Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy brać Kadjara? Jakiego?


Musiu89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

w związku z tym, że w wyniku wypadku zostałem zmuszony pozbyć się mojej 3miesięcznej MIV postanowiłem znów zakupić auto marki Reanult (uratowało mi zdrowie). Z uwagi też na wypadek postanowiłem kupić auto troszkę większe. Stanęło na Kadjarze.

Czy taki crossover jest bezpieczniejszy niż Megane czy nie ma to znaczenia? Jak wygląda np. kwestia dachowania czy z uwagi na wysokość jest bardziej podatny na takie zdarzenie?

No i interesuje mnie wersja z oponami wielosezonowymi. Sprzedawca stara mi się wcisnąć Kadjara z wielosezonówkami tylko w wersji z Extended Grip czyli tzw blokadą dyfra. Teraz kolejne pytanie, czy jak słusznie myślę jest to pic na wodę i mogę mieć wielosezonówki bez Gripa ? No a z drugiej strony czy ten Grip istotnie pomaga w takim suvie czy przy zwykłym wykorzystywaniu głownie miejskim jest sens dopłacać ? Wersja to Kadjar Easy Life 140 FAP z pakietem WInter i właśnie z Gripem/bez.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadjar nie jest większy od megane, niestety. 

5 lat temu myślałem tak samo ale to nieprawda. Większe jest megane kombi. 

Miałem SUVa i ogólnie nie polecam. Po pierwszych ohah i ahah życie mocno to weryfikuje. 

Zdecydowanie polecam Scenica lub GrandScenica. To jest faktycznie większe auto a budżet podobny. W Kadjar płacisz za modę...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. z tą wielkością nieprecyzyjnie się wyraziłem. Docelową grupą jest tutaj rodzina 2+1 więc i Megane nam by wystarczyła w zupełności. Nie mniej chodzi mi o zachowanie podczas jakiegoś zdarzenia drogowego. Nie mogę mieć też auta większego niż te 4,5m , ponieważ mam bardzo małe miejsce w hali garażowej. Ponadto czy jest sens dopłacać do opcji Extended Grip przy oponach całorocznych, czy jest to raczej bajer czy rzeczywiście pomaga bo przy takiej kasie szkoda byłoby zrobić z auta kastrata nie mniej nigdy nie miałem tego systemu i jakoś żyłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pierdoły.  

Napiszę jako użytkownik obu. 

Mam w domu kadjara i megane. Kadjar jest większy, wygodniejszy, ma lepsze zawieszenie, ma duży prześwit. O wiele lepiej wybiera dziury. Ma więcej miejsca na tylnej kanapie. Samochód jest świetny. Poliftowy ma już lepsze siedzenia z regulacja długości siedziska i wreszcie nawiewy na tylne miejsca. 

Ja kadjara polecam. Za 90 koła już można kupić fajna wersje. Scenic lub grand ma bezsensowny schowek na środku oraz długą zachodząca szybę przednia co nie każdemu pasuje. Ale największy dramat to zawieszenie. Jest twardo ci niestety potęgują koła 20 calowe w serii ;(. Użytkowałem scenica przez tydzień i chyba wolałbym kupić 1 lub 2 letniego espace. Scenic z podobnym wyposażeniem jest droższy od kadjara o 10 więc też to stanowi. 

 

Kadjar obecnie to najtańszy suv na rynku. Polift ma już fajne opcje wyposażenia. Dziwi tylko że za ledowe światła trzebabyło dopłacić nawet w intense....ale naprawdę warto. 

 

M.

 

extended grip jest w aucie ale szczerze bawiłem się tym na początku. Teraz ciagle auto :)

Edytowane przez Sarna1
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Sarno czy z Pana punktu widzenia jest sens dopłacać do tego systemu czy autko spokojnie bez niego będzie funkcjonować (przy uwzględnieniu opon wielosezonowych) ? Opcja auto nic mi nie mówi :) Jest to opcja standardowa bez systemu czy wówczas się dołącza - czyli może działać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc, jezdzenie pseudo suvem ma bardzo mało zalet. Szczególnie jeśli ma napęd na przód. 

Taka Mokka, Kadjar czy Qashqai sporo ważą, są wysokie i na autostradzie to nie jest fajne. O tyle, że łatwiej podjechać pod krawężnik. 

Scenic ma inne zalety, 3 fotele na tylnej kanapie, fajnie dopasowana deska rozdzielcza, większy bagażnik oraz dużo schowków, czy chociażby stoliki z tyłu, czy nawet mini lusterko do obserwowania dzieci z tyłu. Nikt nie karze brać 20 calowych felg. Pewnie, że lepiej brać espace.

