Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV v konkurencja - co wybrać


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ponownie, po sprawdzeniu konkurencji na myśl przychodzi mi jedno auto które mogło by konkurować z MIV chodzi mi o nowa Toyote Corolle 2.0 180KM w Hybrydzie co wy o tym myślicie? fakt że cena jest dość wysoka bo w pełnej wersji około 125 tyś zł. ale przy dobrze wyposażonej MIV cena dochodzi do 100 tyś.zł. W dodatku spalanie hybrydy waha się w okolicy 4l w mieście. Nie miałem okazji jeszcze siedzieć w Nowej Corolli HB wiec może się ktoś wypowie, zaznaczę że Corolla też jest w TS (combi) z taka samą jednostka napędowa co HB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. 

 

Fajne auto, miałem na testy bo ciągle wybieram coś nowego żonie 

Ale na pewno nie kupię bo:

1. Beznadziejna skrzynia cvt. Auto wyje na 6tys obrotów przy normalnej dynamicznej jeździe. 

2. Spalanie mi wyszło 9 w mieście. Jak jezdzilem jak emeryt w kapeluszu to 7

3. Deska rozdzielcza z lewej strony ma taki jakby garb. Przy wsiadaniu nawalalem w to kolanem. 

4. Czuć ze auto swoje wazy, na zjazdach z ekspresówek czy autostrad strach tym szybciej pojechać. 

5. Nie za wielki bagażnik. 

6. Zespuł się aktywny tempomat - a niby toyota się nie psuje ;)

7. Strasznie szumią lusterka. 

8. Vmax tylko 180 i koniec. 

 

Z plusów. 

 

Fajne zegary

Fajne multimedia 

Ladny wyglad

dobre fotele

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz, oglądałem parę filmików na yt i z tym spalaniem to wychodzi obiecująco, może jednostka 122 konna jest bardziej oszczędną w sedanie, jeden człek zrobił dość długą wycieczkę po mieście i wyszło mu 3,7 Litra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdzilem nim 2 dni. Takie spalanie jest możliwe jeżeli jeździsz baaaardzo powoli i bez jakiejkolwiek dynamiki. Wolniej od autobusów ;)

Przy normalnym poruszaniu się pali 7. Dynamicznie 9. Ale dynamikę zabija wycie silnika ;) okropny dźwięk, cały czas 6 tysięcy obrotów. Jak tramwaj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy w firmie hybrydowego Aurisa. Sam testowałem przez około tydzień. Można osiągnąć niskie spalanie pod warunkiem że obserwujesz wskaźniki, często odzyskujesz energię hamując silnikiem i z pomocą specjalnego trybu skrzyni oraz używasz "start-stop". Trzeba lubić taką zabawę w uzyskiwanie jak najniższego spalania. Jak się na tym nie skupiasz i chcesz jeździć "normalnie i po prostu" albo masz ciężką nogę to raczej nie ma opcji. No i jeszcze jedna sprawa. Na trasie pali dość sporo bo wtedy ciągnie głównie benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Nie chce tutaj w żadnym wypadku bronić Toyoty ale z tego co wyczytałem to jest następna generacja hybrydy, "mocniejszej" może porostu człowiek musi się nauczyć hybrydą jeździć żeby wykręcać takie wyniki jak na filmikach wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie spoko auta. Sam myślę nad hybrydą jako następne ale jest tak jak piszesz i żeby wykręcać dobre wyniki trzeba nauczyć się nią jeździć, a nie po prostu jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra konkurencja dla MIV i dla Megane Grand Coupe, wydaje mi się że Toyota  jest nie co lepsza od Renault. W moim odczuciu już chyba bym nie wrócił do Renault choć na swoja MIII nie mogę narzekać choć cena wymiany rozrządu a chce zrobić przy 130 tyś.km jest dość wysoka w ASO za samą wymianę krzyczą 3 tyś zł. bez części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie lektura forum skutecznie zniechęciła do kontynuowania tradycji posiadania każdego modelu Megane i IV miał nie będę. Z drugiej strony pytałem chłopaków w serwisie, z którymi mam spoko relację i jedyne co mi potwierdzili to padające po 10-15kkm łączniki.

