Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV v konkurencja - co wybrać


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ponownie, po sprawdzeniu konkurencji na myśl przychodzi mi jedno auto które mogło by konkurować z MIV chodzi mi o nowa Toyote Corolle 2.0 180KM w Hybrydzie co wy o tym myślicie? fakt że cena jest dość wysoka bo w pełnej wersji około 125 tyś zł. ale przy dobrze wyposażonej MIV cena dochodzi do 100 tyś.zł. W dodatku spalanie hybrydy waha się w okolicy 4l w mieście. Nie miałem okazji jeszcze siedzieć w Nowej Corolli HB wiec może się ktoś wypowie, zaznaczę że Corolla też jest w TS (combi) z taka samą jednostka napędowa co HB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. 

 

Fajne auto, miałem na testy bo ciągle wybieram coś nowego żonie 

Ale na pewno nie kupię bo:

1. Beznadziejna skrzynia cvt. Auto wyje na 6tys obrotów przy normalnej dynamicznej jeździe. 

2. Spalanie mi wyszło 9 w mieście. Jak jezdzilem jak emeryt w kapeluszu to 7

3. Deska rozdzielcza z lewej strony ma taki jakby garb. Przy wsiadaniu nawalalem w to kolanem. 

4. Czuć ze auto swoje wazy, na zjazdach z ekspresówek czy autostrad strach tym szybciej pojechać. 

5. Nie za wielki bagażnik. 

6. Zespuł się aktywny tempomat - a niby toyota się nie psuje ;)

7. Strasznie szumią lusterka. 

8. Vmax tylko 180 i koniec. 

 

Z plusów. 

 

Fajne zegary

Fajne multimedia 

Ladny wyglad

dobre fotele

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz, oglądałem parę filmików na yt i z tym spalaniem to wychodzi obiecująco, może jednostka 122 konna jest bardziej oszczędną w sedanie, jeden człek zrobił dość długą wycieczkę po mieście i wyszło mu 3,7 Litra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdzilem nim 2 dni. Takie spalanie jest możliwe jeżeli jeździsz baaaardzo powoli i bez jakiejkolwiek dynamiki. Wolniej od autobusów ;)

Przy normalnym poruszaniu się pali 7. Dynamicznie 9. Ale dynamikę zabija wycie silnika ;) okropny dźwięk, cały czas 6 tysięcy obrotów. Jak tramwaj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy w firmie hybrydowego Aurisa. Sam testowałem przez około tydzień. Można osiągnąć niskie spalanie pod warunkiem że obserwujesz wskaźniki, często odzyskujesz energię hamując silnikiem i z pomocą specjalnego trybu skrzyni oraz używasz "start-stop". Trzeba lubić taką zabawę w uzyskiwanie jak najniższego spalania. Jak się na tym nie skupiasz i chcesz jeździć "normalnie i po prostu" albo masz ciężką nogę to raczej nie ma opcji. No i jeszcze jedna sprawa. Na trasie pali dość sporo bo wtedy ciągnie głównie benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Nie chce tutaj w żadnym wypadku bronić Toyoty ale z tego co wyczytałem to jest następna generacja hybrydy, "mocniejszej" może porostu człowiek musi się nauczyć hybrydą jeździć żeby wykręcać takie wyniki jak na filmikach wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie spoko auta. Sam myślę nad hybrydą jako następne ale jest tak jak piszesz i żeby wykręcać dobre wyniki trzeba nauczyć się nią jeździć, a nie po prostu jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra konkurencja dla MIV i dla Megane Grand Coupe, wydaje mi się że Toyota  jest nie co lepsza od Renault. W moim odczuciu już chyba bym nie wrócił do Renault choć na swoja MIII nie mogę narzekać choć cena wymiany rozrządu a chce zrobić przy 130 tyś.km jest dość wysoka w ASO za samą wymianę krzyczą 3 tyś zł. bez części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie lektura forum skutecznie zniechęciła do kontynuowania tradycji posiadania każdego modelu Megane i IV miał nie będę. Z drugiej strony pytałem chłopaków w serwisie, z którymi mam spoko relację i jedyne co mi potwierdzili to padające po 10-15kkm łączniki.

