Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mégane II, problem ze światłami, kierunkowskazami.


Rekomendowane odpowiedzi

Na początek małe wyjaśnienie, zaznaczyłem że to model Megane II phI, ale tego to dokładnie nie wiem jak to rozróżniać, z "rozszyfrowanego VIN wynika że jest to:

Megane II, Model type BM0J .

Pojawił się jakiś dziwny problem ze światłami i kierunkowskazami. Kierunek w prawo zaczął dziwnie, "nierytmicznie" "stukać" po włączeniu stuknie dwa, trzy razy normalnie, potem szybko, znów dwa trzy razy normalnie i znów szybko, czasami po dwóch, trzech "impulsach" normalnych cały czas przerywa szybko. Światła kierunków z przodu i boczne migają zgodnie z tym jak pracuje przerywacz. Tylne światło kierunku tylko ledwo się żarzy, za to miga światło pozycyjne. Czasami na dwa trzy załączenia działa normalnie, ale bardzo rzadko. Do tego jakiś problem z załączaniem świateł pozycyjnych manetką. Światła świecą niby normalnie, ale jakoś nie można ich wyłączyć. Kontrolka w zegarach gaśnie na środkowym położeniu pokrętła manetki, ale światła świecą cały czas na wszystkich położeniach pokrętła, gasną po wyjęciu karty i otwarciu/zamknięciu drzwi. Gdzie szukać przyczyny. Dodam jeszcze że sprawdzałem tylko na światłach mijania i pozycyjnych, nie wiem na razie jak jest na drogowych. Najbardziej niepokoi mnie ten tylny kierunkowskaz, bo przy zmianie pasa to można się nieźle "naciąć" gdy wywinie taki numer w ruchu.

Link do rozkodowanego VIN

 

https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/renault/vin_check?su=qn46s3ob_jlj

 

Edytowane przez wojtek12321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierunkowskazy "opanowane", faktycznie to tylko słabo łączące, nadpalone styki masy w kostkach lamp (też tak podejrzewałem).

Dalej nie wiem co z tą manetką włączania świateł pozycyjnych, mijania, drogowych. Światła działają "niby normalnie, ale wygląda na to że nie można ich zgasić  podczas odpalonego silnika. Gdy manetkę przekręcę na 0 (zero) światła powinny (moim zdaniem) zgasnąć, ale tak się nie dzieje. Pozostają włączone mijania lub drogowe, zależy jakie są włączone w danej chwili, świecą również pozycyjne. Gdy manetka jest na pozycji świateł pozycyjnych to świecą pozycyjne, gdy na pozycji świateł mijania/drogowych to również wszyustko swieci tak jak na pozycji 0 (zero) . Wychodzi na to że gdy pracuje silnik i drzwi są zamknięte cały czas mam włączone światł. Czy to tak powinno być, czy mam jakąś nieprawidłowość w działaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wyświetlaczu nie mam, nie widzę żadnej opcji związanej ze światłami (tzn. przyciskając przycisk "czołowy" w prawej manetce/dźwigni włączania wycieraczek). Jest też przycisk czołowy "auto" w dźwigni kierunkowskazów, ale nie widzę jakiejś reakcji przyciskając go.

Jeszcze zapytam tak: czy ten przycisk w prawej manetce należy przyciskać krótko aby "trafić" na opcję tych świateł, czy należy go przycisnąć "na początek" dłużej i dopiero wtedy będzie można znaleźć dalsze opcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatyczne włączanie świateł wyłączasz przyciskiem na lewej manetce przyciskając go dłużej na wyłączonym silniku.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz go przytrzymać ok. 10 sekund. I wtedy zależnie od opinii. U niektórych pojawia się komunikat na wyświetlaczu o włączeniu/wyłączeniu świateł a u niektórych występuje dźwięk, który sygnalizuje takową zmianę. Czyli wszystko wygląda podobnie jak z włączeniem/wyłączeniem antynapadu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem, i przy wyłączonym silniku, i przy odpalonym, przy różnych położeniach manetki świateł (włączone mijania/ drogowe/pozycyjne), ale niestety, gdy silnik pracuje i tak nie ma opcji aby światła wyłączyć. Przy zgaszonym silniku, owszem, można wyłączyć światła. Przy próbie wciskania i trzymania tego przycisku nie ma żadnej reakcji, ani dźwiękowej, ani komunikatu na wyświetlaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie to raczej mi to nie przeszkadza (teraz jak wiem o co chodzi), bo skoro to jest "programowe" czyli żadna usterka. więc niech tak zostanie. W pierwszej chwili myślałem że to coś "pokręcone" i "usterkuje", ale skoro tak jest i żadna usterka to niech tak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 22.05.2019 o 18:56, wojtek12321 napisał(a):

W pierwszej chwili myślałem że to coś "pokręcone" i "usterkuje", ale skoro tak jest i żadna usterka to niech tak będzie.

Rozwiń  

Tutaj podobna sytuacja, ale dotyczyła M3 ;) 

Podobno można użyć też DDT4LL zamiast Clipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!