Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikaty "ryzyko awarii silnika" "skontroluj..."


Bobrzun

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety u mnie pauza do połowy października, czekam na zamówionego clipa, tak jak radzi @Andrzej-2010 nie ma co błądzić, podepnę clipa może coś pokaże ciekawego .

na zwykłym obd2 przy komunikacie "ryzyko awarii silnika"pokazywał błąd 094 czyli małą nieszczelność w układzie paliwa, dlatego pierwszy mój krok to wywalenie powietrza z układu zasilającego ale niestety nie pomogło,

w sumie to już z 5-6 tyś km z tym pojawiającym się błędem jeżdżę, i jest ok, tylko ten komunikat wyskakujący głównie w trasie pow 90km/h strasznie irytujący,

dodam jedynie że mój silnik to k9k h838 czyli chyba to samo co u @Ane21,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010  nie twierdziłam nigdy, że to może być to samo u nas dwóch. tym bardziej, że objawy się trochę różniły.

Na ostatniej diagnozie wyszedł błąd z wtryskiem 4 i teraz też. Wymieni mi go i po odebraniu od mechanika śmiga bez problemu. Mam nadzieję, że to było to. Ale zobaczymy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

  W dniu 27.09.2019 o 17:27, ane21 napisał(a):

sprawdziłam nr silnika. Niestety mój to k9k h8 i nie znalazłam tego filterka

Rozwiń  

Prawdopodobnie masz silnik na osprzęcie Delphi, tam jest całkiem inna pompa wtryskowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 27.09.2019 o 20:38, 11palcow napisał(a):

Niestety u mnie pauza do połowy października, czekam na zamówionego clipa, tak jak radzi @Andrzej-2010 nie ma co błądzić, podepnę clipa może coś pokaże ciekawego .

na zwykłym obd2 przy komunikacie "ryzyko awarii silnika"pokazywał błąd 094 czyli małą nieszczelność w układzie paliwa, dlatego pierwszy mój krok to wywalenie powietrza z układu zasilającego ale niestety nie pomogło,

w sumie to już z 5-6 tyś km z tym pojawiającym się błędem jeżdżę, i jest ok, tylko ten komunikat wyskakujący głównie w trasie pow 90km/h strasznie irytujący,

dodam jedynie że mój silnik to k9k h838 czyli chyba to samo co u @Ane21,

 

Rozwiń  

I nam na początku pokazywał się ten błąd powyżej 90 km/h

Zrobiliśmy autem z tym irytującym komunikatem już 10 tys ale teraz zaczął pojawiać się o wiele częściej. A od jakiegoś czasu ciągle świeci się pomarańczowa lampka z komunikatem "antiinquinamento controllare" czyli to chyba odpowiednik "skontroluj układ wydechowy" która wcześniej zapalała się ale i po kilku dniach sama gasła. Ale do rzeczy.

Byłam dziś u mechanika i właśnie  odebrałam telefon. Twierdzi, że jest problem z wydzielaniem spalin. Nie mam pojęcia czy to to. Tak czy siak, auto zostawiłam i jak tylko odbiorę to dam Wam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[EDIT]

 

Odebrałam dzisiaj auto od mechanika i póki co działa. Mam pojeżdzić jakieś 3 - 4 dni i na początku tygodnia wstawić się jeszcze raz na diagnozę by upewnić się, że wszystko ok. 

Tak czy siak to nie była pompa, jak mi wmawiali poprzednicy. Owszem problem z wydzielaniem spalin był - tak jak wspomniałam wyżej- ale okazało się również, że podczas wymiany paska rozrządu przed naszym wyjazdem w lipcu poprzedni mechanik nie wykonał prawidłowo faz. Mechanik dodatkowo też sprawdził wtryski, okablowanie i za te kilka dni chce sprawdzić jeszcze filtr cząstek stałych, czy nie pojawia się jakiś błąd, bo póki co nie chciał go ruszać. Oby nie...

 

Dziękuję wszystkim, którzy odpowiadali na moje dylematy. @11palcow i @Bobrzun mam nadzieję, że i Wy rozwiążecie swoje problemy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ane21

Trzymam kciuki aby błąd już nie powrócił  :) , 

 

Źle ustawiony rozrząd ... ? nigdy bym nie powiązał tego komunikatu z rozrządem , ale jak kupowałem moją Megankę  w kwietniu tego roku  (niestety już z tym błędem była) to sprzedawca zarzekał się ,że rozrząd  wymieniał w tym roku i żebym nie tracił kasy na kolejna wymianę bo dopiero co  zrobił . Może ten rozrząd jest tak samo słabo zrobiony jak u @ane21  jest to jakiś trop i kolejna rzecz do zweryfikowania .... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  W dniu 10.10.2019 o 19:10, ane21 napisał(a):

[EDIT]

 

Odebrałam dzisiaj auto od mechanika i póki co działa. Mam pojeżdzić jakieś 3 - 4 dni i na początku tygodnia wstawić się jeszcze raz na diagnozę by upewnić się, że wszystko ok. 

Tak czy siak to nie była pompa, jak mi wmawiali poprzednicy. Owszem problem z wydzielaniem spalin był - tak jak wspomniałam wyżej- ale okazało się również, że podczas wymiany paska rozrządu przed naszym wyjazdem w lipcu poprzedni mechanik nie wykonał prawidłowo faz. Mechanik dodatkowo też sprawdził wtryski, okablowanie i za te kilka dni chce sprawdzić jeszcze filtr cząstek stałych, czy nie pojawia się jakiś błąd, bo póki co nie chciał go ruszać. Oby nie...

