Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane III 1.2 132KM LPG?


martita

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

stałam się właśnie szczęśliwą posiadaczką Renault Megane III 1.2 132KM z 2014r. :D
I tu mam pytanie jak to jest z montażem LPG? Dzwoniłam do różnych gazowników i mam mętlik w głowie... podpowiedzcie jaka instalacja gazowa najlepiej sprawdzi się w tym aucie? ;)

Pozdrawiam Marta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik "nie jest" do gazu najprościej mówiąc. Trzeba było kupić 1.4Tce bądź 1.6. 1.2 ma wtrysk bezpośredni więc instalacja wyjdzie tak drogo, że kilka lat będzie się zwracać w dodatku potrzebny jest dotrysk benzyny więc jeśli autko nie będzie robić dziesiąt km rocznie to nie ma zupełnie sensu

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się w ogóle zastanawiam czy są dedykowane instalacje do tego silnika. Chyba pozostaje tylko wtrysk gazu w fazie ciekłej, czyli V generacja ale to bardzo drogie rozwiązanie i nie wiem jak jest teraz z jakością pomp wysokiego ciśnienia w tych instalacjach?

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, mich64 napisał:

V generacja

V generacja to sekwencyjny wtrysk pośredni gazu w fazie ciekłej - nie ma pompy wysokiego ciśnienia gazu - trwałość pompy lpg zależy od właściciela. Jeżeli będzie tankował lpg byle gdzie byle taniej to oszczędności rzeczywiście pójdą na przedwczesną wymianę pompy lpg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ;)

Zadaj pytanie na LPG-forum. Tam znajdziesz fachowców, którzy pomogą Ci dobrać instalację do Twojego samochodu. Generalnie do każdego silnika benzynowego można zamontować LPG, kwestia ceny montażu, a potem przebiegu po którym się zwróci. Nie wiem jak w 1.2 TCe, ale do 2.0 TFSI już są dobre instalacje w cenie 4500zł, więc myślę że nie powinnaś wydać więcej jak 5000zł. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A/ Silnik do montażu LPG powinien być ;

       - w nienagannym stanie,

       - a przede wszystkim mieć właściwe luzy zaworowe ( Megan III/1,2 TCe bez hydrauliki zaworowej ),

B/ Bez problemu można zastosować ; SEKWENCYJNY  WTRYSK  GAZU  IV GENERACJI ;

    1/ ze sterownikiem Stag 400 DPISterowniki LPG/CNG - do silników z bezpośrednim wtryskiem ;

              -  w sposób ciągły podaje benzynę za pomocą krótkich impulsów wtryskiwaczy benzynowych,

              -  możliwa jest regulacja mieszanki w całym zakresie obciążenia,

              -  dostęp do edytowalnej mapy emulacji ciśnienia, co rozszerza możliwości programowe urządzenia,

              -  sterownik współpracuje z szeroką gamą komponentów firm trzecich;

                      tj. wtryskiwaczami, reduktorami czy czujnikami poziomu gazu,

             -  precyzja dawkowania gazu w całym zakresie obrotów przy minimalnym poborze benzyny,

             -   zachowanie kluczowych parametrów pracy silnika jak przy pełnym zasilaniu benzyną,

           a/ reduktorem kme ; ZESTAWIENIE REDUKTORÓW KME 

           b/ wtryskiwacze ;  Barracudy,

           c/ w stagu jest min.0,5 litra benzyny na 100 kilometrów na jeden cylinder,

    2/ Nevo Sky Direct V2 ;  Megane 1.3 TCe LPG z KME NEVO-SKY DIRECT

          Silnik 1.3 TCe wymaga zupełnie innego podejścia;

             - przy jego opracowywaniu nie mogliśmy wprost wykorzystać doświadczeń, które zdobyliśmy przy innych

               silnikach TCe  ( 1,2 ; 1,6 ) z bezpośrednim wtryskiem benzyny.

          a/ oferuje automatyczną konfigurację i kalibrację, warunkiem jest poprawne podłączenie

                poszczególnych komponentów i ich prawidłowy dobór,

          b/  ma wbudowany tzw. system ekspercki, który wspomaga i sprawdza poprawność montażu,

                 podłączeń i kalibracji oraz konfiguracji systemu ,

          c/  ma wbudowane emulatory poziomu paliwa i ciśnienia paliwa,

          d/  ma bardzo zaawansowane narzędzia diagnostyczne dla warsztatów, które ułatwiają montaż

                instalacji LPG w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Są to m.in.:

                 1/ oscyloskop dedykowany do przebiegów występujących w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny,

                 2/ rozłącznik cylindrów pozwalający na ocenę poprawności podłączenia poszczególnych wtryskiwaczy

                      benzynowych do sterownika LPG,

           e/ obsługuje silnik koncertowo z niewielką ilością używanej benzyny ;

                W przypadku Kii Sportage 1.6 GDI, użytkownik zanotował zużycie LPG na poziomie 10,5 l/100 km oraz

                 zużycie benzyny na tym samym dystansie wynoszące niecały 1 litr,

           f/  komponenty można dobierać.

 

 

  
  

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!