Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co robić po zdarzeniu drogowym - jak nie dać się oszukać ubezpieczycielowi


Musiu89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

jak w temacie. Swoim Megane IV cieszyłem się niespełna 3 miesiące, ponieważ wjechał we mnie 18-latek. Auto aktualnie czeka na rzeczoznawcę, jest poważnie uszkodzone - w opisie przyjęcia przez aso widnieje adnotacja,że może być kasacja. Auto z wyprzedaży rocznika Megane 4 1.3 115km winter edition kolor metallic + grzanie tyłka +opony+koło kosztowało 67.500 + gwarancja przedłużona z serwisami do 5 lat 2.300 zł. Stąd pytania:

1.Co zrobić aby wyjść z tego najmniej stratnie? Tzn. w przypadku naprawy auta auto traci na wartości. Wygiętę są podłużnice więc może być krzywe. Czy przysługuje mi jakieś zadośćuczynienie z oc sprawcy za utratę wartości auta po wypadku ew. jeżeli aso źle złoży auto pozostaje mi jedynie męczyć się/sądzić z aso?

2. Ubezpiecznie pzu auto wartość 100% - co się bardziej opłaca w przypadku szkody całkowitej - likwidacja z oc czy z ac?

Generalnie pzu samo nie do końca umie odpowiedzieć na zadawane pytania stąd zastanawiam się jak wyjść z tego aby być jak najmniej stratnym. W przypadku oc wartość auta wyliczana jest na moment przed wypadkiem zaś w przypadku ac do wartośći 100 procent auta ale w pierwszym przypadku zaniżona będzie wartość zaś w drugim zwyżki i podobno w obu przypadkach czeka mnie licytacja wraku.

3. Co jeszcze można uzyskać i w jaki sposób tzn. doznaliśmy obrażeń fizycznych zaś w przypadku kasacji jesteśmy stratni o wykupioną gwarancję z której de facto nie skorzystaliśmy. Czy wtedy można szarpać o jakieś odszkodwanie ubezpieczyciela czy cywilnie samego sprawcę? Za podaną cenę też nie jesteśmy już w stanie kupić takiego samego auta.

 

Generalnie co robić aby nie dać się oszukać,na co uważać, co można zrobić aby wyjść na swoje. Może ktoś miał podobny przypadek i potrafi pokierować.

Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź umowę AC, może jest zapis że w przypadku kasacji / kradzieży zwracają kwotę jak na fakturze w momencie zakupu :-)  Mam taki zapis i myślę że to dobra alternatywa do zakupu nowego samochodu, niż naprawiać i jeździć ulepem jak sprowadzone....

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz masz AC 100% więc ja bym się nie zastanawiał zbyt długo.

7 godzin temu, Musiu89 napisał:

jesteśmy stratni o wykupioną gwarancję z której de facto nie skorzystaliśmy. Czy wtedy można szarpać o jakieś odszkodwanie

Z tym nic nie zrobisz.

7 godzin temu, Musiu89 napisał:

co można zrobić aby wyjść na swoje

Na takich akcjach niestety najczęściej zarówno sprawca jak i poszkodowany są w plecy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierzesz likwidacje AC z OC sprawcy, wówczas Twój ubezpieczyciel obciąża OC sprawcy. Ty masz łatwiej bo Twoje AC jest lepsze i bardziej korzystne. 

Nie masz przez to utraty zniżki bo ubezpieczyciel dostaje wszystko z OC sprawcy. 

W przypadku uszczerbkuna zdrowiu masz NNW, chyba, że nie masz.

 

Pozostałe koszty, o których piszesz wydaje mi się, że na drodze sądu cywilnego. 

Edytowane przez LTar
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję serdecznie,

niestety kogokolwiek zapytam w PZU czy agencjach ubezpieczeniowych nikt nie jest w stanie powiedzieć jak ma się to odbywać stąd ciężko powiedzieć jakie decyzje podejmować. Generalnie agenci są chyba szkoleni aby tylko sprzedać i tyle. Rzeczoznawca PZU ma być w piątek także zobaczymy.

 

17 godzin temu, LTar napisał:

bierzesz likwidacje AC z OC sprawcy, wówczas Twój ubezpieczyciel obciąża OC sprawcy. Ty masz łatwiej bo Twoje AC jest lepsze i bardziej korzystne. 

