Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana ślizgów podnośnika szyb lewy przód


Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem podobnego tematu na forum, więc opiszę co mnie spotkało. Może inni koledzy unikną błędu, który ja popełniłem podczas jednego z mroźnych dni.

Po obfitych opadach (chyba śniegu z deszczem), przymarzły dość mocno szyby (samochód nieużywany trzy dni, garażowany pod chmurką). Niefortunnie próbowałem otworzyć szybę w drzwiach kierowcy. Usłyszałem tylko trzask a szyba oczywiście pozostała w bezruchu. Po dwóch dniach okno samo się otworzyło - szyba opadła i nie mogłem już jej podnieść (było słychać tylko silnik podnośnika). Zdemontowałem boczek drzwi i okazało się, że są uszkodzone ślizgi podnośnika szyb. Nie róbcie tego na dworze, kiedy jest mróz - ja byłem zmuszony, bo potrzebowałem zamknąć okno samochodu zaparkowanego na ulicy. Demontaż boczka robiłem przy temperaturze -5st - złamałem zaślepkę śruby mocowania klamki, jeden kołek trójkąta lusterka i urwałem klapkę schowka drzwi.

Właśnie jestem po wymianie uszkodzonych części (ślizgi). Może komuś przyda się mój opis. Potrzebne narzędzia: torx 15, torx 20, imbus 5, nasadowy 10, łyżka do podważania (najlepiej plastikowa), cienki wkrętak (najlepiej elektryczny, czyli izolowany na całej długości).

1. Demontaż osłony głośnika i trójkątnej osłony przy lusterku - wystarczy podważyć i pociągnąć, powinny się łatwo uwolnić plastikowe kołki.

001.thumb.jpg.aca94714396d15a552434ae994e4fae4.jpg

002.thumb.jpg.3a7cac0f1e34ff47a3ae9439ea3935f8.jpg003.thumb.jpg.ca5bdc49557488245df50c585c5068cf.jpg

2. Demontaż klamki - jedna śruba ukryta pod plastikową zaślepką, po jej wykręceniu klamka dość łatwo daje się wyciągnąć z obudowy boczka drzwi.

004.thumb.jpg.8f1536dc5e6402aa7d5f3925bea715f1.jpg

3. Demontaż schowka - trzeba podważyć po obu bokach i wyciągnąć do góry. Tu miałem problem (urwałem klapkę). Na zdjęciu widać zaczepy, które podważyłem cienkim wkrętakiem, wyginając do środka ścianki boczne schowka.

005.thumb.jpg.2e3a5a343c24478a4b3fa1ed43dd1d25.jpg006.thumb.jpg.e505e5c334b37c9d24efcf03df9f0a45.jpg

4. Demontaż panelu otwierania okien - wystarczy podważyć i wyciągnąć do góry oraz odpiąć trzy wtyczki.

007.thumb.jpg.7200b36730be655a5ab77fa17f112ab3.jpg

5. Demontaż uchwytu zamykania drzwi (osłona) - najpierw dżojstik ustawiania lusterek (wystarczy podważyć, wyjąć, odpiąć wtyczkę). Osłonę należy podważyć z jednego boku, jest kilka zatrzasków, które dość łatwo dają się uwolnić. Po jej zdjęciu pojawi się dostęp do dwóch śrub, które trzeba odkręcić.

008.thumb.jpg.757e455734779eee70b9d9dcdf524fff.jpg009.thumb.JPG.f662ed5230e2c9795a10363f70be0e55.JPG010.thumb.jpg.02183336d3966bf1f2a5affc436cb596.jpg011.thumb.jpg.1c8dae8a9b1a8c9c805dc1f9547de591.jpg012.thumb.jpg.536ce32ddad98c328f29269f96e6a36f.jpg013.thumb.jpg.633eb55cd17ff78a3d48770751739a62.jpg

6. Demontaż głośnika – dwa wkręty i odpięcie wtyczki.

014.thumb.jpg.79cab3e60dd389305bea5508800e5433.jpg

7. Wykręcenie jednego wkrętu z lewej strony drzwi

015.thumb.jpg.fef150e9d085b7f6eb32ef063b561183.jpg

8. Odchylenie połowy boczka drzwi – należy podważyć i wypiąć z zatrzasków. Teraz można wycofać wtyczki i klamkę.

016.thumb.jpg.8312b495348a66d368413a147b501ddc.jpg017.thumb.jpg.ed1f284e59e362a5ac79a0394c6cca78.jpg018.thumb.jpg.6d1c9bd8d5685f806d578b336110b85f.jpg019.thumb.jpg.393f36216f4ab2fba4586c96dd353eef.jpg

