Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

renault stosuje różne wersje modułu BCM (moduł zespolony w kabinie). W clio III (bo akurat takiego miałem :-P ) były trzy poziomy: bieda, normal i luksus. Przejawiało się to możliwością obsługą różnych urządzeń: szyby elektryczne tył, podgrzewanie foteli, klimatyzacja automatyczna. Jest dalece prawdopodobne, że megane jest tak samo (ale dotyczy innych urządzeń).

Skoro macie dostęp do różnych samochodów, to nie problemem jest pobieżne sprawdzenie wyposażenia i zrobienie fotki modułowi BCM. Znajduje się z lewej strony kierownicy, obok bezpieczników (trzeba wyjąć zaślepkę).

 

jeżeli uzbiera się dużo danych to można różne rzeczy wywnioskować :-)

 

Oto moje:

1728107673_2019-05-24BCM.thumb.jpg.e8f739968f1f5b4ef9f105a707d181ea.jpg

+ szyby elektryczne przód/tył,

+ klima dwustrefowa,

+ czujnik deszczu/światła,

+ światła drogowe/mijania LED,

+ centralny zamek/karta,

+ nawigacja,

+ rozpoznawanie znaków,

+ zegary - wyświetlacz,

+ czujniki parkowania przód/tył

+ tempomat/ogranicznik,

 

tego nie ma:

- multisense LED drzwi/konsola,

- szyberdach,

- kamera cofania,

- radar (aktywny tempomat),

- lusterka fotochromatyczne,

- czujniki martwego pola,

- grzanie foteli,

- elektryka foteli,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, sadisticescape napisał:

nie produkuj sie bo nawet meganka 4 ph 2 ma to samo bcm. tylko soft jest miedzy nimi inny

Nie sądziłem, że w jednym zdaniu można:

- samemu sobie zaprzeczyć,

- wymyślić nieistniejącą wersję,

- zniechęcić do działania:35_thinking:

 

A więc (na tą chwilę) znalazłem takie BCM:

- 284B1 7439R  TY C1 R-Full,

- 284B1 4604R  UT C1 R-Full,

- 284B1 2782R  GS C1 VAC,

- 284B1 1258R  OB C1 R-Full,

- 284B1 4449R  C7 C1 R-Full,

- 284B1 3506R  D4 C1 R-Full,

- 284B1 4565R  FL C1 R-Full

 

To że pudełko wygląda tak samo to nic nie znaczy. Domyślam się, że pracujesz w warsztacie, więc pragnę Cię poinformować, że moduły BCM jako NOWE są sprzedawane w najwyższej wersji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje w warsztacie? Może inaczej. Mam warsztat. to po pierwsze po drugie wszystkie oznaczenia c1 r full są takie same - po drugie jesteś chyba osobą która musi widzieć żeby zrozumieć, to patrz typie. ja mam je w rękach i się wypowiadam a Ty przglądasz obrazki w Googlu. 

A253AB79-FA79-4C58-9247-82A502C72791.jpeg

I reszta wygląda tak samo jak już zdążyłeś zauważyć. Nie chce mi się rozbierać ich by udowodnić Ci że wiesz może i dużo ale ta wiedza jest warta tyle co znajdziesz na ziemi. 

 

i uprzejmie zwracam się do szanownej administracji o zasłużone pozwolenie *** - regulamin obowiązuje

C0B2C7C6-36E5-43A6-B900-C3AFAABAE907.jpeg

i może już odstawiając te pozycjonowania sie w stadzie to szkodza tych ludzi którzy czytają Twoje stękania a potem kupują jak mówisz to jedno jedyne bcm skupiając sie na numerach jakie podajesz, pewnie jeszcze dokładając a może ktoś kupić jakiekolwiek bo są takie same i co, oddasz im kase? 

*** ktoś kto trochę siedzi w temacie nazwał by to „pudełko” po prostu UCH ale Ty wiesz o jej istnieniu z ddt4all przykre.

 

Regulamin:
pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim.

pkt. 5.3 Zabrania się obrażania, wyzywania, bezpodstawnego osądzania oraz wszelkich działań na szkodę innych użytkowników forum, a także umieszczania treści ogólnie uznanych za obraźliwe, niestosowne, pornograficzne. Zabrania się również stosowania różnych form zaczepki, złośliwości i kpin. Powyższe ograniczenia dotyczą zarówno postów jak i shoutboxa.

pkt. 5.6 Na forum istnieje obowiązek stosowania polskich znaków diakrytycznych oraz zasad interpunkcji. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość odstąpienia od stosowania pl-literek, ale użytkownik zobowiązany jest do uzgodnienia tego faktu z administracją forum.

 

@davop zapomnialem oznaczyc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Multisense bez ledów:

https://www.foroclub.es/megane4/viewtopic.php?f=446&t=21122

Multisense w Kadjarze uruchomione na podstawie instrukcji z Megane IV:

20200404_143841.thumb.jpg.08815ed6b23e770adc844d94e2f5ae67.jpg20200404_143804.thumb.jpg.af4c80229ec7dcfe170b81ea6d40c46b.jpg20200404_143749.thumb.jpg.62eba84a22ffd07f514b97f1d8e54362.jpg20200404_142848.thumb.jpg.5a1d5ff933428231a8d7c9ec9d02009e.jpg

 

Dodatkowo uruchomiłem dodatkowe wyświetlanie PDC na prędkościomierzu:

1195992334_PDCimTacho.thumb.jpg.a92699343b3d95ccb88ae1cc4b89a1c8.jpg

 

Aktywowałem również:

- wykrywanie zmęczenia.

