Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmiar CO


rsx

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i Panie. Mam problem z M2 jak w temacie. Za dużo CO w "wydychanym" powietrzu. Sprawdziłem katalizator u mechanika kamerą i jest w porządku. Była sugestia, że bierze olej lub kiepska benzyna, ale obie kwestie odpadają. Co jeszcze może być przyczyną? Pierwsza sonda lambda? Czy coś "grubszego"?

Edytowane przez rsx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, rsx napisał:

x

Wynika z tego brak powietrza, a inaczej mówiąc za niska temperatura spalin. Dopóki nie ma błędu wtrysku nie wiele można powiedzieć. Musisz podjechać na analizę pracy silnika do fachowca od renówek, który ma clipa i potrafi po analizie znaleźć przyczynę. Jest to ściśle związane z rozrządem, ale nie oznacza jego wymiany. Może być również związane z niewłaściwym dopalaniem mieszanki w cylindrach. Jedna gorsza cewka potrafi nieźle namieszać. Nic nie robimy w ciemno, żeby nie tracić pieniędzy.

Jeśli mówimy o analizatorze Boscha to powinien w tym wypadku sprawdzić pracę sondy za pomocą spalin. Nie ma żadnej pewności, że analizator na stacji był wzorcowany i posiadał czystą sondę wkładaną do wydechu. Wystarczy, że ona była zakopcona i podejrzenie jest niesłuszne. Dla przykładu u mnie analizator pokazywał sondę do 1V, a w rzeczywistości jest 0,86.

Jeśli nie masz ubytku oleju i silnik ma moc to sprawdziłbym profilaktycznie, żeby nie zawalić katalizatora.

Popraw tytuł bo mówimy o tlenku, a nie dwutlenku węgla. Jaką zawartość miałeś w pomiarze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędu wtrysku nie ma tylko czasami wywala check engine i błąd o niewydolności katalizatora. Konkretnie nie pamiętam wartości, ale albo 2 lub 4-krotnie ponad normę. Po mocniejszym depnięciu i przejechaniu jakiegoś dystansu na wysokich obrotach norma była ok. Ubytków oleju nie stwierdziłem, silnik w porządku w kwestii mocy. Katalizator coś tam delikatnie był okopcony, ale gość, który sprawdzał powiedział, że po rozwiązaniu problemu powinno się to wszystko wypalić. Do mechaniora już jestem umówiony i aż się boję co wyjdą za cuda-wianki. A wymiana rozrządu też już powinna być zrobiona, bo już kurdę 6 rok jeżdżę i jakoś nie pomyślałem. Ale na razie poczekam na diagnozę.

Edytowane przez rsx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rsx napisał:

Błędu wtrysku nie ma tylko czasami wywala check engine i błąd o niewydolności katalizatora

A jednak. Wymiana świec i być może wymiana cewek jest nieunikniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.05.2019 o 23:18, rsx napisał:

Po mocniejszym depnięciu i przejechaniu jakiegoś dystansu na wysokich obrotach norma była ok.

Prawdopodobnie dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach,

Proponuje;

 - wymianę rozrządu przede wszystkim - (zgodnie z Twoją sugestią ),

-  wymianę świeć zapłonowych na zalecane ( odstęp elektrod ok.0,7 mm ),

-  kontrola cewki; szczególnie czy są suche i czyste, oraz nie mają przebić elektrycznych ( wymiana - zalecam beru),

-  przeczyszczenie czujników; wału i wałka rozrządu,

-  wymiana filtra paliwa, 

-  oraz ze względu że ;

Dnia 9.05.2019 o 23:18, rsx napisał:

czasami wywala check engine i błąd o niewydolności katalizatora.

- szereg wypadów za miasto i jazda na wysokich obrotach celem przedmuchania katalizatora ;

    -  może to trochę potrwać,

    -  należy to często powtarzać, aż check engine nie będzie się pojawiał,

-  LPG - nie masz???

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kurczę nie dostałem powiadomienia, że napisałeś. LPG nie mam. Auto jest po serwisie. Nic nie znaleźli - diagnoza po podłączeniu do kompa. Rozrząd chyba bliżej jesieni zrobię + tę resztę cudów. I tak poszło prawie 1600zł za tarcze + klocki tył, linki ręcznego, 2x sworzeń, przewody paliwowe i coś tam jeszcze no i podłączenie do kompa :S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przyrząd do spalin wykalibrowany i czysty. Nie było tam jakiegoś diesla przed tobą na pomiarze ?? Sprawdź czas otwarcia wtrysków wymontuj świece i organoleptycznie sprawdź czy są suche . Można sprawdzić kompresję. Map sensor pokazuje w normie ciśnienie w kolektorze, temperatura płynu termostat itd. A w większości takie przypadki są jak ktoś długo jeździł z wypadającym zapłonem, resztki syfu niedopalonego rozpuszczonego nagaru itp dopala się w katalizatorze czasem błąd potrafi wywalać przez następne 3 miesiące. Pierwsza sonda lambda również do sprawdzenia czy czasem nie ma złych wskazań 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wyszedł na badaniu technicznym. Byłem w sobotę, przede mną bezpośrednio nie było żadnego auta więc nie wiem w co ostatnio był wkładany. A czy skalibrowany i czysty to już tym bardziej nie wiem =/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!