Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż pokrywy zaworów. Wyjaśnienie.


Renia08

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...

Pogieło wszystkich. Za uszczelnienie pokrywy zaworów warsztat zawołał: 70 zł uszczelka w płynie, 110 zł pasek rozrządu + ciul wie co po drodze, 300 zł robota za ściągnięcie samego paska bo jak to mechanik powiedział, Nie ma żadnej różnicy czy wymiana rozrządu czy ściąganie samego paska :/ to jak dla nich nie ma znaczenia czy rozpinają wszystko i do tego wszystkie rolki i napinacz czy ściągają dam pasek to ja dziękuję za taka imprezę. Pasta kosztuje 40 zł z Reinza na necie a robota i całe graty to już się robi prawie 500 u mechanika. Dziękuję bardzo bo już nie będę używać niecenzuralnych słów. Niech sobie cieknie ten olej w ... to mam. Ogarnę tylko odme i wszystko wokół. Pobiera mi niecały litr na 12tyś km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się denerwować. Sam stwierdziłeś, że tylko się poci, więc nic poważnego. Obserwować i tyle, może dojeździsz bez problemu do momentu, w którym i tak będzie rozrząd do roboty i wtedy hurtem ogarniesz. Ceny są różne. Ja od początku wiedziałem, jak wygląda ściąganie pokrywy zaworów w tym silniku i kiedyś z ciekawości pytałem się swojego mechanika, ile robocizna za to. Powiedział, że około 150 zł, a za wymianę kompletu rozrządu z KZFR wziął ode mnie 2 lata temu 3 stówki, za samą robotę. Także jak widać, każdy inaczej podchodzi do tematu.

A do odmy naprawdę zajrzyj. Ja w zeszłym roku w czerwcu montowałem gaz i w ogóle nie miałem pojęcia. Jak zrzucili kolektor, to okazało się, że cała góra pływała w oleju, w tym cewki zalane. Poczyścili mi je, ale niedługo później padły 2 na raz, także warto tam zaglądać.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedzy swiecami na pokrywie jest lekkie ale to bardzo lekkie zapocenie. Przecież to widać jak na dłoni czy świece będą pływać w oleju, między kanałami ssącymi są przerwy i wszystko widać. W dodatku nie wiem ile jeździłem z tym ale jakiś miesiąc temu zauważyłem, że wąż od kolektora idący do przepustnicy nie był podpięty. Zacząłem szukać jak czułem podgrzany olej w kabinie i trochę spalin. Rurka w środku była wilgotna od oleju A centralnie pod nią na obudowie skrzyni było dość mokro. Troche jakby zuzycie oleju zmalało po podpięciu to na nowo. Jeden ziomek mówił, że 1 litr na ponad 10tys to nie jest branie oleju i dodał, że przez odme tyle nawet nie ubędzie przez ten czas. Więc dalej myślę, że to pokrywa. Sprawcę tą odme jak będzie ciepło bo na razie to kiszka i dam wam znać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Renia08 napisał:

Przecież to widać jak na dłoni czy świece będą pływać w oleju, między kanałami ssącymi są przerwy i wszystko widać.

W kwietniu wymieniałem sobie świece i było sucho, a na początku czerwca wszystko pływało. Okres krótki, ja nie zaglądam do silnika co tydzień i można się zdziwić po prostu ;) Dodatkowo mam osłonę górną silnika, więc jak sprawdzam olej czy inne płyny to nawet jej nie ściągam i nie wiem co tam się dzieje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie. Chce w końcu zabrać się za wymianę tego oringu od odmy, bo od czasu do czasu muszę dolać trochę oleju bo sobie ubywa a nie kopci ani nic tylko sobie cieknie, i pytanie brzmi

https://allegro.pl/oferta/oring-odmy-kolektora-ssacego-renault-1-4-1-6-16v-7912621295?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

Czy ten oring to właśnie ten dokładnie? Wymienić i po temacie?

 

Klamka zapadła, zamówione. Oryginał 19 zł, zamiennik 9.50. Wziąłem zamiennik na próbę.

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciul z nimi. To auto i tak nie zasługuje na większą uwagę :D będę się za nie zabierał jak będę robić uszczelnienie tej cholerne pokrywy zaworów. Bo z kosztów 30zł za masę uszczelniającą się robi 500zl wraz z paskami i innymi duperelami. Głowa mała... A taki prosty silnik... Innego powodu przez który muszę dolewać oleju nie wierzę, oprócz tych dwóch tematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 2 lata później...

Witam. Rada dla wszystkich którzy chcą samodzielnie zdejmować pokrywę zaworów w jakim kolwiek silniku gdzie pokrywa trzyma wałki a nie chcemy ruszać rozrządu. Mając trochę pojęcia o tej robocie to już wiemy że pasek trzyma wałki na swoim miejscu a na drugim końcu wyciągamy zaślepki i używając własnej pomysłowości blokujemy wałki tak aby się nie uniosły. Teraz można zdejmować pokrywę. Patent na zasadzie zrób to sam "Adam Słodowy" ale to już tylko chyba nie liczni znają. Powodzenia 😵‍💫

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!