Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Żywotność 2.0 tce 180


mielony

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chciałbym was zapytać jakie są wasze doświadczenia z tym silnikiem w kontekście jego żywotności. Czy zakup meganki z przebiegiem w okolicach 200 tys. km ma sens jeśli myślimy o niej długoterminowo? 

Oczywiście pomijam kwestie sprzęgła, dwumasy, itp. To są rzeczy które się zużywają i bez problemu można je wymienić. Bardziej interesuje mnie jakie przebiegi może wykręcić ten silnik zanim pojawią się objawy zużycia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silnik 2.0 /16 V/ TCe/ F4Rt /180 KM - b.udana, prosta konstrukcja;

    1/ wtrysk pośredni,

    2/ z rozrządem kolizyjny oparty na pasku;

         a/ wymiana po 120.000 km ,

         b/ jeżdżąc w większości po mieście, wymianę paska wraz napinaczem już po ; 85.000 km ,

   3/ zawory ;  hydraulika -  wymaga markowych olejów,

   4/  dobrze współpracuje z instalacją LPG, można zagazować tradycyjną instalacją IV generacji z wyższej półki,

   5/  KZFR - jest trwałe ; wymiana przy drugim rozrządzie, ( 200 kkm ) + pompa wody ,

   6/  turbina – o zmiennej geometrii łopatek, chłodzona wodą ;

          a/ korzystnie jak jest smarowana markowym olejem np.; Valvoline Syn Power 5W50 ,

          b/  włącza się już od 1200 obr./min ; M max = 300 Nm - uzyskujemy już przy 2250 obr/min ,

   7/ zużycie paliwa ;

          a/ w trasie od 7 do 9 litrów paliwa na 100 km

          b/ w mieście rzędu 10 – 11 l /100 km.

          c/  w cyklu mieszanym ok. 9 litrów,

   8/  koło pasowe wału z amortyzatorem gumowym – wymiana wg; producenta po ok;120.000 km,

   9/  bezawaryjność silnika ; b. duża

10/  koszty serwisu; niskie,

11/  dostępność części; b. dobre, jak również bardzo dobre osiągi ,

12/ kompresja; 14,0 - 14,5 ,

13/  koło 2 - masowe ; praktycznie niezniszczalne, musiałbyś mocno katować auto, żeby uszkodzić koło,

14/ przy regularnym serwisie, można przejechać ok; 700 tys km, bez większych napraw,

15/ oleju ; nie bierze,

16/ tuning; szerokie możliwości.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 8.08.2019 o 14:44, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Cześć @Andrzej-2010

 

Od dłuższego czasu szukałem Megane 3 w wersji Coupe. Jednakże kilka modeli uciekło mi z przed nosa, aktualnie zaś nic ciekawego na rynku nie ma. 

 

Teraz trafiłem na wersję grandtour z silnikiem 2.0 TCE F4Rt 180KM.

Auto jednak ma 300k przebiegu, obecny właściciel założył instalację gazową KME, szczerze mówiąc nie kojarzę tej firmy, ale ponoć jest to solidna polska firma.

Auto miało wymieniany zmienne koło faz rozrządu. Jak wygląda kwestia żywotności silnika, biorąc pod uwagę instalacje LPG?

Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie? Standardowo podjadę pod SKP, zastanawiam się czy wizyta w ASO ma sens, skoro był sprawdzany niecałe 2lata że Szwajcarii? Dodatkowo autko ma uszkodzony zderzak, który ponoć został naprawiony. Jaki jest orientacyjny koszt jego naprawy/wymiany? Z tego co widzę, ciężko go dostać. Być może ktoś z forum miałby go na sprzedaż ?

Z góry dziękuje za pomoc.

comment_kN24S2uy3jSOtp5YxkKJsfaEHfrrKtGrbbjra5iKhonoMt3hSSTqb4ZoAdNpwiU4dA6wPEw6gHmKrHeMLimPfX4oeaH8N0YMYGo4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danioRM napisał:

instalację gazową KME

Jedna z lepszych... Poproś o zdjęcia spod maski oraz miejsce gdzie było montowane.

 

2 godziny temu, danioRM napisał:

Jak wygląda kwestia żywotności silnika, biorąc pod uwagę instalacje LPG?