Nie masz przez to utraty zniżki bo ubezpieczyciel dostaje wszystko z OC sprawcy. 

W przypadku uszczerbkuna zdrowiu masz NNW, chyba, że nie masz.

 

Pozostałe koszty, o których piszesz wydaje mi się, że na drodze sądu cywilnego. 

Panie LTar mam wykupione auto suma 100% lecz konsultantka PZU kazała mi wybierać czy decydował się będę na rozliczenie z AC czy z OC. Nie wiem czy dobrze rozumiem, że mogę skorzystać z AC czyli jakby wartość z faktury ale będzie obciążone OC sprawcy? Nikt w PZU takiego wyboru mi nie dał, więc na razie zamówiłem rzeczoznawcę z OC sprawcy. Nie wiem czy coś to zmienia ale sprawca jak i ja jesteśmy obaj w PZU.

Kolejna kwestia dowiedziałem się że całka zaczyna się od 70% wartości auta w przypadku AC zaś OC kiedy wartość naprawy przekroczy 50%. Ponadto czy decydując się na AC oczywiście dostanę jakieś zwyżki i czy nie zamykam sobie drogi w celu jakiś dalszych roszczeń np. zdrowotnych?

W przypadku sądu cywilnego słyszałem różne informacje a mianowicie będę pozywał ubezpieczalnię / osobę na którą było ubezpieczone auto (mama 18-latka) / sprawcę ? Bo z tego co się dowiedziałem pozywanym będzie w pierwszej kolejności osoba na którą jest auto sprawcy. Czy dochodzenie spadku wartości handlowej auta w przypadku naprawy bądź zadośćuczynienie jest z tym tożsame czy są to trzy odrębne kwestie?

Danych sprawcy nie mam, jedynie ubezpieczenie. Policja danych nie udostępnia bo RODO. Jedynie sąd. Sprawca przyjął na miejscu mandat i mam filmik z kamerki. Mam nadzieję że to nie stanowi problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadku wartości auta z OC nie odzyskasz.

Pozwać możesz tylko sprawcę. Właściciel nie ma tu nic do gadania.

Likwidując z AC tracisz zniżki. To czy ubezpieczyciel odzyska pieniądze to jego sprawa i nic Ci do tego. Tak było ostatnio w przypadku ubezpieczenia mieszkania moich rodziców w PZU. Mogli likwidować zalanie ze swojego albo ze sprawcy. Ze sprawcy była niższa wycena. Wzięli że swojego, a i tak nie obyło się bez kilku odwołań. Utraty zniżek nie masz się co bać. Jak Ci się nie będzie podobało ubezpieczenie w PZU to wykupisz gdzieś indziej.

Szkody na osobach to z NNW ale nie Twojego lecz sprawcy jeśli ma. Ewentualnie z OC. Jeśli nie to sąd.

12 minut temu, Musiu89 napisał:

Sprawca przyjął na miejscu mandat i mam filmik z kamerki.

Czyli nie bylo szkód na osobach. Postępowanie zakończone mandatem to kolizja. Jakby była niezdolność to by mandatu nie było i kwalifikacja jako wypadek.

Edytowane przez pbet
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Likwidowałem szkodę kilka lat temu a AC obciążając całością OC sprawcy. Żadnych zniżek mi nie zabrano. Całość się odzyskiwalo. Nie wiem jak jest teraz ale wystarczy w takim przypadku wydać 150 zl i iść na poradę prawną.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też pytanie dotyczące ubezpieczenia i kolizji, więc nie będę zakładał nowego tematu.

W maju wykupiłem OC (z NWW, Assistance i AC przeciw kradzieży (gdzie została wpisana średnia wartość pojazdu 10719 zł brutto (~8700 netto))). Czy jeżeli miałem kolizję w lipcu to w razie zaniżenia wartości pojazdu przez ubezpieczyciela sprawcy mogę nawiązać do tej kwoty? Dodam, że autem zajmuje się serwis pokolizyjny w okolicy i dowiedziałem się, że najprawdopodobniej będzie to szkoda całkowita (cena naprawy w ich serwisie przekracza średnią wartość pojazdu).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, LTar napisał:

Likwidowałem szkodę kilka lat temu z AC obciążając całością OC sprawcy.

Żadnych zniżek mi nie zabrano.

Całość się odzyskiwało.

