Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Aktualizacja R-Link 2 do 7.0.24.160


Rekomendowane odpowiedzi

Wersję 7.x powinno ASO posadzić. Proces instalacji składa się z dwóch etapów. W jednym z nich MICOM jest aktualizowany, stąd konieczność wizyty w serwisie. Mając 7.x można, przy pomocy pendrive'a, przeskoczyć na 8.x i cieszyć się AA na pełnym ekranie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 11.10.2019 o 22:29, czajkus1 napisał:

A wersja 7 i 8 jest dostępna do pobrania?

 

Podpinam się pod pytanie - mam Megane IV z kwietnia 2017 czyli prawdopodobnie jeden z ostatnich modeli przed erą AA z fabrycznym oprogramowaniem w wersji 2.2.costam - bylo to spore rozczarowanie jak sie zorienrowalem ze kupilem samochod ktory jest uposledzony przez fabryke a renault z jakiegos powodu wciska mi kit ze w 2.2 AA wlaczyc sie nie da bo czegos tam niby brakuje z hardwaru - no ale nie poddalem sie, gdzies na tym forum znalazlem paczke z oprogramowaniem w wersji 3.3 z chyba kadjara, zainstalowalem, wlaczylem AA przez tryb serwisowy i wszystko dziala - jezdze tak juz jakis rok i jedyny mankament jaki znalazlem to brak mozliwosci zmiany ustawien dzwieku silnika w perso multisense.. (chociaz wydaje mi sie ze ta zmiana i tak nic nie dawala..). No i teraz do pelni szczesc brakuje mi mozliwosc uruchomienia tego AA na pelnym ekranie - z tego co rozumiem od wersji 7 jest tak mozliwosc wiec link do zipa bardzo by sie przydal. 

 

Co do pojawiajacych sie zastrzezen ze paczka z oprogramowaniem jest pewnie pod konkretny VIN to mysle ze mozna w to powatpiewac - dalo sie zainstalowac oprogramowanie pochodzace z Kadjara wiec mysle ze meganki tym bardziej nie bedzie problemu a zreszta patrzac na to jak marny i niechlujny jest ten system to nie podejrzewalbym ze pr ogramisci pokusili sie o tak finezyjne zabezpieczenia.. 

 

dlatego podpinam sie pod pytanie o jakis link do pobrania wersji 7 lub 8 i zglaszam na ochotnika zeby sprawdzic czy dziala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj wcześniejsze posty z tego wątku...

AA w dużym formacie jest możliwe od wersji 8. Można do niej zaktualizować wersję 7, ale zepsuje to m.in. widget jakości powietrza. Z tego co widziałem, powrót do wersji 7 nie naprawia tego. Najlepiej po prostu poczekać jeszcze chwilę. Może w niedalekiej przyszłości coś się wyklaruję.

R-Link jest wydawany nie tyle co pod konkretny VIN, a pod konkretny model. Stąd problemy z np. kamerą cofania na oprogramowaniu dla Kadjara i innymi podobnymi zagwozdkami natury konfiguracyjnej :).

Zabezpieczenia istnieją, dlatego podbicie układu MICOM jest już niemożliwe przy pomocy USB/SD. Ostatnią wersją która coś takiego dokonywała była chyba 2.2.15.703...

 

W każdym razie umów się do ASO na aktualizację oprogramowania do wersji 7. Warto, zwłaszcza w przypadku audio BOSE ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Pojechałem do serwisu i chciałem aktualizację Rlinka.Auto z 2018 jest na gwarancji.Powiedziano mi,że zrobiony reprog oprogramowania.Po przyjeździe do domu sprawdziłem i mam wersję 3.3.16.986 ,a na forum piszecie,że najnowsza wersja to 7.0.24.160.Jak to właściwie jest.Czy mam wrócić do serwisu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7.0 nie jest traktowane jako aktualizacja dla wszystkich. Instalowane jest w ramach akcji serwisowej, ale tylko po zweryfikowaniu zgłoszonych przez klienta kilku problemów. Oczywiście, to tak czysto teoretycznie ;). W praktyce ASO często zapiera się rękami i nogami przed wgrywaniem wersji 7.0. A czasami nawet o niej nie wiedzą :).

W przypadku R-Linka z oprogramowaniem 3.3 możesz zasugerować akcję serwisową ACTIS 53375.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, arcean napisał:

7.0 nie jest traktowane jako aktualizacja dla wszystkich. Instalowane jest w ramach akcji serwisowej, ale tylko po zweryfikowaniu zgłoszonych przez klienta kilku problemów. Oczywiście, to tak czysto teoretycznie ;). W praktyce ASO często zapiera się rękami i nogami przed wgrywaniem wersji 7.0. A czasami nawet o niej nie wiedzą :).

W przypadku R-Linka z oprogramowaniem 3.3 możesz zasugerować akcję serwisową ACTIS 53375.

Dzięki za odpowiedź.Czy możesz napisać na czym polega lub podać jakiś link gdzie znajdę informacje na temat akcji serwisowej ACTIS 53375(chciałbym wiedzieć o co chodzi gdybym rozmawiał z serwisem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem w tej sprawie do ASO (RRG Warszawa) i mimo, że powoływałem się na ten numer akcji serwisowej to powiedziano mi, że nie ma dla mnie takiej aktualizacji. 

Czy jest szansa że wersja 7.0 czy kolejne będę mógł samodzielnie sobie zaktualizować jak się pojawi w myrenault?

Teraz mam wersję 3.3.16.961. Pytanie co stracę jeśli nie będę miał wygranej wersji 7.0 i wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam Megane IV GrandCoupe rok produkcji 2018. Kilka dni temu pojawił się na ekranie r link 2 komunikat, że w grudniu 2019 r. wygasa usługa  "Rattrapage apps connectées non fonctionnelle" oraz "Discovery Services".

Nawigacja TomTom HD Traffic oraz Digital Services mam ważne do 2022 roku. Co jest grane???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 11.10.2019 o 06:42, arcean napisał:

Dostępne jest rozwiązanie ACTIS 53375. Umożliwia aktualizację oprogramowania R-Link2 z wersji 3.3.x na 7.0.24.160 i podbija oprogramowanie startowe do 5615. Czyli do stanu do którego wcześniej doprowadzono wersje 2.2.x.

@kiryk Z wersji 7.x można dosyć łatwo przejść na 8.x. Wersja 9.x jeszcze nie jest dostępna w internetach...

Witam,mógłbyś sprecyzować jak przejść z 7 na 8.Dziś w serwisie zmienili mi Soft z 3.3 na 7.0.24.160/5615.Chciałbym zainstalować sobie 8 żeby AA było na Full ekranie.

Chciałem to zrobić pendrive ale po zrobieniu znaku auta na pendrive i podłączeniu do kompa wykrywa że najnowsze oprogramowanie dla mnie to 19.300 czyli 2.2.

Myślałem że dam radę sam zaktualizować do 8.

Chyba że trzeba w inny sposob.

Jeśli można proszę o pomoc.Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aktualizacja do wersji 8 nie jest oficjalnie wspierana/dostępna. Można odpowiednio zmodyfikowane pliki zainstalować przy pomocy pendrive'a/karty SD. Według mnie nie jest to warte utraty gwarancji - zyskuje się AA na pełnym ekranie oraz widget do sterowania nawiewem. Otrzymujemy także problemy z systemem air quality i w niektórych przypadkach pojawiają się problemy z bluetooth...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!