Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kręci, nie odpala, nie pokazuje błędów, coś brzęczy


Barnaba82

Rekomendowane odpowiedzi

Mój pierwszy temat temat na forum więc witam wszystkich :)

 

Mam problem, dość poważny. Autko zgasło mi podczas jazdy, ot tak. Jechałem spokojnie 70km/h i nagle zapalił się STOP. Silnik zgasł, stoczyłem się z drogi i Scenic więcej nie odpalił.

Szukałem na wielu forach, najczęściej kierowcy opisywali problem z czujnikiem położenia wału i czujnikiem zderzeniowym. Po podłączeniu komputera nie wyrzuca żadnych błędów. Service na wyświetlaczu też się nie pojawia. Jedyne co jest zauważalne to bardzo niskie ciśnienie paliwa - ale bez kodu błędu. Regulator ciśnienia jak nowy, dla pewności wymieniony - bez efektu.

Objawy:

- kręci

- nie odpala

- nie pokazuje błędów

- w kabinie po wciśnięciu startu coś głośno brzęczy, jakby wszystkie głośniki były włączone (wcześniej chyba tak nie było albo nie zwracałem uwagi)

Stosując się do instrukcji "awaryjnych" z internetu próbowałem odpalać na plaka, odpala od razu (wypali opary i gaśnie). Serwisant stwierdził, że czujnika zderzeniowego w moim aucie nie ma, a czujnik położenia wału działa prawidłowo. Zasugerował lawetę do warsztatu i za dwa tygodnie zrobią.

Jakieś pomysły co to może być i czy dam radę sam naprawić/wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Barnaba82 napisał:

Jedyne co jest zauważalne to bardzo niskie ciśnienie paliwa - ale bez kodu błędu.

Auto masz od niedawna?

Jaka moc?, Z którego roku?

Proponuje;

- kontrola ilości i jakości paliwa w zbiorniku, ( wcześniej było tankowanie? )

18 minut temu, Barnaba82 napisał:

Jechałem spokojnie 70km/h i nagle zapalił się STOP. Silnik zgasł, stoczyłem się z drogi i Scenic więcej nie odpalił.

- wymiana filtra paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,

- wymiana filtra powietrza,

- wymiana czujnika położenia wału; tylko na oryginał, jest b.chimeryczny, raz działa a raz nie,

- kontrola ustawienia rozrządu ( kiedy był zmieniany?),

wyeliminować pęcherze powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

- kontrola wtryskiwaczy; jeden popuszczający wtryskiwacz potrafi sprawić większe problemy z odpalaniem

   niż padnięte wszystkie świece żarowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Auto masz od niedawna?

Jaka moc?, Z którego roku? 

Proponuje;

- kontrola ilości i jakości paliwa w zbiorniku, ( wcześniej było tankowanie? )

Od trzech lat. ~80KM/60kW, 2004r. Paliwa jest jeszcze na 500 kilometrów. W jaki sposób sprawdzić jakość paliwa? Ekowynalazków nie leję, tankuję na Orlenie albo Shellu, od święta na Lotosie. Ostatnie trzy razy Orlen.

 

22 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

- wymiana filtra paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,

- wymiana filtra powietrza,

- wymiana czujnika położenia wału; tylko na oryginał, jest b.chimeryczny, raz działa a raz nie,

- kontrola ustawienia rozrządu ( kiedy był zmieniany?),

wyeliminować pęcherze powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

- kontrola wtryskiwaczy; jeden popuszczający wtryskiwacz potrafi sprawić większe problemy z odpalaniem

   niż padnięte wszystkie świece żarowe.

Filtr paliwa i powietrza wymieniany ubiegłej jesieni, jakieś półtora roku temu. Czujnik położenia wału już kupiłem, ale raczej nie jest oryginalny. Chociaż starego jeszcze nie wykręcałem, może tak wygląda oryginał. Nie wiem.

Rozrząd w miarę świeży, poprzedni właściciel wymieniał na krótko przed sprzedażą. Nie było żadnych objawów, chodził cicho, palił od strzała nawet na 15 stopniowym mrozie, nie dymił, równo chodził, mocy nie brakowało. Tak ni z gruchy, ni z pietruchy nagle zgasł.

Pompowanie paliwa ręcznie nic nie dało, powietrze wysyczało.

W jaki sposób sprawdzić wtryskiwacze? Sprzętu nie mam.

 

Nowego regulatora ciśnienia nie trzeba regulować? Jak się trochę przekręciło śrubkę w starym regulatorze (tą dużą, na widoku od strony wtyczek) to silnik odpalił, tylko nierówno chodził, po 20 minutach zgasł i znowu trzeba było przekręcić śrubkę żeby ruszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Barnaba82 napisał:

Filtr paliwa i powietrza wymieniany ubiegłej jesieni, jakieś półtora roku temu.

Przebieg należy podawać w km. Za półtora roku można zrobić 60.000 km.

Wymień filtr paliwa na markowy ; mann, knecht, purflux,

Stary filtr paliwa sprawdzić pod kątem obecności opiłków metali w paliwie ; nie po łepkach,

Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006  - 

5 godzin temu, Barnaba82 napisał:

Rozrząd w miarę świeży, poprzedni właściciel wymieniał na krótko przed sprzedażą.

Kto to wierzy w takie bajki? 

Należy po kupnie wymieniać rozrząd dla swojego dobra.

5 godzin temu, Barnaba82 napisał:

W jaki sposób sprawdzić wtryskiwacze?

Jeżeli silnik by chodził to można wykonać tzw, próbę przelewową wtryskiwaczy,

W obecnym stanie; na stanowisku diagnostyczny,

5 godzin temu, Barnaba82 napisał:

W jaki sposób sprawdzić jakość paliwa?

Organoleptycznie ; kolor, zapach, czystość, lepkość,  

Regulator ciśnienia - należy przeczyścić i uszczelnić. Kontrola clipem lub przez zamianę na nowy sprawny.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału wymieniony. Bez rezultatu.Znalazłem też poradę żeby spróbować z odpiętym czujnikiem rozrządu. Również nic. Paliwo dochodzi, przy odkręconym wtryskiwaczu psika na kręceniu. Próbuje odpalić, kręci, trzęsie jakby chciał zaskoczyć, ale nie zaskakuje. Nawet trochę dymu poleci - to już sukces, bo nie było nic. Jutro filtr paliwa. Jak nic nie da to laweta do warsztatu i niech szukają, bo już skończyły mi się pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.03.2019 o 08:35, Barnaba82 napisał:

Autko zgasło mi podczas jazdy, ot tak. Jechałem spokojnie 70km/h i nagle zapalił się STOP. Silnik zgasł, stoczyłem się z drogi i Scenic więcej nie odpalił.

Już kilka razy pisałem, jak pojawią się opiłki to zazwyczaj bezobjawowo, kilkanaście kilometrów i po zawodach. Żadne wymiany filtrów na purfluksy, many itp, oglądanie opiłków w filtrze. Nikt nie ma pojęcia o tym, że pompa opiłkuje, wszystko zazwyczaj dzieje się w przeciągu kilkudziesięciu kilometrów. 

Ogólnie to współczuję chociaż znam przypadki, że te pompy wytrzymują ponad 300 kkm pod warunkiem lania ciągle dobrego paliwa. Jedno złe zatankowanie niszczy  cały układ paliwowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!