Likwidacja z AC znacznie przyspiesza procedurę,

Po zakończeniu procedury likwidacyjnej, pieniądze są wypłacane z OC sprawcy,

Poszkodowany nic nie traci. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, KDKJ napisał:

W maju wykupiłem OC (z NWW, Assistance i AC przeciw kradzieży (gdzie została wpisana średnia wartość pojazdu 10719 zł brutto (~8700 netto))). Czy jeżeli miałem kolizję w lipcu to w razie zaniżenia wartości pojazdu przez ubezpieczyciela sprawcy mogę nawiązać do tej kwoty?

Nie sądzę. Tym bardziej jeśli byłeś sprawcą to policzą wartość na ten moment czyli z ujęciem dodatkowej amortyzacji bo od maja minęło 3 miesiące.

Jeśli byłeś ofiarą i masz AC z opcją bez amortyzacji i 100% wartości auta to kwota się nie zmieni.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontaktowałem się dzisiaj z PZU i kolejna wersja wydarzeń - w razie gdyby chcieli auto robić - zostaję nota bene z autem które już nigdy nie będzie idealne a w którym moja narzeczona nie czuje się już bezpiecznie. Albo podepnę to pod całkę. Pani z PZU powiedziała, że w celu zmiany kwalifikacji realizacji szkody z OC na AC (w chwili zdarzenia zgłosiłem jako OC bo nie wiedziałem co i jak byłem minutę po wypadku) należy sporządzić pismo i pytanie czy się agencja zgodzi. Druga kwestia rzekomo jestem rodzynkiem, ponieważ ubezpieczalnie raczej chętniej robią całki niż naprawy a klienci wolą naprawy. Z tym, że nie ja... I tu zaczynają się schody - przy realizacji całki z OC - tracę na wartości auta - 3 miesiące. Dostaję kasę a pzu pomaga mi sprzedać wrak. Mam ubezpieczenie 100% wartości auta z AC ale w praktyce niewiele to znaczy... Otóż w przypadku AC dostaję wartość z faktury pomniejszoną o wartość wraku i...to właściwie tyle. Zostaję z wrakiem na jakimś parkingu, nie wiem gdzie komu za ile sprzedam wrak i będę płacił za ewentualne trzymanie wraku na parkingu. Mogę jedynie prosić PZU o pomoc w sprzedaży auta ale nie wiadomo....co jak i ile to może potrwać. Więc generalnie dalej jestem w kropce. Tym bardziej , że co osoba/konsultant to dowiaduję się czego innego...

Dnia 24.07.2019 o 08:13, LTar napisał:

Likwidowałem szkodę kilka lat temu a AC obciążając całością OC sprawcy. Żadnych zniżek mi nie zabrano. Całość się odzyskiwalo. Nie wiem jak jest teraz ale wystarczy w takim przypadku wydać 150 zl i iść na poradę prawną.

 

Dnia 24.07.2019 o 09:27, Andrzej-2010 napisał:

Likwidacja z AC znacznie przyspiesza procedurę,

Po zakończeniu procedury likwidacyjnej, pieniądze są wypłacane z OC sprawcy,

Poszkodowany nic nie traci. 

 Także chyba nie jest tak różowo albo coś się pozmieniało...Także i tak będę w plecy tylko pytanie ile....Po cichu liczyłem że uda się odzyskać wartość z faktury i kupię drugą identyczną Megankę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.07.2019 o 09:22, Musiu89 napisał:

Auto aktualnie czeka na rzeczoznawcę, jest poważnie uszkodzone

- w opisie przyjęcia przez aso widnieje adnotacja, że może być kasacja

Porozmawiaj z kierownikiem aso;

  -  oni takich przypadków mają wiele,

 -  i wiele wiedzą na temat który Cię interesuje.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiu89

na wstępnie to szczerze współczuję całej sytuacji. Mam nadzieję, że przynajmniej nikomu nic poważnego się nie stało.

 

Odnośnie wraku, to nie jest czasami tak, że ubezpieczyciel wystawia go na licytację, handlarze licytują i na tej podstawie określana jest jego wartość? Potem ubezpieczyciel oddaje ci kwotę pomniejszoną o tą wartość ze swojej kasy, a handlarz kupuje wrak za wylicytowaną kwotę i to też trafia do ciebie? 

 

ps. samo określenie "wrak" na auto, które się kupiło 3 miesiące temu brzmi... brrrr :(

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!