Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

F4R 2.0 16V 99kW opinie


bkroy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie o silnik Pb F4R 2.0 16V 99kW w Megane II grandtour FL. Jakie są słabe strony tego silnika, czy silnik lubi palić olej, gdzie szukać wycieków oraz jak sprawdzać auto aby nie kupić wyeskploatowanego złoma (mam namierzony 1 egzemplarz z 200 tys km przebiegu, prawdopodobnie się przejadę zobaczyć i będzie to mój 2 kontakt w życiu z Megane II). Wszyscy mechanicy mówią, że tutaj jest kzfr, które przy wymianie paska i pompy należy wymienić (dodatkowo 350-400 zł za koło).

Dodatkowo ogólnie jak się sprawuje ten silnik w kontekście możliwości założenia LPG?

 

Mam podobny samochód (P307 z 2.0 16V koncernu PCA). Ogólnie auto jeździ i moc czuć tylko na wysokich obrotach (od 4,5 rpm), z dołu to prawie to samo co 1.4 8V. Spalanie w mieście ok 11,0 l PB, LPG (od miesiąca) ok 12,0 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten silnik w Scenic 2 . Połączenie z automatem DP0. Mój silnik palił olej. Czytałem że inni też tak mieli. Miałem instalację na qbox oraz wtryskach Hana.  Wtryski gazu wymieniłem po 40tys na Barracuda bo jedna Hanka zaczęła lać.  W moim przy zakupie było 106tys. Wymieniłem tylko rozrząd. Sprzedałem auto z przebiegiem 154tys. KZFR nie odzywało się. Silnik fajny choć do ekonomicznych z automatem nie należał. Ale z gazem chodził bardzo dobrze. Tanie świece i filtry. Oleju wchodziło mi 5l. W sc2 dosc droga glowna poduszka silnika - nie wiem jak fo megi2 . Ogilnie - polecam jesli zadbany. Aaaa, manual ma dwumas o ile dobrze pamietam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, bkroy napisał:

X

Koło w tym silniku jest trwałe. Najlepszy sprawdzian wyeksploatowania silnika  to stabilność na wolnych obrotach przy gorącym silniku. Istotne są niskie obroty bez szarpania i ich dryf. Podłączyć Elma i obserwować. Nawet nie próbowałbym porównywać silnika Puga do Renault, bo jest tak jak piszesz. Ten jest bardzo dobry do gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy lata użytkowałem ten silnik w Scenic II. Miał założony holenderski gaz od nowości, jak go sprzedawałem miał 230 tyś. km i nic z gazem się nie działo.

Mechanicy mają rację przy drugim rozrządzie musisz wymienić pompę wody i KZFR. 

Mi przy 225 tyś. km padł wysprzęglik, i całe sprzęgło do wymiany (1350 zł z robotą). U mnie występowało już koło dwumasowe, ale nadawało się jeszcze do eksploatacji.

Jak bym planował zostawić go jeszcze to pewnie bym je wymienił (+1200 zł).

Poza tym wymiana poduszki silnika (drgania nadwozia) i uszczelka miski olejowej (wyciek/nieszczelność). 

Przy gazie co roku musiałem czyścić przepustnicę, bo samochód strasznie mulił.

Co do spalania to na trasie jak nie ciśniesz jest pięknie (do Chorwacji wystarczyły dwa dwa tankowania, zbiorniki LPG 55L). Tak więc spalanie oscylowało w granicy 9l.

W mieście zmienia się to jednak radykalnie i ten silnik spokojnie bierze 12l/100 km w cyklu mieszanym jakieś 10l/100 km. Oczywiście każdy ma inną nogę więc ...

Scenica II rozbujałem na autostradzie do 200 km/h z czterema osobami na pokładzie więc w Megane II będzie chodził troszeczkę lepiej.

Generalnie silnik oceniam bardzo pozytywnie, dlatego osobiście go mogę polecić. 