Toyota to dobre auta ale nie perfekcyjne. W dieslu 1.6 (tym od BMW) do wymiany było koło pasowe wału i napęd akcesoriów przy przebiegu lekko ponad 80k, krótko po gwarancji, koszt ponad 2k. Radio mi wymieniali na gwarancji, fabryczny zestaw głośnomówiący miałem gorszy niż w MIII, podłokietnik zaczął skrzypieć bardzo szybko, wymieniali zaciski hamulcowe i EGR (akcje serwisowe), wyświetlacz potrafił gasnąć i się zawieszać (pomagało tylko zgaszenie auta i ponowne odpalenie), a przednie czujniki piszczeć ciągle przy prędkości w trasie. Poluzowała się też kiedyś jakaś osłona przy grodzi i dźwięki były takie, że myślałem iż silnik wyleci. Także wszędzie coś :) Koszty serwisu w Toyocie też do najniższych nie należą. Wydłużone interwały wymian, a faktury zawsze były w okolicach 1k (przy rabacie za robociznę).

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, darekgt napisał:

Witajcie ponownie, po sprawdzeniu konkurencji na myśl przychodzi mi jedno auto które mogło by konkurować z MIV chodzi mi o nowa Toyote Corolle 2.0 180KM w Hybrydzie co wy o tym myślicie? fakt że cena jest dość wysoka bo w pełnej wersji około 125 tyś zł. ale przy dobrze wyposażonej MIV cena dochodzi do 100 tyś.zł. W dodatku spalanie hybrydy waha się w okolicy 4l w mieście. Nie miałem okazji jeszcze siedzieć w Nowej Corolli HB wiec może się ktoś wypowie, zaznaczę że Corolla też jest w TS (combi) z taka samą jednostka napędowa co HB.

Ja bym się nawet nie zastanawiał ,tylko szybko leciał do salonu Toyoty .Nowa hybrydowa Corolla szczególnie w tej mocniejszej wersji to super autko,oczywiście trzeba nauczyć się poruszać hybrydą ale nawet dla średnio ogarniętego kierowcy to raczej nie problem ,w myśl zasady trening czyni mistrza ,ja też w niedługim czasie chciałbym zacząć romans z hybrydą no ale trza uzbierać ponad 100 klocków a to już inna para kalosza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeśli mogę doradzić coś od siebie, to jeśli jeździsz po mieście, dużo razy masz okazję startować ze świateł, jeździć w korkach, to hybryda z cvt da Ci komfort niemożliwy do uzyskania w żadnym innym aucie. Po prostu jeśli normalnie stojąc w korku bujasz się między 1 a 2, czy automat nie wie co zrobić i ciągle szarpie, bo zmienia bieg na ułamek sekundy i już musi cofnąć, bo zwalniasz, to w CVT nie ma tego problemu, auto płynnie się porusza. Jakoś mi się nie chce wierzyć w to, że w nowej corolli skrzynia wyje. Mnie wieziono poprzedniej generacji aurisem z z hybrydą o mocy 136KM i jazda po mieście na prawdę komfortowa. Sam miałem okazję jeździć koleosem 2.0 z cvt i tam również obroty utrzymywały się w okolicy 2000, więc nic nie wyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem. Do emeryckiej jazdy samochód jest ok. Jak lubisz pojeździć dynamicznie, jak ja, to klapa. Skrzynia cvt w Toyocie nawet nie udaje że nie chce być bezstopniowa. Nie ma pseudo biegów. 

 

Z plusów zapomniałem napisać o bardzo dobrym HUD i światłach full led. Auto jest też ładne. Takie Lexusowe :)

 

I nie skrzynia wyje tylko silnik spalinowy. Każde wciśnięcie gazu ponad polowe powoduje wędrówkę obrotomierza na 5-6 tys obrotów. Wtedy auto pali dużo i jest głośno. Prędkość maksymalna to tylko 180km/H. To również jak dla mnie wada tego samochodu. 

Zapomniałem w poprzednim poście napisać o wyraźnie gorszych hamulcach niż w reno. Brakuje im „ostrości”.

 

@lol19pl weź sobie taki wóz od dilera i pojezdzij. Bo być wożonym a samemu sobie potestować to 2 różne sprawy ;). 

 

 

Na zdjęciu element w który uderzałem kolanem ;) dla mnie kompletnie bezsens wypuszczać tak deskę do środka z lewej strony ;)

 

 

A80C674A-278D-447F-AE30-18C61DD93A3D.jpeg

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!