Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Marznące rurki klimatyzacji


Jastrzab-88

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim :)

 

Zacznę od początku. Kupiłem w zeszłym roku Megane Grandtour 3 2010r z silnikem 1.6 110KM. Miałem tam to zrobienia klimatyzację, ponieważ był wyciek. Okazało się, że wyciek był z chłodnicy, więc została wymieniona na nową Hella. Od uruchomienia klimatyzacji od półtora roku męczę się z zamarzającą rurką od podszybia aż po chłodnice i sprężarkę. W tym momencie tracę wydajność klimatyzacji. Słychać, że wiatraki w kratkach chodzą, ale nie ma przepływu powietrza. Musze wtedy klimę wyłączyć na parenaście min i po włączeniu znowu działa. Nie dzieję się to zawsze, trudno znaleźć jakąś powtarzalność. Dziś np zamarzła jadąc w godzinnej podróży, gdzie na zew było 16s,a w środku ustawione na 20s.

Oczywiście mechanik się już tym zajmował. Na manometrach wszystko ok. Doszedł do tego, że układ po prostu jest zaolejony. Po czyszczeniu było chwilę spokoju, ale po ok miesiącu znowu to samo. Było drugie czyszczenie układu i znowu dosłownie 2 tyg spokoju i dalej to samo. Na klimę poszło już ok 1300zl i dalej nie jest zrobiona. Macie koledzy jakieś pomysły? 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego było już wiele tematów na forum o tym problemie ,przyczyną jest mała ilość czynnika jak widomo w megane III układ nie należy do zbyt szczelnych jak wymieniałeś chłodnicę to szukałbym przyczyny w oringach a w ostateczności w sprężarce ale jak po nabiciu układu działa przez 2-3 lata to normalnie ubywa czynnika zamarza parownik jak w układzie jest poniżej 150 gr a cały ma 500 gr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, czytam pełno informacji, które są zawarte na różnych forach :) Mowisz o 500g czynnika, mi magik wbija cos ok 720g bo mówi, ze tyle jest oryginalnie, wiec to od razu odrzucilem. Po nabiciu 2-3tyg powiedzmy jest ok. Mam jakąś niewielką nieszczelnosc, ale nie ubywa tyle, zeby po 2 tygodniach znowu takoe cuda sie robily... 

Edytowane przez Jastrzab-88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 8.09.2019 o 14:59, Jastrzab-88 napisał(a):

mi magik wbija cos ok 720gr

Rozwiń  

Zdecydowanie za dużo. Norma mówi bodajże o 480g.

Ubytek do 15% rocznie (72g) mieści się w normie. Więcej oznacza nieszczelność, której należy szukać.

Edytowane przez pbet
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 8.09.2019 o 16:11, pbet napisał(a):

papuga

Rozwiń  

Czy przeładowany układ może powodować losowe zamarzanie rurki klimy? Tylko bylem u 2 różnych speców i oboje bili coś ok 720g, to mnie właśnie dziwi... 

 

Proponuje zapoznać się z regulaminem forum odnośnie cytowania. Aston76

Edytowane przez Jastrzab-88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał @fullxda za mała ilość czynnika powoduje zamarzanie parownika,.Powinno być tak jak pisał wcześniej @pbet 480 g.  720 to stanowczo za dużo i to może być przyczyną zamarzania parownika. Pojedź do speców, niech opróżnią układ i następnie dobiją do 480 g + 110 ml oleju. Powinno wszystko wrócić do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem u "klimiarza". Było napełnione ostatnio 480g, wyciągło 300g, wiec sporo ubyło w półtora miesiąca. Co dalej nie rozwiązuje mojego problemu bo stan był, a marznie...  Te 720g widocznie było wcześniej wbijane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Witajcie. M3 1,6 2010r.

C.D. przeprawy z klimatyzacją. 2,5 miesiąca temu miałem większy serwis. Wymieniona była cienka rurka, ponieważ był wyciek. Po tym zrobiony pełny serwis i miało być ok. No właśnie, miało... Niedawno  byłem ponownie na kontroli, ponieważ znowu zaczęły marznąć rurki. Maszyna wyciągnęła 350g z 500g czynnika (jest lepiej niż przed wymianą rurki, ale nadal są spore ubytki) i 7g oleju (mechanik powiedział, ze dość sporo bo powinno być ok 3g). Zauważyliśmy, że przy sprężarce, gdzie wchodzą rurki jest trochę zielono. Po niedzieli będę to miał uszczelniane, plus nowe zaworki. Z tego co się orientuję u mnie osuszacz jest zintegrowany z chłodnicą, która była wymieniona 2 lata temu i też marzło, wiec osuszacz raczej eliminuję.

Mechanik też zauważył, ze w podszybiu przy tym metalowym czymś też jest zielono, ale była wymieniana tam cienka rurka, więc może jakieś pozostałości...?
Powiedział, że jakby tam było coś nie tak to trzeba plastiki w środku targać, aby się tam dostać - trochę mnie to zmroziło...

zdjęcie rurek.jpg

Edytowane przez Jastrzab-88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko właśnie pisałem, że chlodnica wymieniona 2 lata temu bo poprzednia cala rozszczelniona była. Raczej ja eliminuję. Myślałem nad osuszaczem, ale tam jest zintegrowany z chłodnicą, wiec byl wymieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak ubywa to moze zaworki te co sa wkrecone w rurki?gdzie podlaczaja urzadzenie do nabijania i opróżniania ukladu klimatyzacji? U mnie wyszlo ok 130zl z wymiana a klime mialem nabijana na wiosne w polowie lata juz nie bylo i wlasnie te zaworki byly winne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworki to podstawa. Mi w MII co roku uciekał czynnik. Robiona próba azotem (ten test szczelności to lipa bo wpuszczają gaz o ciśnieniu z butli - w moim przypadku 14 bar, a sprężarka podnosi wyżej), niby było Ok, ale za rok 500 g dokupiłem. Dopiero wtedy sprawdziłem zaworek - odkręcając tworzywowy kapturek, syknął czynnik i po 4 latach walki z klimatyzacją znaleziony winowajcą. Mam wrażenie, że gość od klimy wiedział, że czynnik często ucieka tą drogą i nie wymienił abym za rok wrócił ponownie na pełne napełnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlot do sprężarki uszczelniony 2 dni temu, a wczoraj zauważyłem zieloną plamę na chłodnicy... Po prostu aż mi się nie chce wierzyć w takiego pecha. 2 lata temu wymieniona, firma Hella i sie rozszczelnila bo nawet nie ma śladu po uderzeniu jakiegoś kamyka. Wyciek jest tam na tyle mały, że w 2 dni kiepskiej pogody dzis wyciagneło 500g, czyli nic nie ubyło, ale po ponad 2 miesiącach znika ok 150g. Po niedzieli będę poczyniał ostatni krok w tej sprawie - wymiana chłodnicy na NRF włącznie z osuszaczem. I mam nadzieję, że w końcu będzie brak wycieku i nie będą marznąć rurki...

P.S. Czy tez Wam się rurki skraplają jak jest poniżej 10s? Normalne, że jak jest upał to tak, ale przy tak niskich temp też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!