 

Dziękuję wszystkim, którzy odpowiadali na moje dylematy. @11palcow i @Bobrzun mam nadzieję, że i Wy rozwiążecie swoje problemy 

 

Rozwiń  

 

i jak sytuacja ? czy wiadomo w końcu co to było bo mam to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem kolejnym szczęśliwcem z tym błędem. Wczoraj pojawił mi się komunikat "skontroluj układ wtryskowy" i ten drugi komunikat o ESP. Auto było rozgrzane, wyjechałem z parkingu, przejechałem kilkaset metrów i przyśpieszyłem pod niewielką górkę na trójce. Gdy auto zaczęło przyśpieszać nagle szarpnęło przez ułamek sekundy silnikiem i wywaliło te błędy. Silnik pracował dalej, jednak nie miał mocy i chodził jakby na 3 cylindrach. Dowlokłem się na pobliski  parking, zgasiłem, poczekałem 1 minutę i zapaliłem ponownie. Zero błędów, auto pracowało normalnie. Pojechałem do domu bez żadnych problemów. W menu na wyświetlaczu brak jest informacji o ostatnim zapisanym błędzie. 

Podobna sytuacja przytrafiła mi się niemal dokładnie rok temu. Zjechałem z autostrady i przyśpieszyłem pod górkę. To samo - szarpnięcie silnikiem i tym razem błąd "ryzyko awarii silnika" i chyba "skontroluj ESP". Też wówczas zgasiłem auto, poczekałem chwilę i potem samochód działał normalnie. Tak więc miałem błędy raz na rok. Pojechałem wówczas od razu na Clipa i mechanik stwierdził, że nie ma zapisanych żadnych błędów. Czy to jest możliwe, że po wyświetleniu "ryzyko awarii silnika" nie zapisały się żadne błędy?

Jeszcze jedno pytanie- od czasu do czasu, średnio raz na miesiąc - głównie podczas jazdy na autostradzie w okolicy 2800 obrotów silnika zdarzają się takie bardzo szybkie, krótkie nagłe szarpnięcia silnika- lecz żadne błędy się nie wyświetlają. Te szarpnięcia są bardzo incydentalne- jak się zdarzy - to tylko jedno, najwyżej za minutę drugie. Więcej ich nie ma.

Czy ktoś mógłby mnie nakierować gdzie szukać usterki? Zwłaszcza, że brak zapisanych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.08.2020 o 17:21, filolog napisał(a):

Czy to jest możliwe, że po wyświetleniu "ryzyko awarii silnika" nie zapisały się żadne błędy?

Rozwiń  

Praktyka pokazuje, że błędy po takim komunikacje zapisują się,

  - jeżeli wystąpiło to tylko raz - to mógł być incydent,

 -  warto przeczyścić wszelkie styki - Kontakt 60 ;

       - szczególnie czujników położenia wału i wałka, potencjometru gazu, wtrysków,

 -  przegonić auto na wysokich obrotach,

 - przestudiować treść tematu od początku,

Z którego roku auto?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.08.2020 o 17:21, filolog napisał(a):

Czy to jest możliwe, że po wyświetleniu "ryzyko awarii silnika" nie zapisały się żadne błędy?

Rozwiń  

Raczej nie możliwe. Zawsze jest zapisany błąd, najczęściej ze sterowaniem któregoś wtryskiwacza. Komunikat o ESP jest standardowym komunikatem po błędzie o układzie wtryskowym.

  W dniu 30.08.2020 o 09:19, Andrzej-2010 napisał(a):

Warto zadbać aby nie było pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową.

Rozwiń  

W tym roczniku prawdopodobnie masz już czarne przewody paliwowe i nie ma możliwości sprawdzenia czy są pęcherze powietrza w układzie. Jak nie ma błędu to raczej nic nie zdziałasz bo przecież nie będziesz wymieniał wszystkiego w ciemno. Według mnie wypada czekać aż coś się zapisze w sterowniku. Mogą występować krótkotrwałe przerwy w zasilaniu sterownika silnika i stąd te szarpnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy może to być jakieś zawieszanie się wtrysku? Efekt jest podobny jakby w benzyniaku na ułamek sekundy wypadał zapłon na wszystkich cylindrach. Teraz przegoniłem auto na trasie 100 km i było kilka takich szarpnięć, lecz nie wyświetliło żadnych błędów. Poza tym sinik pracuje dobrze, ma moc, auto dobrze przyśpiesza. 

Mam przezroczyste wężyki paliwa i za filtrem jest trochę pęcherzy powietrza, lecz nie dużo. Filtr mam od roku, markowy. Zrobione na nim nie więcej niż 10000 km.

Dziś byłem na podpięciu do komputera. Wyświetliło mi 4 błędy. Załączam zdjęcie. Co robić dalej? Gdzie się ruszyć z tym wtryskiem-  do elektryka?

P_20200831_111718.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ale dawno mnie tu nie było. Co do mojego auta, musiałam w końcu wymienić dwa wtryski z czterech. Teraz już jest wszystko w porządku. @filolog jak z Twoim? U mnie to wszystko ogarnęli zwykli mechanicy w końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też był taki objaw. Co około 50km szarpnięcie. Zapisany obwód wtryskiwacza 2 czasami dochodził wtryskiwacz 1. Auto miało we Francji uszkodzona szybkozlaczkę na filtrze i ciągnęło bardzo dużo powietrza. co 200km wypalał się też filtr dpf. Na stole wyszło że drugi wtrysk w sumie wlewa co chce :).Usuną bym bomble powietrza jak nie pomoże to 2 wtrysk na stół pomiarowy.

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!