jest od wersji bez tempomatu-ogranicznika. U mnie punkt oporu jest wyraźnie wyczuwalny i działa tak jak powinien.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie za opór mało kiedy się naciska bo jest on dość mocny (samo przejście) i w normalnej jeździe rzadko się tego używa bo nic nie daje ;xxx albo zacznijcie jeść mięso a nie tylko red bule pić to będziecie mieć siłę wcisnąć pedał gazu xD

 

Cytat

Ale kiedy ten opór występuje gdy jest wł.ogranicznik?tempomat?

 

boże święty, masz auto? To idź na parking i sobie wciśnij pedał na wyłączonym silniku do oporu ile będziesz umiał to go wyczujesz kiedy jest opór. Jak oporu nie będzie to albo miałeś wymieniany pedał gazu albo ktoś dokładał tempomat.ogranicznik ale nie wymienił pedału gazu.

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem to dziś i faktycznie tak to działa.

@ROBRAT sprawdź sobie na postoju bez odpalonego silnika. Gaz do oporu i lekkie przełamanie oporu powoduje dalsze wciśnięcie pedału. Podczas jazdy z ogranicznikiem to samo tylko dodatkowo czerwona obwódka prędkościomierza + sygnał alarmowy. Pomijając to wszystko sam ogranicznik jest do d... Jako funkcja, wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja problem zgłoszony przez Daniel00 już rozkminiłem w kilku autach.

Problemem jest sam pedał gazu, który się zacina.

Wymiana tego pedała czy pedału ( jak kto woli) rozwiązuje problem. No chyba, że ktoś umie go rozebrać , nasmarować i złożyć. Ale chyba nie warto , bo nie jest drogi , używany.

Może też być za mocno przykręcony do uchwytu, co powoduje, że się zacina. Poluzowanie śruby o pół obrotu też może rozwiązać problem.

Przed zakupem trzeba tylko zobaczyć jaki ma PN, bo są różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.02.2019 o 20:20, pbet napisał:

Pomijając to wszystko sam ogranicznik jest do d... Jako funkcja, wg mnie.

 

Nie jest do 4 liter. Ustawiasz sobie na 50 km/h  na ograniczniku i po uzyskaniu tej prędkości możesz wciskać pedał gazu dalej do pierwszego oporu, a auto nie pojedzie szybciej. Ale sytuacja zmusiła kierowcę do gwałtownego przyspieszenia i przełamujesz pierwszy opór pedału, i jedziesz szybciej niż te zaprogramowane 50km/h bez wyłączania ogranicznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aston76 ale po co to robić? Jak jest np. odcinkowy pomiar prędkości to wygodniej mi włączyć tempomat. Jak trzeba przyśpieszyć to bez przełamywania oporów pedała gazu. Szybciej, łatwiej, bezpieczniej.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!