Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence 1,6 16V zbyt wolny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Renault Fluence z silnikiem 1,6 16V w gazie. Samochód ma teraz 137000 przejechane (faktycznie tyle ma). Kupiłem go 15 tys km temu. Od początki był muł. Na 1 jak ruszam to jakby się chciał chwilę zastanowić, a później też idzie poniżej oczekiwań na 110 KM.

Wcześniej miałem 1,4 16V  w Megane I FL. Było jeszcze gorzej. Ale Clio II 1,4 8V fajnie jeździło.

Kolega miał też 1,4 16V  w Megane I FL i u niego dynamika była lepsza. Te silniki mają jakąś wadę, czy tylko ja za dużo oczekuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko odpowiedzieć bo opisujesz subiektywne odczucia, ale biorąc pod uwagę że są to wolnossące silniki o jednak przeciętnej mocy, to pewnie za dużo oczekujesz. Chciałeś nie-muła, trzeba było brać silnik z turbiną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ to 1,6 i jeżeli masz zawór zmiennych faz, to jego uszkodzenie (lub uszkodzenie koła zmiennych faz) przymuli twój silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, stepnikp napisał:

Ale według mnie silnik 8V w moim Clio II lepszą miał charakterystykę pracy. 

Mam w rodzinie Clio II 1.2 8V. Jakoś jedzie ale jest to "żółwik" - tak go nazywamy wewnętrznie. Clio jest malutkie i jakoś ten silnik po mieście daje radę ale pod górkę wysiada totalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stepnikp minimalna masa własna Twojego samochodu to 1225 kg a w przypadku renault megane I bo o takim piszesz to około 1080 kg a Clio to 965 kg, więc kilogramy robią swoje - nie ma się co oszukiwać. To są podane masy minimalne, jeśli do tego doliczysz kolejne kilogramy na klimatyzację itp to różnice mogą się zwiększyć.

Dlatego też zobaczysz trochę różnicę w elastyczności danych samochodów. Np. dawniej citroen/peugeot z silnikiem 1.1 60 KM dawał radę a teraz weźmiesz jakiś inny mały samochodzik z silnikiem 60 KM i jest problem. Ale tamte samochody ważyły po 800 - 850 kg.

Po drugie w tych samochodach były mniejsze opony, bo pewnie miałeś 14 cali i wąskie opony a teraz pewnie i 16-17 cali i dużo szersze opony.

Więc pewnie nie ma co oczekiwać, że będzie to demon prędkości po prostu. Po drugie coraz to wyższe normy emisji spalin również powodują, że samochód jakby tracił trochę na wigorze. Kolejna sprawa to stopniowanie skrzyni biegów. Dawniej (około 2000 roku) podawano spalanie przy 90 km/h itp, a następnie do wprowadzenia ostatnich norm cykl pozamiejski to spalanie przy 70 km/h. Później ktoś jechał w trasę samochodem i nigdy nie mógł uzyskać niskiego spalania. Teraz np. musisz homologować każdą wersję wyposażenia. Jeszcze nie tak dawno były niedostępne wersje bez klimatyzacji, z korbkami do szyb itp, żeby je wysłać do testów (czasem nawet w cennikach można ich było nie zauważyć).

 

Więc sprawdzić KZFR może warto, ale warto się też zastanowić, że samochody też się mocno zmieniły. Jeśli masz LPG to bym pojeździł trochę na benzynie a później pojechał do dobrego gaziarza na regulację, bo tam też może być problem z tym, że jest mułowaty.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w tym dużo prawdy...

Brałem pod uwagę, że jet cięższy itp. Jednak pierwsza myśl po zakupie... 110 osiołków a nie koni ;)

Tak mam prawie full wersje na kołach 17, a wszystko waży. Kosztów na próżno chyba nie będę sobie robił. Jednak jakby ktoś miał taki samochód z okolic Bełchatowa, czy nawet Łódzkie, to z ciekawości na priv możemy się umówić dla porównania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze te pierwsze, niby dopracowane. Rok 2010. 

A tak z ciekawości to z nowych silników marki Renault to chyba te 1,6 były ostatnie co można sensownie gaz założyć ?

Sarna1 - Tak o Niutonometrach zapomniałem, a to one są dostępne w niższym zakresie obrotów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Moc silnika: 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 151 Nm przy 4250 obr/min
 
No faktycznie niższy zakres obrotów... To już są obroty przy których silnik wyje jak wściekły. Od dołu fajnie ciągną silniki 8 zaworowe których już praktycznie się nie produkuje ale im za to brakuje u góry.
 
Tu masz do porównania niższy zakres obrotów i moment ;):
 
Moc silnika
180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
300 Nm przy 2250 obr/min
 
2.0 Tce 
 
Jak wiadomo turbinka robi swoje i stąd te niutki od dołu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!