Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podgrzewanie siedzeń - działanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam meganke 1.3 winter edition z duwstopniowym podgrzewaniem przednich siedzeń. Moje pytanko brzmi następująco - jak działa Wam podgrzewanie siedzeń ? Generalnie chodzi mi o to, że bez względu na to czy włączony mam pierwszy czy drugi stopień podgrzewania przez pierwszych kilka minut po włączeniu fotel jest strasznie gorący co jest niekomfortowe, później zaś chodzi normalnie czyli utrzymuje umiarkowane ciepło. 

Czy jest to normalna metoda działania tj. nagrzanie to maks i później utrzymywanie czy też mam coś z jakimś termostatem i temperatura powinna być cały czas komfortowa? Jak jest u Was ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam tylko na poziomie I (jedna lampka) bo na II za bardzo grzeje. Pewnie dużo zależy od indywidualnych preferencji, ja grzanie foteli odpalam jak na dworze jest poniżej 0 i po nagrzaniu fotela wyłączam.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mam wrażenie nie ma znaczenia czy poziom I czy II chyba że te poziomy dotyczą siedzenia/ siedzenie z plecami. Bez względu na poziom przez pierwsze kilka minut grzeje aż tyłek pali :) No nic muszę się przejechać jeszcze jako pasażer zobaczyć jak działa fotel obok bo chyba za mocno trochę a auto nowe xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest kolego zrobione, że moc grzewcza przy rozgrzewaniu fotela jest jednakowa na I i II, chodzi o to, aby uzyskać szybko temperaturę pod tyłek, wtedy jest regulowany jej poziom i układ czasowo włącza maty grzewcze, aby utrzymać właściwą temperaturę fotela, zimą każdy chce mieć szybko ciepełko, a wsiadając zimą w ubraniu nie będzie to tak mocno odczuwalne, ponadto fotel zimą będzie rozgrzewał się dłużej, bo jest niższa temperatura.  

W M3 i Sc3 mam tak samo.

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio tak dziwnie jest to rozwiązane w Renault? W Passacie miałem tak, że w zależności od wybranego stopnia grzania fotele grzały z początku delikatnie i stopniowo się rozgrzewały.

Edytowane przez Silverek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą jest to nie odczuwalne, bo jest wszystko zimne i fajnie i szybko jest ciepło, a jak to teraz włączasz i wsiadasz w cienkich gatkach to jest moment w którym czujesz dobrze ciepełko w zadek i plecy zanim się mata grzewcza wyłączy. Uważam, że jest to dobrze zrobione i nikomu jeszcze jajek nie usmażyło, a ani cycków :-)

 

 

 

 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz chwilowo captura z podgrzewanymi siedzeniami, on ma jednostopniowe grzanie, na początku idzie delikatnie, ale już po 10 sekundach czuć cieplej, po ok 2 minutach fotel robi się już na tyle ciepły, że wyłączam, i już nie zdąży ostygnąć, bo przecież na nim siedzę. Na jazdę kilkanaście minut z włączonym podgrzewaniem to i tak bym się nie zdecydował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrycznie da się to ogarnąć, ograniczając nieco prąd na matę grzewczą, 21W żarówka w szereg z matą i sprawa załatwiona.

Ja natomiast dokonałem innej przeróbki, otóż klikając na karcie otwarcie drzwi fotel kierowcy już zaczyna być grzany, wszystko po to, aby było szybciej ciepełko.

To w żony Megance, bo skarżyła się, że ma niedogrzany tyłek :-) 

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Passacie akurat podgrzewanie foteli miało kilkustopniową regulację (z tego co pamiętam to chyba od 0 do 5) i akurat na pierwszym stopniu z fotela wydobywało się tylko takie delikatne, przyjemne ciepełko :) Nie wyobrażam sobie mieć podgrzewanie działające zero-jedynkowo. Albo w tyłek nic nie grzeje, albo grzeje z pełną mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wtedy ustawiałem podgrzewanie na poziom czwarty lub piąty. Jedynka była właśnie idealna na jesienne i wiosenne poranki, gdzie jest chłodno, a nie mega zimno. Według mnie tam było to lepiej rozwiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego witman fachowa opinia - wszystko jasne.

 

Po prostu zdziwiłem się że początkowo aż tak mocno nagrzewa że aż tyłek piecze a później już jakby dogrzewało :) 

Dla odmiany w starym BMW 3 mam tak, że stopniowo się rozgrzewa i utrzymuje stały poziom.

W renówce widać na odwrót - nagrzewa na maksa a później tylko dogrzewa.

 

Temat rozwiązany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!