Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmiar CO


rsx

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i Panie. Mam problem z M2 jak w temacie. Za dużo CO w "wydychanym" powietrzu. Sprawdziłem katalizator u mechanika kamerą i jest w porządku. Była sugestia, że bierze olej lub kiepska benzyna, ale obie kwestie odpadają. Co jeszcze może być przyczyną? Pierwsza sonda lambda? Czy coś "grubszego"?

Edytowane przez rsx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, rsx napisał:

x

Wynika z tego brak powietrza, a inaczej mówiąc za niska temperatura spalin. Dopóki nie ma błędu wtrysku nie wiele można powiedzieć. Musisz podjechać na analizę pracy silnika do fachowca od renówek, który ma clipa i potrafi po analizie znaleźć przyczynę. Jest to ściśle związane z rozrządem, ale nie oznacza jego wymiany. Może być również związane z niewłaściwym dopalaniem mieszanki w cylindrach. Jedna gorsza cewka potrafi nieźle namieszać. Nic nie robimy w ciemno, żeby nie tracić pieniędzy.

Jeśli mówimy o analizatorze Boscha to powinien w tym wypadku sprawdzić pracę sondy za pomocą spalin. Nie ma żadnej pewności, że analizator na stacji był wzorcowany i posiadał czystą sondę wkładaną do wydechu. Wystarczy, że ona była zakopcona i podejrzenie jest niesłuszne. Dla przykładu u mnie analizator pokazywał sondę do 1V, a w rzeczywistości jest 0,86.

Jeśli nie masz ubytku oleju i silnik ma moc to sprawdziłbym profilaktycznie, żeby nie zawalić katalizatora.

Popraw tytuł bo mówimy o tlenku, a nie dwutlenku węgla. Jaką zawartość miałeś w pomiarze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędu wtrysku nie ma tylko czasami wywala check engine i błąd o niewydolności katalizatora. Konkretnie nie pamiętam wartości, ale albo 2 lub 4-krotnie ponad normę. Po mocniejszym depnięciu i przejechaniu jakiegoś dystansu na wysokich obrotach norma była ok. Ubytków oleju nie stwierdziłem, silnik w porządku w kwestii mocy. Katalizator coś tam delikatnie był okopcony, ale gość, który sprawdzał powiedział, że po rozwiązaniu problemu powinno się to wszystko wypalić. Do mechaniora już jestem umówiony i aż się boję co wyjdą za cuda-wianki. A wymiana rozrządu też już powinna być zrobiona, bo już kurdę 6 rok jeżdżę i jakoś nie pomyślałem. Ale na razie poczekam na diagnozę.

Edytowane przez rsx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rsx napisał:

Błędu wtrysku nie ma tylko czasami wywala check engine i błąd o niewydolności katalizatora

A jednak. Wymiana świec i być może wymiana cewek jest nieunikniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.05.2019 o 23:18, rsx napisał:

Po mocniejszym depnięciu i przejechaniu jakiegoś dystansu na wysokich obrotach norma była ok.

Prawdopodobnie dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach,

Proponuje;

 - wymianę rozrządu przede wszystkim - (zgodnie z Twoją sugestią ),

-  wymianę świeć zapłonowych na zalecane ( odstęp elektrod ok.0,7 mm ),

-  kontrola cewki; szczególnie czy są suche i czyste, oraz nie mają przebić elektrycznych ( wymiana - zalecam beru),

-  przeczyszczenie czujników; wału i wałka rozrządu,

-  wymiana filtra paliwa, 

-  oraz ze względu że ;

Dnia 9.05.2019 o 23:18, rsx napisał:

czasami wywala check engine i błąd o niewydolności katalizatora.

- szereg wypadów za miasto i jazda na wysokich obrotach celem przedmuchania katalizatora ;

    -  może to trochę potrwać,

    -  należy to często powtarzać, aż check engine nie będzie się pojawiał,

-  LPG - nie masz???

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kurczę nie dostałem powiadomienia, że napisałeś. LPG nie mam. Auto jest po serwisie. Nic nie znaleźli - diagnoza po podłączeniu do kompa. Rozrząd chyba bliżej jesieni zrobię + tę resztę cudów. I tak poszło prawie 1600zł za tarcze + klocki tył, linki ręcznego, 2x sworzeń, przewody paliwowe i coś tam jeszcze no i podłączenie do kompa :S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przyrząd do spalin wykalibrowany i czysty. Nie było tam jakiegoś diesla przed tobą na pomiarze ?? Sprawdź czas otwarcia wtrysków wymontuj świece i organoleptycznie sprawdź czy są suche . Można sprawdzić kompresję. Map sensor pokazuje w normie ciśnienie w kolektorze, temperatura płynu termostat itd. A w większości takie przypadki są jak ktoś długo jeździł z wypadającym zapłonem, resztki syfu niedopalonego rozpuszczonego nagaru itp dopala się w katalizatorze czasem błąd potrafi wywalać przez następne 3 miesiące. Pierwsza sonda lambda również do sprawdzenia czy czasem nie ma złych wskazań 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wyszedł na badaniu technicznym. Byłem w sobotę, przede mną bezpośrednio nie było żadnego auta więc nie wiem w co ostatnio był wkładany. A czy skalibrowany i czysty to już tym bardziej nie wiem =/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!