Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ktoś już kupował tarcze do tyłu bez łożysk (mam z tyłu tarcze takie jak z przodu, ale nie wentylowane; piasta osobno) i klocki? Mam elektryczny hamulec ręczny.

Z oryginału klocki są TRW 440664742R. Tarcza jest przykręcana do piasty na dwiema śrubami. Minimalna grubość to 7 mm tyle udało mi się z tarczy, jest też numer zaczynający się od 23_.36_

IMG_20191212_150538.jpg  IMG_20191212_150447.jpg  IMG_20191028_161838.jpg 

 

IMG_20191028_160448.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony mogę Ci tylko podpowiedzieć, że mam od 3 tygodni założony zestaw jak poniżej:

Tarcze przód opisane jako Daster: 402066300R

Klocki P Modus/Clio: 410608481R

 

Zarówno tarcze jak i klocki wyglądały (przez przypatrzenie) identycznie, jak te założone u mnie oryginalnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Dnia 29.12.2019 o 18:04, PCet napisał:

 

W praktyce się okazało, że z przodu są 269mm. Generalnie, zamawiając w sklepie oryginały, dostałem:

1. Tarcze przód opisane jako Daster: 402066300R

2. Tarcze tył opisane jako Megane IV: 432000166R

3. Klocki P Modus/Clio: 410608481R

4. Klocki T Megane III: 440604694R

 

Bawcie się dobrze na Sylwestra!

 

Witam

U mnie klocki i tarcze przednie wytrzymały 36 tys, jazda na taxi dość szybko :-D tylne klocki 40 tys teraz czas na tarcze tył

Mam silnik 1.6 Sce i w tych silnikach po numerze vin wychodzą złe klocki

U mnie z przodu zamontowałem inne tarcze 402061715R DF6200 a klocki 410608481R,

za to do tylu podobno potrzebne 43202741R rozmiar 260mm średnica 30mm  czy te które Pan montował 432000166R  są dobre i pasują? bo ja juz jedne zwracałem bo był za mały otwór centralny

Edytowane przez bleki_krk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Tez dolacze sie do tematu. Mam 53000 km i za jakies 15 000 km czeka mnie wymiana kompletu przod i tyl klocki plus tarcze. Automat z elwktronicznych hamulcem - nie wiem czy to ma znaczenie. 

Jaki jest koszt czesci? Czytalem ze trw polecacie?

Szukalem na allegro ale tez nie moge znalezć kompatybilnego zestawu.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania, pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np.

Przód ATE: KLOCKI HAMULCOWE PRZÓD RENAULT MEGANE Siedlce - Allegro.pl  tam są dwa systemy, ale ten Twój myślę, że to ten starszy

Tył ATE: ATE KLOCKI HAMULCOWE TYŁ SCENIC III (JZ0/1_) Kraków - Allegro.pl

Tarcze zostaw jak to pierwsza wymiana, wymieniaj je co drugą, chyba że cierpisz na nadmiar gotówki do wywalenia w błoto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam dokładnie co drugą, z tyłu to pewnie co trzecią spokojnie dałoby radę a że jeżdżę po ok 100k km na klockach z tyłu to pierwsza ich wymiana byłaby po 300k km :) Serio mówiąc wymieniam co drugą, bo mi tak zwyczajnie łatwo to pamiętać i zauważać. Nie ma w tym jakieś większej, ukrytej filozofii. Jak kolegę stać - wymieniać

Tarcza przód: BREMBO TARCZE HAMULCOWE PRZÓD 09.A727.11 Krakow - Allegro.pl

Tył oczywiście tarcze różne, masz z tyłu koła skrętne?

Tam są dwie średnice otworu centrującego 25mm i 30mm Dobrze byłoby zdjąć, pomierzyć i dożywotnio zapamiętać. Oba wymiary są dostępne w zasadzie od ręki. Postawiłbym na 25mm, ale to trochę na nos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziekuje za pomoc. Wiem juz jakie czekaja mnie koszty. 

Z tym ze odnosnie klockow to pisza jednostka pakowania 1, ilosc 1. 

To cena jest za 1 klocek hamulcowy? Jakos bzdurnie to pisze. Chyba nikt tego tak nie sprzedaje.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania, pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie ASO stwierdziło(Auto na gwarancji) ,że trzeba wymienić i klocki i tarcze co mnie bardzo zdziwiło bo przebieg około 46tys a jakoś agresywnie nie jeżdżę a koszt ehhh prawie 2k bo jak to pani mi ładnie napisała

"Przede wszystkim tarcze i klocki z tyłu są większe co daje nam wyższy koszt części. Dodatkowo wymiana klocków tył wiąże się z dłuższym czasem robocizny plus przyuczeniem hamulca parkingowego

Poza tym ceny części i robocizny od zeszłego roku wzrosły."

Ponoć też na tył z tarczami powinno się wymieniać łożyska.

Pierwszy raz się spotkałem z tak szybkim zużyciem. Wcześniej miałem Hondę Civic to tam normalne klocki co 35-40 a tarce co drugą wymianę klocków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne naciąganie, fakt tu jest tylko jeden, że faktycznie tarcze tylne są droższe, bo są zintegrowane z piastą w której to znajdują się łożyska. Normalnym standardem jest wymiana tarcz (normalna jazda) co drugą wymianę klocków hamulcowych. Tu na pewno znajdziesz poradę jak samemu "przyuczyć" hamulec parkingowy. Kupisz porządne ceramiczne klocki za ok 200zł i 1800zł zostanie Ci w kieszeni. Te łożyska które zamawia renówka są nieśmiertelne, mam przejechane >400k km i z przodu wciąż są fabryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!