Toyota to dobre auta ale nie perfekcyjne. W dieslu 1.6 (tym od BMW) do wymiany było koło pasowe wału i napęd akcesoriów przy przebiegu lekko ponad 80k, krótko po gwarancji, koszt ponad 2k. Radio mi wymieniali na gwarancji, fabryczny zestaw głośnomówiący miałem gorszy niż w MIII, podłokietnik zaczął skrzypieć bardzo szybko, wymieniali zaciski hamulcowe i EGR (akcje serwisowe), wyświetlacz potrafił gasnąć i się zawieszać (pomagało tylko zgaszenie auta i ponowne odpalenie), a przednie czujniki piszczeć ciągle przy prędkości w trasie. Poluzowała się też kiedyś jakaś osłona przy grodzi i dźwięki były takie, że myślałem iż silnik wyleci. Także wszędzie coś :) Koszty serwisu w Toyocie też do najniższych nie należą. Wydłużone interwały wymian, a faktury zawsze były w okolicach 1k (przy rabacie za robociznę).

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, darekgt napisał:

Witajcie ponownie, po sprawdzeniu konkurencji na myśl przychodzi mi jedno auto które mogło by konkurować z MIV chodzi mi o nowa Toyote Corolle 2.0 180KM w Hybrydzie co wy o tym myślicie? fakt że cena jest dość wysoka bo w pełnej wersji około 125 tyś zł. ale przy dobrze wyposażonej MIV cena dochodzi do 100 tyś.zł. W dodatku spalanie hybrydy waha się w okolicy 4l w mieście. Nie miałem okazji jeszcze siedzieć w Nowej Corolli HB wiec może się ktoś wypowie, zaznaczę że Corolla też jest w TS (combi) z taka samą jednostka napędowa co HB.

Ja bym się nawet nie zastanawiał ,tylko szybko leciał do salonu Toyoty .Nowa hybrydowa Corolla szczególnie w tej mocniejszej wersji to super autko,oczywiście trzeba nauczyć się poruszać hybrydą ale nawet dla średnio ogarniętego kierowcy to raczej nie problem ,w myśl zasady trening czyni mistrza ,ja też w niedługim czasie chciałbym zacząć romans z hybrydą no ale trza uzbierać ponad 100 klocków a to już inna para kalosza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeśli mogę doradzić coś od siebie, to jeśli jeździsz po mieście, dużo razy masz okazję startować ze świateł, jeździć w korkach, to hybryda z cvt da Ci komfort niemożliwy do uzyskania w żadnym innym aucie. Po prostu jeśli normalnie stojąc w korku bujasz się między 1 a 2, czy automat nie wie co zrobić i ciągle szarpie, bo zmienia bieg na ułamek sekundy i już musi cofnąć, bo zwalniasz, to w CVT nie ma tego problemu, auto płynnie się porusza. Jakoś mi się nie chce wierzyć w to, że w nowej corolli skrzynia wyje. Mnie wieziono poprzedniej generacji aurisem z z hybrydą o mocy 136KM i jazda po mieście na prawdę komfortowa. Sam miałem okazję jeździć koleosem 2.0 z cvt i tam również obroty utrzymywały się w okolicy 2000, więc nic nie wyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem. Do emeryckiej jazdy samochód jest ok. Jak lubisz pojeździć dynamicznie, jak ja, to klapa. Skrzynia cvt w Toyocie nawet nie udaje że nie chce być bezstopniowa. Nie ma pseudo biegów. 

 

Z plusów zapomniałem napisać o bardzo dobrym HUD i światłach full led. Auto jest też ładne. Takie Lexusowe :)

 

I nie skrzynia wyje tylko silnik spalinowy. Każde wciśnięcie gazu ponad polowe powoduje wędrówkę obrotomierza na 5-6 tys obrotów. Wtedy auto pali dużo i jest głośno. Prędkość maksymalna to tylko 180km/H. To również jak dla mnie wada tego samochodu. 

Zapomniałem w poprzednim poście napisać o wyraźnie gorszych hamulcach niż w reno. Brakuje im „ostrości”.

 

@lol19pl weź sobie taki wóz od dilera i pojezdzij. Bo być wożonym a samemu sobie potestować to 2 różne sprawy ;). 

 

 

Na zdjęciu element w który uderzałem kolanem ;) dla mnie kompletnie bezsens wypuszczać tak deskę do środka z lewej strony ;)

 

 

A80C674A-278D-447F-AE30-18C61DD93A3D.jpeg

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!