Jak jest dobrze zamontowana to silnik nie traci na żywotności.

 

2 godziny temu, danioRM napisał:

Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?

Standard... Czyli grubość lakieru... Pamiętaj, że nawet jak będzie rdza to po naprawie wyjdzie za rok, dwa czy tam 4... 

 

2 godziny temu, danioRM napisał:

koszt jego naprawy

W Gdańsku naprawa od 500zł się zaczyna. Nie wiem jakie ceny są u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz kupić silnik żywotny, to z nowszych jednostek w Reno tylko DIESEL Np.:https://www.otomoto.pl/oferta/renault-grand-scenic-1-6-dci-130-km-salon-polska-ID6EqKhs.html  Piszą co prawda, że silnik wymieniony, ale to tylko nowy trend przy dużych przebiegach, bo głowę dam, że nie był wymieniony. Z benzyny 2.0 Tce to najlepszy wybór, tylko pamiętaj, że z gazem sporo tej mocy stracisz i zyskasz nowy, usterkowy element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, omega napisał:

. Z benzyny 2.0 Tce to najlepszy wybór, tylko pamiętaj, że z gazem sporo tej mocy stracisz

A dlaczego?

Robiłem wielokrotne testy przyspieszenia do 100km/h i najlepszy wynik na LPG mi wyszedł. W baku była świeża 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, danioRM napisał:

Jednakże kilka modeli uciekło mi z przed nosa, aktualnie zaś nic ciekawego na rynku nie ma. 

Auta z tym silnikiem w Polsce nie jest zbyt dużo;

   - rozchodzą się " jak ciepłe bułki "

   - dobre auto szuka się nawet do 1 roku,

3 godziny temu, danioRM napisał:

Auto jednak ma 300k przebiegu, obecny właściciel założył instalację gazową KME,

  szczerze mówiąc nie kojarzę tej firmy, ale ponoć jest to solidna polska firma.

Silnik  z lpg należy stroić przy ;

  - pomocy sondy szerokopasmowej,

  - u kumatego gazownika a nie pociotka królika,

Po zakupie należy;

   - z reguły wymienić rozrząd,

   - koło pasowe wału z amortyzatorem gumowym,

   - zalać markowym olejem + markowe filtry,

Najdroższe w naprawie ( przy każdym modelu ) jest nadwozie;

  - wymiana zderzaka - to należy sprawdzić czy przód nie był robiony,

         - miejsca w komorze silnika jest jak " na lekarstwo "

  - oraz czy nadwozie nie jest ruszone ;

         - kontrola punktów nadwozia na płycie kontrolnej, 

         - kontrola grubości lakieru,

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, omega napisał:

Jeżeli chcesz kupić silnik żywotny, to z nowszych jednostek w Reno tylko DIESEL Np.:https://www.otomoto.pl/oferta/renault-grand-scenic-1-6-dci-130-km-salon-polska-ID6EqKhs.html  Piszą co prawda, że silnik wymieniony, ale to tylko nowy trend przy dużych przebiegach, bo głowę dam, że nie był wymieniony. Z benzyny 2.0 Tce to najlepszy wybór, tylko pamiętaj, że z gazem sporo tej mocy stracisz i zyskasz nowy, usterkowy element.

Możliwy jest taki przebieg 871 000 km??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega omega napisał że daje głowę że silnik nie był wymieniany więc dlatego zapytałem czy w ogóle jest możliwe... Co do mercedesów to słyszałem o tym że milion robiły, podobno jakieś dostawcze peugeoty też, ale to już chyba nie te czasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale to się już robi jak kiedyś samochód po dziadku jeżdżącym tylko do Niemieckiego kościoła. Teraz trudniej ukryć przebiegi, to zaczyna się pisanie, że układ napędowy wymieniony. Niedawno jeszcze silniki były numerowane, teraz już nie, więc Polak zawsze coś wymyśli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, CzechuXX napisał:

Jedna z lepszych... Poproś o zdjęcia spod maski oraz miejsce gdzie było montowane.

Jak jest dobrze zamontowana to silnik nie traci na żywotności

Standard... Czyli grubość lakieru... Pamiętaj, że nawet jak będzie rdza to po naprawie wyjdzie za rok, dwa czy tam 4.

