Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Nie znalazłem podobnego tematu na forum, więc opiszę co mnie spotkało. Może inni koledzy unikną błędu, który ja popełniłem podczas jednego z mroźnych dni.

Po obfitych opadach (chyba śniegu z deszczem), przymarzły dość mocno szyby (samochód nieużywany trzy dni, garażowany pod chmurką). Niefortunnie próbowałem otworzyć szybę w drzwiach kierowcy. Usłyszałem tylko trzask a szyba oczywiście pozostała w bezruchu. Po dwóch dniach okno samo się otworzyło - szyba opadła i nie mogłem już jej podnieść (było słychać tylko silnik podnośnika). Zdemontowałem boczek drzwi i okazało się, że są uszkodzone ślizgi podnośnika szyb. Nie róbcie tego na dworze, kiedy jest mróz - ja byłem zmuszony, bo potrzebowałem zamknąć okno samochodu zaparkowanego na ulicy. Demontaż boczka robiłem przy temperaturze -5st - złamałem zaślepkę śruby mocowania klamki, jeden kołek trójkąta lusterka i urwałem klapkę schowka drzwi.

Właśnie jestem po wymianie uszkodzonych części (ślizgi). Może komuś przyda się mój opis. Potrzebne narzędzia: torx 15, torx 20, imbus 5, nasadowy 10, łyżka do podważania (najlepiej plastikowa), cienki wkrętak (najlepiej elektryczny, czyli izolowany na całej długości).

1. Demontaż osłony głośnika i trójkątnej osłony przy lusterku - wystarczy podważyć i pociągnąć, powinny się łatwo uwolnić plastikowe kołki.

001.thumb.jpg.aca94714396d15a552434ae994e4fae4.jpg

002.thumb.jpg.3a7cac0f1e34ff47a3ae9439ea3935f8.jpg003.thumb.jpg.ca5bdc49557488245df50c585c5068cf.jpg

2. Demontaż klamki - jedna śruba ukryta pod plastikową zaślepką, po jej wykręceniu klamka dość łatwo daje się wyciągnąć z obudowy boczka drzwi.

004.thumb.jpg.8f1536dc5e6402aa7d5f3925bea715f1.jpg

3. Demontaż schowka - trzeba podważyć po obu bokach i wyciągnąć do góry. Tu miałem problem (urwałem klapkę). Na zdjęciu widać zaczepy, które podważyłem cienkim wkrętakiem, wyginając do środka ścianki boczne schowka.

005.thumb.jpg.2e3a5a343c24478a4b3fa1ed43dd1d25.jpg006.thumb.jpg.e505e5c334b37c9d24efcf03df9f0a45.jpg

4. Demontaż panelu otwierania okien - wystarczy podważyć i wyciągnąć do góry oraz odpiąć trzy wtyczki.

007.thumb.jpg.7200b36730be655a5ab77fa17f112ab3.jpg

5. Demontaż uchwytu zamykania drzwi (osłona) - najpierw dżojstik ustawiania lusterek (wystarczy podważyć, wyjąć, odpiąć wtyczkę). Osłonę należy podważyć z jednego boku, jest kilka zatrzasków, które dość łatwo dają się uwolnić. Po jej zdjęciu pojawi się dostęp do dwóch śrub, które trzeba odkręcić.

008.thumb.jpg.757e455734779eee70b9d9dcdf524fff.jpg009.thumb.JPG.f662ed5230e2c9795a10363f70be0e55.JPG010.thumb.jpg.02183336d3966bf1f2a5affc436cb596.jpg011.thumb.jpg.1c8dae8a9b1a8c9c805dc1f9547de591.jpg012.thumb.jpg.536ce32ddad98c328f29269f96e6a36f.jpg013.thumb.jpg.633eb55cd17ff78a3d48770751739a62.jpg

