Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki powinien być poziom oleju?


nyerik

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie tego nie mogę być pewien na 100% bo jestem drugim właścicielem, poprzedni w Belgii. Czytam w jakimś sklepie, że było wiele bagnetów do 1.5 DCI.

Edytowane przez nyerik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrazki z instrukcji i faktyczny wygląd często nie idą w parze i są poglądowe. Miałem 1.5 dCi w MII i był tam podobny bagnet do tego ze zdjęcia (choć złamałem sam dwa). Najlepiej byłoby szybko kupić bagnet na 100% właściwy do Twojego modelu i sprawdzić. Są niestety problemy z doborem bagnetu bo powinieneś wiedzieć przynajmniej jaką powinien mieć długość. Może ASO pomoże, poda nr części, może sprzeda nie za drogo. Wg mnie to najlepsza opcja w tej sytuacji. Poziom oleju na bagnecie jak koledzy pisali, wg mnie masz na minimum i trzeba dolać ale to wg tego bagnetu, co do którego nie masz pewności. No i ten Twój olej jakoś tak dziwnie wygląda, jakby gluty. Może warto zmienić? Kiedy był zmieniany?

p.s. oryginalny bagnet był chyba żółty, a nie pomarańczowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitu pitu. Niech nie dolewa teraz i niech sprawdzi na zimnym silniku. 

Ja np jak mi spanie jedna kropka do od razu dolewam na Max i tak pilnuje cały czas, nastraszyliscie mnie z tym KZFR i mam teraz skrzywienie przez to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Renia08 napisał:

Pitu pitu.

Pierdu pierdu.

30 minut temu, Renia08 napisał:

Niech nie dolewa teraz i niech sprawdzi na zimnym silniku. 

Nie widzisz, że tu coś jest ewidentnie nie tak? Na wyświetlaczu stan max, na bagnecie stan min? Komputer przy wyższym stanie na bagnecie wyrzuca "Top Up Oil Level".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nyerik wskazania z zegarów traktuj czysto orientacyjnie, jak zaczniesz sobie teraz tam regularnie zerkać, to zauważysz, że raz będziesz miał kreskę mniej, raz więcej. Nic niezwykłego. Manualne sprawdzenie poziomu na bagnecie to jedyny miarodajny test. Pomysł z podjechaniem do ASO nie jest głupi. Zapytaj, czy to co masz teraz to od Twojego silnika, a jak nie to poproś o sprawdzenie, co powinno tam siedzieć. 

Tu nikt nikogo nie straszy, każdy może sobie jeździć jak chce, nawet na suchej misce olejowej, jego sprawa ;) Tu sytuacja jest ewidentnie podejrzana i dla własnego spokoju bym się upewnił chociaż, że mam bagnet, któremu mogę zaufać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nyerik Sprawdź poziom oleju na zimnym silniku, pierw na bagnecie a później na wyświetlaczu. Później zrób pomiar po pokonaniu parunastu kilometrów aż auro trochę ostygnie. Jak na zimnym będziesz mieć pod MAX na bagnecie i 3/4 kropek na kompie a później na ciepłym będziesz mieć na bagnecie połowę albo mniej i na kompie połowę kresek albo poniżej to znak, że z bagnetem i pomiarami jest wszystko ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan maksymalny i minimalny na tym pożal się boże bagnecie jest taki jak pokazał @Renia08. Wskaźnik oleju na liczniku trzeba traktować z przymrużeniem oka bo jak auto stoi na równi pochyłej lekko to może pokazać za mało bądź za dużo oleju, w zależności jak tam sobie czujnik wykryje. Strasznie przepalony ten olej, Ja bym nie dolewał tylko zlał to g*wno, i zalał nowym olejem... u mnie jak wyciągam ten bagnet ( a robię to może z raz na wymianę oleju bo boje się, że to dziadostwo połamie wpychając na miejsce) to olej jest czyściutki tak, że ciężko w słoneczny dzień dostrzec ile właściwie jest oleju na miarce.  Moja rada zlać to co jest zalać nowym, i wtedy kontrolować, a nie tak łopatologicznie spekulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, czik3n napisał:

u mnie jak wyciągam ten bagnet ( a robię to może z raz na wymianę oleju bo boje się, że to dziadostwo połamie wpychając na miejsce) to olej jest czyściutki tak, że ciężko w słoneczny dzień dostrzec ile właściwie jest oleju na miarce

Miałeś kiedyś diesla? Tam się olej robi czarny zaraz po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajjj nie dopatrzyłem. Oczywiście większość aut u mnie to diesle wiec wiem o co chodzi :D myślałem, że to benzyna tak przepaliła ten olej :D. Tak czy siak zmienił bym go, bo ani nie wiadomo ile jest ani ile być powinno, a po zmianie będzie można kontrolować stan :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, pbet napisał:

Przecież komputer nie pokazuje mniej kropek / kwadratów w zależności od tego czy silnik jest zimny czy ciepły.

No jak to nie? Czujnik mierzy poziom oleju a wiadomo, że ten zmienia się w zależności od temperatury. Jeżeli bagnet to wychwyci to czujnik poziomu również. Jeden działa analogowo (wzrokowo) drugi elektrycznie ale robią to samo. Fakt, że czasem komputer ma małego focha i może pokazać wskazanie obarczone błędem ale zazwyczaj kolejne pomiary pokazują poziom prawidłowy. Dodatkowo producent samochodu zabezpieczył układ pomiarowy przed pomiarem poziomu zanim ten nie ścieknie do miski. 

Potwierdzam, w dieslu olej robi się czarny zaraz po jego wymianie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!