W Gdańsku naprawa od 500zł się zaczyna. Nie wiem jakie ceny są u Ciebie.

Butla montowana w kole zapasowym, wtryski oraz sterownik pochodzi od tej samej firmy. Na instalację 4 lata gwarancji.

Umówiłem się już na oględziny auta w SKP. Koszt to 140zł, diagnosta sprawdzi auto pod kątem wycieków, ewentualnych błędach po diagnostyce, weryfikacji zawieszenia, powłoki lakiernicznej. Myślę więc, że wizytę w ASO można sobie odpuścić. Historia jest niemalże zerowa, jedynie przeglądy, wymiany oleju. Sprzedawca twierdzi, że olej wymieniał co 8-10k km.

Tuż po sprowadzeniu auta wymienił cewki oraz rozrząd z ZKFR. Zakładam, że naocznie nie da się tego zweryfikować, chyba że bez wymianych ww. części silnik nie chodziłby równo.

W tym aucie sprzęgło powinno brać od dołu czy góry, pamiętam że w Avensis było to na odwrót, zaś z Renault nie miałem nigdy doczynienia.

8 godzin temu, omega napisał:

Jeżeli chcesz kupić silnik żywotny, to z nowszych jednostek w Reno tylko DIESEL Np.:https://www.otomoto.pl/oferta/renault-grand-scenic-1-6-dci-130-km-salon-polska-ID6EqKhs.html  Piszą co prawda, że silnik wymieniony, ale to tylko nowy trend przy dużych przebiegach, bo głowę dam, że nie był wymieniony. Z benzyny 2.0 Tce to najlepszy wybór, tylko pamiętaj, że z gazem sporo tej mocy stracisz i zyskasz nowy, usterkowy element.

Niestety diesel nie wchodzi w grę w przypadku mojej eksploatacji auta. Z racji, iż silnik i 1.4, 2.0 mają relatywnie duże spalanie, to szukam włośnie auta z LPG.

7 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Auta z tym silnikiem w Polsce nie jest zbyt dużo;

   - rozchodzą się " jak ciepłe bułki "

   - dobre auto szuka się nawet do 1 roku,

Silnik  z lpg należy stroić przy ;

  - pomocy sondy szerokopasmowej,

  - u kumatego gazownika a nie pociotka królika,

Po zakupie należy;

   - z reguły wymienić rozrząd,

   - koło pasowe wału z amortyzatorem gumowym,

   - zalać markowym olejem + markowe filtry,

Najdroższe w naprawie ( przy każdym modelu ) jest nadwozie;

  - wymiana zderzaka - to należy sprawdzić czy przód nie był robiony,

         - miejsca w komorze silnika jest jak " na lekarstwo "

  - oraz czy nadwozie nie jest ruszone ;

         - kontrola punktów nadwozia na płycie kontrolnej, 

         - kontrola grubości lakieru,

Dziękuję za cenne rady, jaki jest orientacyjny koszt wymiany tego koła pasowego? Tak jak wcześniej rozrząd z KZFR było już wymieniane, także czekam na potwierdzenie tego faktu,.

 

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za poświęcony czas. Odezwę się po oględzinach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.07.2022 o 17:36, danioRM napisał:

Tuż po sprowadzeniu auta wymienił cewki oraz rozrząd z ZKFR.

Zakładam, że naocznie nie da się tego zweryfikować, chyba że bez wymianych ww. części silnik nie chodziłby równo.

1/ Należałoby sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu;  na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku ok; 90 C; 

       - kąt wyprzedzenia zapłonu powinien być w granicach  8-10  stopni,

    a/ terkotanie nie występuje,

    b/ auto trzyma obroty, nie gaśnie na ciepłym silniku,

    c/ jest moc,

    d/ auto płynnie przyspiesza do 3,5 tys obrotów,

    e/ silnik odpala za 1 razem,

2/ Kiedy auto było sprowadzone i z jakim przebiegiem?

      - podejrzenie, że auto miało większą stłuczkę!!!!

      - poproś o fakturę usługi wymiany; KZFR i rozrządu,

W dniu 15.07.2022 o 17:36, danioRM napisał:

 - koło pasowe wału z amortyzatorem gumowym,

Koło pasowe;

  - tylko oryginał -cena ok;300 zł + usługa,

  - lub ewentualnie markowe 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!