9. Odkręcenie śruby (po odchyleniu połowy boczka).

020.thumb.jpg.dd417a75ad7a349ac98538b039282f22.jpg

10. Demontaż lampki i wypięcie wtyczki – wystarczy podważyć i sama wyskoczy. Wtyczkę można wepchnąć w otwór, żeby nie przeszkadzała podczas demontażu boczka.

021.thumb.jpg.9d4076d961c5b723c9f244a2359004ee.jpg

11. Odkręcenie dwóch śrub u dołu boczka (są długie).

022.thumb.jpg.19b611b112f33a1927ebca05c8b458e9.jpg

12. Demontaż boczka. Należy unieść go lekko do góry (około 1 centymetr) i wycofać wszystkie zaczepy
z otworów drzwi.

023.thumb.jpg.f90009d78fd97a33bed3bd18a716c799.jpg026.thumb.jpg.454ad42221b12794555539c514f5d12c.jpg

13. Wymiana ślizgów (z lewej uszkodzony, z prawej nowy):

024.thumb.jpg.16d2c3a714addba5a748cf9eb83ddcc5.jpg025.thumb.jpg.0d1b4938d354344bfc4c67137e02dc93.jpg

Należy opuścić szybę do momentu aż pokażą się ślizgi w otworach rewizyjnych drzwi.

027.thumb.jpg.fe4b779d99fe680ea6f1283de34de081.jpg

 

Przy demontażu ślizgu warto sobie zablokować szybę, np. podpierając ją na wkrętaku. Sama wymiana jest prosta. Wystarczy odchylić (przekręcić w poziomie) ślizg na jego bieżni
i powinien się zsunąć. W ślizgu są umieszczone końcówki linek – przekręciłem ślizg w pionie i je wyjąłem. Miałem przygotowany nowy ślizg, przełożyłem linki w te same miejsca
i „zapiąłem” na bieżni (patrz zdjęcia).

028.thumb.jpg.8e186b2ee760305f4ea2486b433106fa.jpg29.thumb.jpg.68108f96a82fe2e9a775f94fff1a22ee.jpg030.thumb.jpg.d0ff4371f549964f322c1f96470fd1dd.jpg031.thumb.jpg.557e2e8b12956ad3e16708a21ac81030.jpg32.thumb.jpg.739a764023943fb22124057e56c3c001.jpg

 

Po wymianie ślizgów warto przesmarować prowadnice.

Teraz wystarczy wszystko poskładać w odwrotnej kolejności i wymiana zakończona.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co to znaczy. Córka wyjechała i miała już wracać. Zamiast poskrobać szyby używała elektrycznych podnośników. Dowiedziałem się, że to nie pierwszy raz. Był duży mróz, ponad 80 km od domu i noc. Musiałem jechać do niej, żeby wyczepić mechanizm i  podeprzeć szybę. Było za cimno, żeby tak jechać. Zrobiłem to świecąc dodatkowo światłami z mojego samochodu oprócz czołówki. Operacja trwała koło godziny z poskładaniem tapicerki plus 2,5 godzin dojazdu. Później za kilka dni w ciepłym garażu wymieniłem linki w rocznym mechanizmie. Proces znałem na pamięć więc nic nie uszkodziłem, ale potrafię zrozumieć właściciela manuala.

Chciałem dodać, że miejsca tarcia linek o stelaż, oraz prowadnice ślizgów warto prysnąć suchym smarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 2 miesiące temu...

Poradnik fajny, przynajmniej wiem jak się za to wziąć, a czy się za to brać? Właśnie takie mam pytanie, bo nie chce pewnego dnia kombinować na wariata.

Otóż dwie szyby, czyli kierowcy i pasażera mają, że tak to ujmę 'luz', po opuszczeniu ich do ~połowy i złapaniu od góry (po stronie klamki) mogę lekko ruszyć szyba góra-dół. Dodatkowo słychać lekkie świszczenie podczas szybszej jazdy. Czyli szyba jakby opadła. Czy winne są te słynne ślizgi!?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest oryginał.