 

P.S. moim zdaniem kadjar nie ma więcej miejsca z tyłu niż megane kombi czy grandcoupe. 

Kadjar rozstaw osi 264, megane 271

Kadjar szerokość tył 154, megane 157

Miejsce na kolana z tyłu 220 vs 216 = 4 mm różnicy na długiść kolan, bo już na szerokość to megane ma więcej.

Szerokość 1480 vs 1492

Edytowane przez LTar
  • Zmieszany 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co radzi kolega LTar, takie nadwozia są stosunkowo krótkie z bardzo ciężkim przodem, nie ma żadnej frajdy przy jeździe na zakrętach czy w/w autostradzie. Dodam jeszcze jedną zaletę oprócz tych krawężników, że bardzo lubią nimi jeździć kobiety, ze względu na wygodę przy wsiadaniu i wyższą pozycję za kierownicą.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehhe jaki ciężki przód. O czym ty piszesz. Silnik benzyna taki sam jak w megane. Ciężar auta podobny. 

Samochód z plastiku wiec waży tyle samo. 

Kadjar po prostu jest ładny, dodając do tego rozsądna cenę świetnie się sprzedaje.

Bagażnik spokojnie mieści 2 duże psy a na tym mi zależało. 

 

@LTar w scenicu koła 20 cali to seria. Scenici sprzedają się bardzo słabo, zobacz że prawie tego nie ma, jako tygodniowy użytkownik scenica mogę napisać szczerze że kadjar to o wiele lepszy wybór. 

 

@omega kadjar jedzie maks 195, na autostradzie jest stabilniejszy niż megane, na wiec o jakiej frajdzie ty piszesz :)  frajdę to dają auta gti a nie zwykle przemieszczacze. :)

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma sprzedawanie się do tego czy to lepsze czy gorsze auto? Popularność/moda nie idzie w parze z praktycznością. 

Miałem zastępczego kadjara, jak i scenika. Wolę scenika. 

Edytowane przez LTar
  • Zmieszany 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na testach Megane i Kadjarem, wybrałem Megane Grandtour i nie żałuję. Kadjar jest fajny, wygodnie się wsiada/wysiada, na 18" felgach jest bardziej komfortowo niż na takich samych w Megane, bo profil opony wyższy. Ale bagażnik mniejszy niż w Grandtour i przestrzeni w środku nie ma wcale jakoś więcej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę się źle wyraziłem z tym ciężkim przodem w przypadku Kadjara, chodziło mi bardziej generalnie o SUV'y. Kiedyś dawno dawno temu przez rok jeździłem Suzuki Grand Vitara II i tam ewidentnie środek ciężkości był przesunięty mocno do przodu, szczególnie odczuwalny przy pustym bagażniku. Na ulice to się nie nadawało, fakt, że wtedy byłem zapalonym wędkarzem i często jeździłem a to na zawody wędkarskie a to na łono natury i w terenie naprawdę ten samochód aż zadziwiał. Miałem tam opony wielosezonowe i jak zapiąłem jeszcze reduktor to w zasadzie prawie można było pole orać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś dawno temu jeździłem Polonezem. 

I mam teraz napisać że tylnonapędowym autem jeździ się trudniej niż przednionapędowym. 

 

Pewnie przyznasz mi racje że takie odległe w czasie wspomnienia są mało warta radą. 

 

@Musiu89

 

weź rodzinkę do salonu, obejrzyjcie, pojezdzijcie i wybierzcie lepsze. W dzisiejszych czasach nie warto kupować auta w ciemno. Często zmieniam samochody i zawsze testuje je przynajmniej przez weekend przed decyzją. Teraz szukaliśmy auta żonie. Zdecydowaliśmy się na captura 150 koni w wersji red i auto praktycznie zamówione,  chociaż diler namawia aby poczekać do listopada i brać nowego captura 2 w wersji  plug in Hybrid. I szczerze czekam na ruch władzy z dopłatami. Jeżeli faktycznie będą zwracać ponad 30 tys za zakup takiego auta to poczekam i będę się ładować w garażu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to pomoże w podjęciu decyzji to właśnie wróciłem z trasy wakacyjnej Kadjarem. Zrobiłem około 1600 km (od 9 do 1,30) po autostradzie i nie widzę jakoby Kadjar miał się źle prowadzić. Auto prowadzi się bardzo dobrze. Po takiej trasie mogę również stwierdzić, że dosyć wygodne są fotele. Nie pamiętam gdzie ale widziałem gdzieś w necie test łosia przeprowadzony Kadjarem. Jako jeden z nielicznych pseudo suvów poradził sobie z nim znakomicie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!