Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence 1,6 16V zbyt wolny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Renault Fluence z silnikiem 1,6 16V w gazie. Samochód ma teraz 137000 przejechane (faktycznie tyle ma). Kupiłem go 15 tys km temu. Od początki był muł. Na 1 jak ruszam to jakby się chciał chwilę zastanowić, a później też idzie poniżej oczekiwań na 110 KM.

Wcześniej miałem 1,4 16V  w Megane I FL. Było jeszcze gorzej. Ale Clio II 1,4 8V fajnie jeździło.

Kolega miał też 1,4 16V  w Megane I FL i u niego dynamika była lepsza. Te silniki mają jakąś wadę, czy tylko ja za dużo oczekuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko odpowiedzieć bo opisujesz subiektywne odczucia, ale biorąc pod uwagę że są to wolnossące silniki o jednak przeciętnej mocy, to pewnie za dużo oczekujesz. Chciałeś nie-muła, trzeba było brać silnik z turbiną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ to 1,6 i jeżeli masz zawór zmiennych faz, to jego uszkodzenie (lub uszkodzenie koła zmiennych faz) przymuli twój silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, stepnikp napisał:

Ale według mnie silnik 8V w moim Clio II lepszą miał charakterystykę pracy. 

Mam w rodzinie Clio II 1.2 8V. Jakoś jedzie ale jest to "żółwik" - tak go nazywamy wewnętrznie. Clio jest malutkie i jakoś ten silnik po mieście daje radę ale pod górkę wysiada totalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stepnikp minimalna masa własna Twojego samochodu to 1225 kg a w przypadku renault megane I bo o takim piszesz to około 1080 kg a Clio to 965 kg, więc kilogramy robią swoje - nie ma się co oszukiwać. To są podane masy minimalne, jeśli do tego doliczysz kolejne kilogramy na klimatyzację itp to różnice mogą się zwiększyć.

Dlatego też zobaczysz trochę różnicę w elastyczności danych samochodów. Np. dawniej citroen/peugeot z silnikiem 1.1 60 KM dawał radę a teraz weźmiesz jakiś inny mały samochodzik z silnikiem 60 KM i jest problem. Ale tamte samochody ważyły po 800 - 850 kg.

Po drugie w tych samochodach były mniejsze opony, bo pewnie miałeś 14 cali i wąskie opony a teraz pewnie i 16-17 cali i dużo szersze opony.

Więc pewnie nie ma co oczekiwać, że będzie to demon prędkości po prostu. Po drugie coraz to wyższe normy emisji spalin również powodują, że samochód jakby tracił trochę na wigorze. Kolejna sprawa to stopniowanie skrzyni biegów. Dawniej (około 2000 roku) podawano spalanie przy 90 km/h itp, a następnie do wprowadzenia ostatnich norm cykl pozamiejski to spalanie przy 70 km/h. Później ktoś jechał w trasę samochodem i nigdy nie mógł uzyskać niskiego spalania. Teraz np. musisz homologować każdą wersję wyposażenia. Jeszcze nie tak dawno były niedostępne wersje bez klimatyzacji, z korbkami do szyb itp, żeby je wysłać do testów (czasem nawet w cennikach można ich było nie zauważyć).

 

Więc sprawdzić KZFR może warto, ale warto się też zastanowić, że samochody też się mocno zmieniły. Jeśli masz LPG to bym pojeździł trochę na benzynie a później pojechał do dobrego gaziarza na regulację, bo tam też może być problem z tym, że jest mułowaty.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w tym dużo prawdy...

Brałem pod uwagę, że jet cięższy itp. Jednak pierwsza myśl po zakupie... 110 osiołków a nie koni ;)

Tak mam prawie full wersje na kołach 17, a wszystko waży. Kosztów na próżno chyba nie będę sobie robił. Jednak jakby ktoś miał taki samochód z okolic Bełchatowa, czy nawet Łódzkie, to z ciekawości na priv możemy się umówić dla porównania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze te pierwsze, niby dopracowane. Rok 2010. 

A tak z ciekawości to z nowych silników marki Renault to chyba te 1,6 były ostatnie co można sensownie gaz założyć ?

Sarna1 - Tak o Niutonometrach zapomniałem, a to one są dostępne w niższym zakresie obrotów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Moc silnika: 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 151 Nm przy 4250 obr/min
 
No faktycznie niższy zakres obrotów... To już są obroty przy których silnik wyje jak wściekły. Od dołu fajnie ciągną silniki 8 zaworowe których już praktycznie się nie produkuje ale im za to brakuje u góry.
 
Tu masz do porównania niższy zakres obrotów i moment ;):
 
Moc silnika
180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
300 Nm przy 2250 obr/min
 
2.0 Tce 
 
Jak wiadomo turbinka robi swoje i stąd te niutki od dołu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!