Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 2009 - komputer pokladowy i dziwne zachowanie zasiegu i spalania


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc Koledzy i Kolezanki,

od marca tego roku mam w swoich rekach Renaule Megane Coupe z roku 2009 z silnikiem 1.9 Diesel i 130KM. Wczoraj bylam tankowac, zalalam do pelna, wykasowalam wskazania komputera pokladowego dotyczace spalania itd i od tamtej pory pojawily sie dziwne konfiguracje tzn. Gdy przerzuce na spalanie aktualne, nie pokazuje  nic poza kreskami i zasieg zatrzymal sie na 700km(nie rosnie anie nie spada). Macie jakis pomysl, co sie stalo i czy to kiedys wroci do normy?

 

Pozdrawiam, Ada

Edytowane przez adzik425
Literowki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tankowałaś silnik był wyłączony czy pracował lub ewentualnie czy był wyłączony zapłon ( pytanie może i głupie ale dość sporo osób tankuje na włączonym zapłonie lub pracującym silniku) teraz to odłącz klemę od aku  na kilka naście sek. w ten sposób wyzerujesz kompa . Ale uwaga później musisz przyuczyć szyby i wklepać kod do radia (nie wiem czy w MIII jest potrzebny.Powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik byl wylaczony i zaplon tez, tak jak zawsze. Dziwna sprawa, w sumie glupota ale bardzo mi przeszkadza. 

Jak dla mnie to ta cala procedury brzmi skomplikowanie, oddam to w rece kogoa kto sie na tym zna. Dzieki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz akumulator na 5 min. wszystko powinno wrócić do normy pewnie komp się zawiesił ,miałem to samo jak podłączałem kiedyś pyclipa czytał wszystkie parametry elegancko ,był podłączony tylko nie mogłem wyzerować korekt długoterminowych po resecie akumulatora normalnie można było zrestartować parametry pyclip mi to wygląda na zawieszenie się komputera modułu Ps. w III nie trzeba przyuczać szyb ani wklepywać kodu radia przynajmniej u mnie.

Edytowane przez Gość
dopisanie paru zdan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wyzej pisal o przyuczaniu szyb i kod do radia? To chyba jednak nie bedzie potrzebne po odlaczeniu akumulatora z tego co mowisz? 

I tak ogolnie jeszcze, bo nie mam pojecia - co oznacza takie przyuczanie szyb?:) i po co sa takie kody do radia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem ,iż nie wiem czy w MIII potrzebny jest kod do radia ,ale szyby to wydaje mi się ,że trzeba przyuczyć aby opuszczały się i podnosiły ruchem ciągłym a nie skokowo .Nie jest to wielki problem i wykonuje się to samemu przytrzymując przycisk otwierania szyby przy zamykani przez ok 5 sek to samo robimy przy otwieraniu szyby (każde okno przyuczamy oddzielnie) i po bólu.A z tym odłączeniem aku to może być uzdrawiające cały problem z zawieszeniem kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodu do radia nie potrzeba jesli jest oryginalne/fabryczne. Szyb chyba po odpięciu aku do ładowania przyuczać (jak w MII) nie musiałem ale 100% pewności nie mam bo nie pamiętam tego aż tak dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W  MIII szyb się nie przyucza, kodu radia nie trzeba wpisywać pod warunkiem, że radio jest przypisane VIN-em do samochodu. 

Odnośnie problemu @adzik425 wskaźnik paliwa pokazuje prawidłową wartość poziomu paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa wskaznik paliwa pokazuje prawidlowa wartosc

inne dane tez pakazuje takie jak spalanie srednie, predkosc, spalone paliwo w litrach i za ile serwis. Tylko zasieg i aktualne zuzycie padly

Edytowane przez adzik425
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!