 

Edytowane przez Lionel2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do kzfr - 2 mechaników mi mówił, że przy 200 tys km warto wymienić (zawsze przy rozrządzie jest możliwość), a kupując używane rozrząd i pompa wody + olej wymieniam w ciągu 1 tygodnia na nowe. Koszt spory (350 zł za koło), ale po co bebeszyć rozrząd za rok. Auto kupuję na min. 5-6 lat użytkowania.

Zmartwiła mnie dwumasa w skrzyni manualnej (wiem, że ma 6 biegów). Czy są problemy z tym? Koszty wymiany są bardzo duże (jak w dieslach)?

 

Poza tematem:

Dlaczego silnik PCA 2.0 nie da się porównać do F4R Renault? Moc prawie taka sama, pojemność też. Nie oczekujmy cudów, przejadę się tym autem, ale nie oczekuję aby były diametralne różnice. 307 bardzo zadbanego kupiłem, opony po 1 sezonie continental, środek nie przetarty, zawieszenie sztywne, wymieniłem rozrząd, sprzęgło i hamulce (standard po zakupie).

 

308 (tylko 1.6 16V VTi)/Megane II chce kupić, pytanie czy do gazu lepszy jest Renault 2.0 F4R czy 1.6 16V? Można upolować takie auto w śmiesznych pieniądzach, handlarze nie biorą tego z zachodu, bo twierdzą, że te samochody mają złą opinię i nikt tego nie chce kupić. Ważne, aby był dobrze utrzymany, nie miał jakiś przygód mechanicznych (zagotowany silnik, kupa wycieków itd.), bo wartość naprawy ekonomicznie nie ma uzasadnienia (kompleksowy remont silnika w takim aucie to 30% wartości samochodu) + bezwypadkowy egzemplarz, przy mocniejszych silnikach raczej dobrze wyposażone.

Megane i Peugeot => dobrze zabezpieczone nadwozie + możliwość zamontowania LPG, pojemne samochody (kombi), raczej wygodne. Do zwykłej jazdy miejskiej (85% przebiegu) + 1-2 wyjazdy na urlop nadają się super.

4 minuty temu, Lionel2000 napisał:

Co do spalania to na trasie jak nie ciśniesz jest pięknie (do Chorwacji wystarczyły dwa dwa tankowania, zbiorniki LPG 55L). Tak więc spalanie oscylowało w granicy 9l.

W mieście zmienia się to jednak radykalnie i ten silnik spokojnie bierze 12l/100 km w cyklu mieszanym jakieś 10l/100 km

W moim  307 podobnie:

PB miasto ok 11,0/100 km, trasa raz mi pokazał poniżej 9,0/100 km.

Gaz (zrobiłem na gazie dopiero 1.200 km) miasto ok 12,0/100 km, trasa muszę sprawdzić (zakładam ok. 10,0/100 km). Przy 2.0 136 KM silniku nie jest źle (Focus I 1.6 16V 100 KM w mieście spala 10,5/100 KM, silnik g..., przy włączonej klimie nie chce jechać).

Moja stara Mazda 323 1.5 16V BA (88 KM) na LPG spalała w mieście 9,0/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Handlarz przywiezie wszystko, żeby tylko mu się opłaciło.

Gaz w obu silnikach będzie chodził dobrze, w 1,6 KZFR jest mniej trwałe, ale za to nie ma dwumasy.

Oba silniki są dobre z tym że 2,0 będzie zapewniał lepsze osiągi. 

2,0 miał sześć biegów, 1,6 tylko pięć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mnie pamięć nie myli, to w megane/ Scenic II 1,6 i 2.0 mogą mieć dwumasy, ale to nic bo te silniki nie mają specjalnie dużych momentów obrotowych i dwumasy są praktycznie niezniszczalne. Ktoś musiałby mocno katować auto, żeby uszkodzić koło dwumasowe.

Ja bym brał 2.0, zawsze lepiej jest mieć czym przycisnąć, niż narzekać na brak mocy.

