Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymieniam felgi stalowe 15" na aluminiowe 16" - czy trzeba wymianiać śruby?


arturdebski

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim
Chce wymienić oryginalne stalowe felgi 15 cali na aluminiowe 16 cali
1) Czy może ktoś rozwiać moje wątpliwości czy trzeba koniecznie wymieniać śruby do przykręcania kół w momencie wymiany felg na aluminiowe?

2) Czy ktoś wymieniał albo używa zamiennie felg: stalowe/aluminiowe i przykręca je jednym kompletem śrub i czy są to śruby od felg stalowych czy inne?

(słyszałem sprzeczne opinie)
Felgi które chcę zakupić zamiast stalowych:

  • 6,5X16 ET47
  • SZEROKOŚĆ: 6,5J X 16H2
  • ODSADZENIE: ET 47
  • ROZSTAW ŚRUB: 5X114,3
  • OTWÓR CENTRUJĄCY: 66,1
  • FELGI: "KALEIDO"
  • Numer katalogowy: 403 009 151 R
  • Numer katalogowy dekielka: 82 000 43 899

 

Dziękuję i pozdrawiam

--

Artur Dębski

http://blogit.one.pl

fluence-felgi.jpg.68f34682797e18f62347c17fb17fd63c.jpg.9102caf3e31bb83191ec76c088f7a9ca.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj też innych opinii jak sprzeczne się nie spodziewaj. Temat był poruszany kilkukrotnie i nigdy nie zostało określone jak na prawdę powinno być. Jedni mają 2 komplety śrub, inni mają 1 komplet, wszyscy jeżdżą. Ja mam w M3 jeden, w M2 miałem dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pbet napisał:

Tutaj też innych opinii jak sprzeczne się nie spodziewaj. Temat był poruszany kilkukrotnie i nigdy nie zostało określone jak na prawdę powinno być. Jedni mają 2 komplety śrub, inni mają 1 komplet, wszyscy jeżdżą. Ja mam w M3 jeden, w M2 miałem dwa.

Chodzi mi nie o teoretyczne dywagacje "a może tak a może tak" i powstające sprzeczne  opinie tylko o konkretne przykłady:

- "mam jeden komplet śrub do stalowych i aluminiowych i jest dobrze koło mi nie odpadło"

- "mam dwa komplety śrub  jeden do stalowych jeden do aluminiowych bo ...."

To już  nie są sprzeczne opinie tylko fakty

Dzięki Paweł - wiem ze już pisałeś - masz jen komplet  - to mój krok do przodu.

Najlepiej - powinna być ankieta kto jak ma przy dokładnie tych samych dwóch zestawach felg używanych na zmianę (fabryczne stalowe 15" / fabryczne aluminiowe 16" KALEIDO)
 

Dziękuję i pozdrawiam

--

Artur Dębski

http://blogit.one.pl

 

 

37 minut temu, Sarna1 napisał:

Mam jeden. Do 17 na lato i 15 stalowych na zimę. 

Wszystko gra :)

Dzięki :) czyli jest na razie 2:0 dla posiadania jednego zestawu śrub tylko twoja aluminiowa felga inna (nie KALEIDO 16")

Dziękuję i pozdrawiam

--

Artur Dębski

http://blogit.one.pl

Edytowane przez arturdebski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczne felgi aluminiowe (Kaleido(paskudne) i  Akihiro Black) przykręcone na śruby z podkładką, a w bagażniku do stalowego zapasu dołączone w woreczku z logiem, 5 śrub bez kołnierza. Tak moje auta wyjechały fabryki. Pewnie zależy to od poziomu wyposażenia auta. Bo wiem, że nie wszystkie Megane tak miały. A może dlatego, że "koło zapas" kupiłem jako opcja dodatkowa. Do Lexusa, zamawiając koło na zapas, też dostałem stałe stożki, a w aucie fabrycznie są z podkładkami.

Jako, że koszt niewielki, na zimę kupiłem zestaw śrub Febi. Nie kaleczę gniazda śruby. Nie będzie problemu z odkręceniem.( to w zasadzie pomijalne przy dwukrotnej zmianie kół w ciągu roku)  Generalnie tak powinno być. Tak miałem zawsze i w każdym aucie, którym posiadałem felgi aluminiowe.

Na zwykłych śrubach, koło też nie odpadnie.  :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.06.2019 o 07:38, pbet napisał:

Tutaj też innych opinii jak sprzeczne się nie spodziewaj. Temat był poruszany kilkukrotnie i nigdy nie zostało określone jak na prawdę powinno być. Jedni mają 2 komplety śrub, inni mają 1 komplet, wszyscy jeżdżą. Ja mam w M3 jeden, w M2 miałem dwa.

@pbet Paweł powiedz jeszcze proszę czy te jedyne śruby które używasz pierwotnie były przeznaczone do felg aluminiowych czy stalowych?

Dziękuję i pozdrawiam

--

Artur Dębski

http://blogit.one.pl

 

@Lelupi

Dnia 1.06.2019 o 17:08, Lelupi napisał:

Fabryczne felgi aluminiowe (Kaleido (paskudne) i  Akihiro Black) przykręcone na śruby z podkładką, a w bagażniku do stalowego zapasu dołączone w woreczku z logiem, 5 śrub bez kołnierza. Tak moje auta wyjechały fabryki. Pewnie zależy to od poziomu wyposażenia auta. Bo wiem, że nie wszystkie Megane tak miały. A może dlatego, że "koło zapas" kupiłem jako opcja dodatkowa.

 

  Czy mógłbyś mi zrobić fotkę takiej śruby z podkładką do aluminiowych i do stalowego zapasu a wrzucić tu lub na PW? Lub maila Ci podam? Bo czytam o tym wszstkim i coraz wiekszy mętlik mam w głowie.

 

"Jako, że koszt niewielki, na zimę kupiłem zestaw śrub Febi. Nie kaleczę gniazda śruby. Nie będzie problemu z odkręceniem.( to w zasadzie pomijalne przy dwukrotnej zmianie kół w ciągu roku)  Generalnie tak powinno być. Tak miałem zawsze i w każdym aucie, którym posiadałem felgi aluminiowe.

Na zwykłych śrubach, koło też nie odpadnie.  :)"

Hmmm z tym dokupowaniem "śrub na zimę" to masz na myśli do stalowych felg na zimę? lato aluminiowe felgi (jedne śruby), zima stalowe felgi (drugie śruby)?

 

Dziękuję i pozdrawiam

--

Artur Dębski

http://blogit.one.pl

 

Edytowane przez arturdebski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do felg aluminiowych mam śruby stożkowe z kołnierzem. Na kole zapasowym, które jest stalowe, oprócz naklejki że można jechać max 80km/h, mam drugą naklejkę z ostrzeżeniem, aby nie używać śrub stożkowych z kołnierzem, tylko użyć płaskich bez bez kołnierza. Jak nie zapomnę, to jutro jadać do pracy, zrobię zdjęcie tej naklejki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aluminiowe felgi Renault mają gniazdo na śruby ze stożkiem.  Stalowe mają na  kulowy. Z felgami alu innych producentów jest różnie,  choć najczęściej również jest potrzebna śruba z osadzeniem stożkowym. Ważna jest też długość śruby 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!