Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Usterka ukł. hamulcowego / Skontroluj ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dzisiaj jak cofałem "udało" mi się wjechać prawym przednim kołem w szpetną dziurę tak, że koło wisiało w powietrzu :mad:

Przy pomocy innego auta udało mi się wyjechać, ale pojawił się komunikat błędu "Usterka układu hamulcowego" + kontrolki Klucz i Stop.

Nie działało wspomaganie, ani nie można było normalnie wyłączyć silnika.

Po dokładnym obejrzeniu auta nie stwierdziłem żanych widocznych uszkodzeń, poziom płynu hamulcowego w normie, przy naciskaniu pedału hamulca nie widać żadnych wycieków.

Kilkanaście minut poźniej, po kolejnym uruchomieniu silnika, nie było już komunikatu błędu, a jedynie ostrzeżenie "Skontroluj układ ABS" + kontrolka Klucz.

Wspomoaganie zaczęło działać, a ostrzeżenie zniknęło po przejechaniu kilkudziesięciu metrów.

I teraz zastanawiam się, czy jedno koło przednie w górze kręcące się z nieporównywalnie większą prędkością niż drugie może wywołać taki efekt?

Zamierzam wybrać się do mechanika, żeby podnieść auto i zerknąć dokładnie, czy rzeczywiście nic nie uszkodziłem, ale może ktoś miał podobne zdarzenie (czego nikomu nie życzę) i mógłby mnie nieco uspokoić.

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, punkracy napisał:

I teraz zastanawiam się, czy jedno koło przednie w górze kręcące się z nieporównywalnie większą prędkością niż drugie może wywołać taki efekt?

Raczej nie chociaż to może zależeć od różnicy prędkości. Ostatnio zmieniałem koła z zimówek na letnie i nie mogłem z przedniej piasty zdjąć felgi bo się zapiekła. Stukanie młotem nie przyniosło rezultatu. Pozostała stara metoda polegająca na rozpędzeniu jednego koła na podnośniku i wciśnięcie hamulca. Oczywiście pomogło, prędkość jednego koła była ponad 20 km/h a drugie stało w miejscu i żaden błąd ABS nie wyskoczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aniewa napisał:

Pozostała stara metoda polegająca na rozpędzeniu jednego koła na podnośniku i wciśnięcie hamulca.

Nigdy wcześniej nie słyszałem o takiej metodzie i próbuję sobie wyobrazić, jak to w ogóle możliwe.

O ile dobrze rozumiem, podnosisz do góry tylko jedno przednie koło, wrzucasz bieg i dodajesz gazu, tak?

Jak w takim razie sprawiasz, że drugie koło jest w bezruchu i auto nie rusza zjeżdżając z podnośnika?

Jeśli chodzi o mechanikę samochodową, to jestem raczej lajkonikiem, więc może czegoś tu nie kumam.

Muszę poszperać w sieci, bo mnie to zaintrygowało :35_thinking:

 

Wracając do tematu, to przedstawiona przeze mnie teoria, to słowa mechanika, któremu opowiedziałem przebieg zajścia i późniejsze komunikaty wyświatlane przez auto.

Niestety oba podnośniki zajęte, więc nie było jeszcze okazji obejrzeć tego dokładnie.

Mam tylko nadzieję, że skoro ostrzeżenia "skasowały" się same, to oznacza że podczas kontroli systemów przed uruchomieniem silnika rzeczywiście nie są wykrywane żadne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie koło jest nieruchomo bo tak działa mechanizm roznicowy. Nie trzeba być mechanikiem żeby takie rzeczy wiedzieć. 

Ja po prostu pierwszy raz słyszę o takiej starej metodzie. Z buta na podnośniku i zawsze zejdzie a nie młotkiem :O

Jak nie ma już żadnych błędów to co się przejmować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Renia08 napisał:

Ja po prostu pierwszy raz słyszę o takiej starej metodzie

Obie metody są stare. Albo walnięcie młotem 5 kg w oponę albo rozpędzenie koła na podnośniku i przyhamowanie go. 

Przy tylnym kole pozostaje niestety tylko młot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎-‎04‎-‎05 o 12:59, Renia08 napisał:

Jak nie ma już żadnych błędów to co się przejmować?

Niby tak, ale...
Skończyło się na otarciu prawego wahacza.
Teraz zastanawiam się, czy takie uszkodzenie może mieć wpływ na bezpieczeństwo jazdy.

Zostawić tak, jak jest, czy brać się za wymianę tego wahacza?
Na pewno przydałoby się to zabezpieczyć jakimś lakierem, bo element jest (chyba) stalowy, więc to miejsce będzie narażone na pojawienie się korozji.
Ale zastanawia mnie jeszcze otwór w miejscu oznaczonym strzałką. Sprawdziłem z lewej strony i tam wystaje kawałek plastiku, jakby jakaś zaślepka.
Mam nadzieję, że to nie jest żaden otwór montażowy, tylko służący np. odprowadzaniu wody.
Może ktoś mógłby mnie oświecić?

BTW
Podczas kontroli zawieszenia wyszło, że do wymiany mam oba łączniki stabilizatora.
Części zamówione, wymiana + kontrola geometrii umówiona na poniedziałek.
Czy mam zwrócić uwagę na coś jeszcze?

2019-04-07 10_38_05-IMG_1366_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zakonserwować i po temacie. Jak po wymianie łączników geometria bedzie ok to nie trzeba nic robić. Jakby nie mogli ustawić geometrii i auto się do kitu prowadziło to w tedy należy wymienić komplet zawieszenia i w tedy geometria.  Nawet po wymianie łączników nigdy nie robiłem geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Renia08 napisał:

i auto się do kitu prowadziło

Na razie nic jeszcze nie było robione, ale nie zauważyłem, żeby auto gorzej się prowadziło.

Nic nie ściąga, kierownica też się nie przestawiła.

 

11 godzin temu, Renia08 napisał:

Nawet po wymianie łączników nigdy nie robiłem geometrii.

W moim przypadku to działanie kontrolno-prewencyjne.

Wolę się  upewnić, że wszystko jest OK, tym bardziej, że na codzień auto używane jest przez moją żonę.

 

16 godzin temu, punkracy napisał:

Ale zastanawia mnie jeszcze otwór w miejscu oznaczonym strzałką. Sprawdziłem z lewej strony i tam wystaje kawałek plastiku, jakby jakaś zaślepka.
Mam nadzieję, że to nie jest żaden otwór montażowy, tylko służący np. odprowadzaniu wody.

Może ktoś ma wiedzę nt. tego otworu, bo trochę mnie to nurtuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!