2.0 nie mają tendencji do brania oleju, ale wycieki to już norma (np poci się często uszczelka miski olejowej). Przy wymianie rozrządu zrób od razu uszczelniacze wałków rozrządu i na wale korbowym. Rozrząd ustawia się na blokadach i należy prawidłowo ustawić koło zmiennych faz rozrządu (wymień, za 3 stówy kupisz oryginał).

Poduszka przy rozrządzie to koszt do 300zl, ale wytrzymuje dość długo.

Silnik jest prosty w obsłudze, dzięki czemu eksploatacja jest tania i bezproblemowa.

 

Gaz znoszą bardzo dobrze, Scenic mojej mamy (2.0) jak na razie przejechał ok 190 tys km na gazie i jeździ idealnie.

 

1,6 po lifcie ma już 6 biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KZFR jak coś, to wymienię przy rozrządzie.

Bardziej martwi mnie dwumas, który nie wiadomo po co, ale wsadzili (nikt w PB raczej nie stosował tego rozwiązania). Jeżeli to  trwały element, to ok. Jeżeli nie, to przy tak budżetowym zakupie wg mnie mocno odstrasza mnie od zakupu.

Czy ktoś w ogóle to wymieniał kiedykolwiek? Extra 1200 zł + całe sprzęgło 800 zł + wymiana min. 500 zł = 2.500 zł (za sprzęgło + dwumasa), gdzie wartość samochodu to max 10.000 zł (25%, no comments…).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nikt nie stosuje dwumasy w PB ? Od połowy lat 90 Merc , Volvo. A po 2000 większość dużych silników ma dwumas. Jest on jednak w Pb bardziej trwały niż przy ON gdyż silniki te mają mniej Nm. Większość osób nawet nie wie że to ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaje, że nie wiedziałem... Jeżeli tak piszecie, że Pb z kołem dwumasowym jest ok, to ok. Przy samochodzie za 10 tys. mam się pchać w awarie, to zmieniam kryteria poszukiwań. Auto szukam praktycznie takie, aby miało jak najmniej pkt zapalnych (tani samochód + LPG do długiej i maksymalnie bezobsługowej jazdy, tylko rozrząd, olej, opony, filtry).

 

Wujek ma takie megane II ale 1.6 16V od nowości i chwali, na pewno wygrywa w kategorii 10-cio i więcej latków bo nie rdzewieje (chyba tylko francuskie tak mają).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, bkroy napisał:

Wujek ma takie megane II ale 1.6 16V od nowości i chwali, na pewno wygrywa w kategorii 10-cio i więcej latków bo nie rdzewieje (chyba tylko francuskie tak mają).

Jeśli się dba o zespół KZFR to bardzo dobry samochód na miasto, U mnie bieżące spalanie to 7,6 PB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.05.2019 o 09:58, meganecoupe02 napisał:

1,6 po lifcie ma już 6 biegów.

Tak jest na pewno w Scenicu, ale nie jestem pewny co do Megane.

 

Dnia 10.05.2019 o 10:07, bkroy napisał:

Czy ktoś w ogóle to wymieniał kiedykolwiek? Extra 1200 zł + całe sprzęgło 800 zł + wymiana min. 500 zł = 2.500 zł (za sprzęgło + dwumasa), gdzie wartość samochodu to max 10.000 zł (25%, no comments…).

Pisałem już że ja wymieniałem przy 230 tyś. km, ale bez dwumasy. Jakbym chciał ten samochód trzymać kolejne 2 lata to bym ją wymienił.

To są rzeczy eksploatacyjne i mają swoją wytrzymałość więc obojętnie ile kosztuje trzeba ją wymienić. 

Poza tym @meganecoupe02 napisał że są to trwałe podzespoły i praktycznie wytrzymują ponad 300 tyś. km.

F4R występowały też bez dwumasy ale trzeba to sprawdzać po VIN'ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas jest ten sam co w DCi, tak że o wymianę bym się nie martwił. Sprawdzę dopiero przy wymianie sprzęgła jak wygląda na żywo. 320tyś z lpg wg. licznika, sam zrobiłem przez dwa lata ponad 100tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!