Warto jednak wymontować podnośnik; przyjrzeć się rolkom ma których pracują linki i w razie potrzeby reanimować orginalny podnośnik. Nie polecam chińszczyzny. Do tego trzeba wyjąć szybę i usunąć narośnięty brud z bocznych krawędzi, który zwiększa obciążenie dla silnika. Sterownik przy zwiększonym obciążeniu ma zmienić kierunek obrotów.  Dla sterowania impulsowego opuszcza szybę o ok 5 cm.

Jeśli będziesz musiał reanimować sterownik to polecam El Cars.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2022 o 15:47, ktosiek83 napisał:

U mnie szyba wydaje dziwny dzwięk czasami nie chce się podnieść. Zdarza się ze naciskam zamykanie a ona jedzie w dół czy to wina silnika czy slizgów?

Czasem się tak zdarza że zmienia się kierunek działania.  U mnie pomagało odpięcie zasilania od tego modułu.

Moduł jak nie był zalany wodą to jest sprawny. Warto odkręcić silnik, przeczyścić komutator, uzupełnić smar. Po takim zabiegu ta szyba mi szybciej się podnosiła niż pozostałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2022 o 20:44, jabrze napisał:

To jest oryginał.

Warto jednak wymontować podnośnik; przyjrzeć się rolkom ma których pracują linki i w razie potrzeby reanimować orginalny podnośnik. Nie polecam chińszczyzny. Do tego trzeba wyjąć szybę i usunąć narośnięty brud z bocznych krawędzi, który zwiększa obciążenie dla silnika. Sterownik przy zwiększonym obciążeniu ma zmienić kierunek obrotów.  Dla sterowania impulsowego opuszcza szybę o ok 5 cm.

Jeśli będziesz musiał reanimować sterownik to polecam El Cars.

 

Kupiłem z el-cars moduł i to samo zauważyłem że staje w połowie i nie ma siły dalej iść dopiero reka przepycham i idzie dalej, czy to wina krzywych prowadnic czy raczej ślizgów? Chyba że moduł od kierowcy ma coś wspólnego z drzwiami pasażera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł od kierowcy jest niezależny od strony pasażera. 

Nie możliwe, że masz krzywe prowadnice. Tarcia szyby w prowadnicach plus opory linek z pękniętymi włóknami na zwijaczu w jego obudowie i ciężar szyby stanowią opór mechaniczny dla przekładni ślimakowej napędzanej silnikiem elektrycznym. Opór mechaniczny przekłada się na zwiększony pobór prądu i w końcowym efekcie następuje zmiana kierunku.

W 2019 roku kupiłem zachwalany podnośnik polskiego producenta, ale wytrzymał dwie zimy. W międzyczasie uszkodził się podnośnik pasażera - podobnie jak jest u Ciebie. Dokupiłem tylko rolkę zwijacza i nowe linki. Zrobiłem regenerację oryginału po 15 latach. Główna przyczyna to poszarpane linki wydające już dźwięki. Wszystko wyczyścilem włącznie z szybą na krawędziach ciernych, nasmarowałem i działa jak nowy. Porównalem szybkości podnoszenia lewej i prawej - wyszła różnica prędkości na korzyść strony pasażera. Po drugiej zimie szyba kierowcy zaszwankowala po zakupie biletu na autostradzie. Wspomogłem podnoszenie ręcznie. Zakupiłem orginalny podnośnik że szrotu, zregenerowałem i wymieniłem to polskie g...o. Teraz obydwa podnośniki podnoszą i opuszczają równo. Słychać tylko równą pracę silników - na postoju bez radia i bez zapalonego silnika. 

Ja mam wszystkie sterowniki impulsowe. Szyby wyjmowałem i wkładałem samodzielnie wykorzystując przyssawkę  do przenoszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym temacie napisałeś że mechanizm się też przycina, to opinia Jabrze o popękanych włóknach linki miała by sens, raz mechanizm przeciśnie, a raz nie, wystarczy że jedno włukno poszło na bok. Ogólnie na twoimi miejscu bym poświęcił czas i nerwy, wszystko wybebeszył, rozebrał, sprawdził te linki, wyczyścił, nasmarował (biały smar, nie zwykły) i poskładał, no i dopiero wtedy wyciągał jakieś wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!