6. Demontaż głośnika – dwa wkręty i odpięcie wtyczki.

014.thumb.jpg.79cab3e60dd389305bea5508800e5433.jpg

7. Wykręcenie jednego wkrętu z lewej strony drzwi

015.thumb.jpg.fef150e9d085b7f6eb32ef063b561183.jpg

8. Odchylenie połowy boczka drzwi – należy podważyć i wypiąć z zatrzasków. Teraz można wycofać wtyczki i klamkę.

016.thumb.jpg.8312b495348a66d368413a147b501ddc.jpg017.thumb.jpg.ed1f284e59e362a5ac79a0394c6cca78.jpg018.thumb.jpg.6d1c9bd8d5685f806d578b336110b85f.jpg019.thumb.jpg.393f36216f4ab2fba4586c96dd353eef.jpg

9. Odkręcenie śruby (po odchyleniu połowy boczka).

020.thumb.jpg.dd417a75ad7a349ac98538b039282f22.jpg

10. Demontaż lampki i wypięcie wtyczki – wystarczy podważyć i sama wyskoczy. Wtyczkę można wepchnąć w otwór, żeby nie przeszkadzała podczas demontażu boczka.

021.thumb.jpg.9d4076d961c5b723c9f244a2359004ee.jpg

11. Odkręcenie dwóch śrub u dołu boczka (są długie).

022.thumb.jpg.19b611b112f33a1927ebca05c8b458e9.jpg

12. Demontaż boczka. Należy unieść go lekko do góry (około 1 centymetr) i wycofać wszystkie zaczepy
z otworów drzwi.

023.thumb.jpg.f90009d78fd97a33bed3bd18a716c799.jpg026.thumb.jpg.454ad42221b12794555539c514f5d12c.jpg

13. Wymiana ślizgów (z lewej uszkodzony, z prawej nowy):

024.thumb.jpg.16d2c3a714addba5a748cf9eb83ddcc5.jpg025.thumb.jpg.0d1b4938d354344bfc4c67137e02dc93.jpg

Należy opuścić szybę do momentu aż pokażą się ślizgi w otworach rewizyjnych drzwi.

027.thumb.jpg.fe4b779d99fe680ea6f1283de34de081.jpg

 

Przy demontażu ślizgu warto sobie zablokować szybę, np. podpierając ją na wkrętaku. Sama wymiana jest prosta. Wystarczy odchylić (przekręcić w poziomie) ślizg na jego bieżni
i powinien się zsunąć. W ślizgu są umieszczone końcówki linek – przekręciłem ślizg w pionie i je wyjąłem. Miałem przygotowany nowy ślizg, przełożyłem linki w te same miejsca
i „zapiąłem” na bieżni (patrz zdjęcia).

028.thumb.jpg.8e186b2ee760305f4ea2486b433106fa.jpg29.thumb.jpg.68108f96a82fe2e9a775f94fff1a22ee.jpg030.thumb.jpg.d0ff4371f549964f322c1f96470fd1dd.jpg031.thumb.jpg.557e2e8b12956ad3e16708a21ac81030.jpg32.thumb.jpg.739a764023943fb22124057e56c3c001.jpg

 

Po wymianie ślizgów warto przesmarować prowadnice.

Teraz wystarczy wszystko poskładać w odwrotnej kolejności i wymiana zakończona.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrób z tego pdf-a i wrzuć do działu pliki - poradniki, tutoriale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gotowe.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem co to znaczy. Córka wyjechała i miała już wracać. Zamiast poskrobać szyby używała elektrycznych podnośników. Dowiedziałem się, że to nie pierwszy raz. Był duży mróz, ponad 80 km od domu i noc. Musiałem jechać do niej, żeby wyczepić mechanizm i  podeprzeć szybę. Było za cimno, żeby tak jechać. Zrobiłem to świecąc dodatkowo światłami z mojego samochodu oprócz czołówki. Operacja trwała koło godziny z poskładaniem tapicerki plus 2,5 godzin dojazdu. Później za kilka dni w ciepłym garażu wymieniłem linki w rocznym mechanizmie. Proces znałem na pamięć więc nic nie uszkodziłem, ale potrafię zrozumieć właściciela manuala.

Chciałem dodać, że miejsca tarcia linek o stelaż, oraz prowadnice ślizgów warto prysnąć suchym smarem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×