- światła tylne przy włączanych dziennych.

- światła do jazdy dziennej wyłączają się przy włączaniu kierunkowskazu.

- na stałe wyłączony system start-stop.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.05.2019 o 01:00, sadisticescape napisał:

Pracuje w warsztacie? Może inaczej. Mam warsztat. to po pierwsze po drugie wszystkie oznaczenia c1 r full są takie same - po drugie jesteś chyba osobą która musi widzieć żeby zrozumieć, to patrz typie. ja mam je w rękach i się wypowiadam a Ty przglądasz obrazki w Googlu. 

A253AB79-FA79-4C58-9247-82A502C72791.jpeg

I reszta wygląda tak samo jak już zdążyłeś zauważyć. Nie chce mi się rozbierać ich by udowodnić Ci że wiesz może i dużo ale ta wiedza jest warta tyle co znajdziesz na ziemi. 

 

 

 

Sadistic masz rację że wyglądają tak samo (fizycznie) - tylko nie wiem czy znasz zasadę tego że mogą różnić się wsadem programowym - przekonałem się o tym kilka razy (akurat nie na MIV, ale już w LIIPhII na przykład).

Tam UCH było identyczne fizycznie, a soft był w scalaku inny i była kicha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK - czyli musisz mieć sprawny swój żeby wgrać do tego nowego z niego soft?

Czy po prostu walisz soft jak leci z jakiegokolwiek do jakiegokolwiek?

 

Czyli jak chcę zmienić u siebie funkcje to wystarczy mieć wsad z jakiegokolwiek (z taką wersją jaką potrzebuję) i mogę go sobie do swojego wgrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Dnia 3.04.2020 o 20:05, sylwekdm napisał:

Multisense bez ledów:

https://www.foroclub.es/megane4/viewtopic.php?f=446&t=21122

Multisense w Kadjarze uruchomione na podstawie instrukcji z Megane IV:

20200404_143841.thumb.jpg.08815ed6b23e770adc844d94e2f5ae67.jpg20200404_143804.thumb.jpg.af4c80229ec7dcfe170b81ea6d40c46b.jpg20200404_143749.thumb.jpg.62eba84a22ffd07f514b97f1d8e54362.jpg20200404_142848.thumb.jpg.5a1d5ff933428231a8d7c9ec9d02009e.jpg

 

Dodatkowo uruchomiłem dodatkowe wyświetlanie PDC na prędkościomierzu:

1195992334_PDCimTacho.thumb.jpg.a92699343b3d95ccb88ae1cc4b89a1c8.jpg

 

Aktywowałem również:

- wykrywanie zmęczenia.

- światła tylne przy włączanych dziennych.

- światła do jazdy dziennej wyłączają się przy włączaniu kierunkowskazu.

- na stałe wyłączony system start-stop.

 

 

Cześć, czy pamiętasz mniej więcej jak włączałeś te opcje w ddt4all. Chodzi mi dokładnie o:

- robiłem włączanie opcji wg. jakiegoś tutorialu po dodaniu przycisku multisense i jakieś efekty widzę, jednak problem jest taki, że np. przy zegarze prędkości nie widzę znaczka multisense i że w ddt4all jak zmieniałem wartości i wysyłałem do ecu to po resecie r-linka te wartości były dalej tak jakby wyzerowane. Nie widziałem zmian w rejestrze. I się teraz zastanawiam z jakiego powodu tak się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tm90 napisał:

pamiętasz mniej więcej jak włączałeś te opcje w ddt4all.

Robiłem to wg tego tuorialu: https://www.foroclub.es/megane4/viewtopic.php?f=446&t=21122

Po każdej zmianie parametrów w danej zakładce musisz  kliknąć:

1 - write,

2 - Key off/ On reset,

Dopiero wtedy przechodzisz do następnej zakładki, i tak kolejno, bo inaczej nowe wartości Tobie się nie zapiszą.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.09.2020 o 07:05, sylwekdm napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

 

Dzięki wielkie za odpowiedź :) "key off / on reset" to ten żółty button w programie? Ja niestety przytrzymywałem fizyczny przycisk wyłączania R-linka i prawdopodobnie to było powodem, że te wartości się nie zapisywały zawsze. W tym tutorialu co miałem, nie było wspomniane o tym żółtym buttonie "key off ...". Przetestuję tak jak napisałeś i na pewno będzie dobrze.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, tm90 napisał:

"key off / on reset"

1. write.

2. key off/ on reset.

Przed każdą zmianą zakładki po lewej stronie - parametry musisz zapisać.

20200911_151207.thumb.png.26dc4e93874436f4608d3a02ee1bc449.png

Edytowane przez sylwekdm
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.09.2020 o 15:18, sylwekdm napisał:

I znowu mnie przedrzeźniasz :?: 

 

Dzięki, udało mi się wszystkie zmiany wprowadzić. Dodanie kroku z button nr 2 załatwił sprawę. A czy orientujesz się, czy limit prędkości, który wyświetla się na mapie w nawigacji, można wyświetlić obok prędkości na zegarach? Czy ta prędkość na zegarze jest tylko od asystenta jazdy?

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tm90 napisał:

Czy ta prędkość na zegarze jest tylko od asystenta jazdy?

Jest do asystenta. Na razie nie ma możliwości  aby wyświetliło się z nawigacji, choć wiem, że szukają rozwiązania na zagranicznych forach. 

Edytowane przez sylwekdm
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!