Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane iii- czy warto?


oxxygen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

planuję kupić M III, moje pytanie czy warto? Czy coś się poprawiło patrząc na poprzednie wersje? Chcę kupić meganke w dieslu, na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin auta? Trochę kilometrów, nawet miesięcznie, będę tym autem robić. 

Obecnie jeżdżę megane II w benzynie i jest to dość duża skarbonka bez dna. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w swoim dorobku Megane II, a teraz jeżdżę Megane III. I z jedną i z druga nie miałem za dużych problemów (obydwie 1.5 dCi). Jeśli chodzi o jakość wykonania to według mnie w MIII jest na wyższym poziomie.

 

PS. Skąd jesteś? Prawdopodobnie będę szukał nowego właściciela dla mojej MIII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Diesla wartym polecenia i to bardzo jest 2.0 dci. Poczytaj sobie o nim (choć wiem, że mało co o nim da się znaleźć), ale serio silnik warty świeczki. Sama meganka 3 wiadomo - nie jest to klasa premium - zdarzy się, że coś chrząknie, coś strzeli - ogólnie jeśli tylko będzie zadbana to nie powinno się nic dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Silverek okolice Torunia. 

Po M II wiem, że trzeba nawet zbiornik sprawdzać czy jest cały... 

A takie 90km ile jest w stanie wyciągnąć? Bo gdzieś tam moim ‚marzeniem’ było, żeby jeździć autem, które przy przepisowych 140 na autostradzie za bardzo się ‚nie zmęczy’ :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

III generacja jest jak do tej pory najbardziej dopracowana, szczególnie silniki 1.5 dCi. Oczywiście warto szukać aut po liftingu. Wersja 1.5 110 spokojnie radzi sobie przy 150-170 km/h. Moja właśnie przekroczyła 170kkm, żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, oxxygen napisał:

Obecnie jeżdżę megane II w benzynie i jest to dość duża skarbonka bez dna. 

Miałem MII i nie była to skarbonka bez dna.

Mam MIII i polecam. Zarówno model jak i silnik (1.6 110KM). Oczywiście są jakieś wady, bolączki ale mimo wszystko nie jest źle i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet a jakie wady i bolączki masz na myśli? Bo nie mówię o normalnej eksploatacji auta- tarcze, klocki, wahacze itp. 

Po prostu próbuje porównać to do M II, gdzie miesiąc bez ingerencji mechanika, to miesiąc stracony, głównie mam na myśli elektronikę i częstą wymianę płytki z bezpiecznikami... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, oxxygen napisał:

@pbet a jakie wady i bolączki masz na myśli? Bo nie mówię o normalnej eksploatacji auta- tarcze, klocki, wahacze itp. 

Po prostu próbuje porównać to do M II, gdzie miesiąc bez ingerencji mechanika, to miesiąc stracony, głównie mam na myśli elektronikę i częstą wymianę płytki z bezpiecznikami... 

 

Przez 7 lat w MII 1.9 dCi nie robiłem praktycznie nic oprócz normalnej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, oxxygen napisał:

Po prostu próbuje porównać to do M II, gdzie miesiąc bez ingerencji mechanika, to miesiąc stracony, głównie mam na myśli elektronikę i częstą wymianę płytki z bezpiecznikami... 

No to masz przygody. Ja miałem MII w wieku bodajże 9-13 lat jej życia i nie wspominam tak naszego wspólnego życia :) Oprócz eksploatacji niewiele się działo.

37 minut temu, oxxygen napisał:

a jakie wady i bolączki masz na myśli?

Nic szczególnego, jeśli chodzi o bolączki nadwozia/modelu. Wszystko zależy jaki silnik i jakie nadwozie wybierzesz. Silnik szczególnie. Poprzeglądaj sobie tematy na forum z prefiksem MIII w każdej fazie to zobaczysz o co chodzi. Znajdziesz w ten sposób najpopularniejsze tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MII stałym punktem programu były mikrostyki hands free, taśma w kierownicy, i podobne pierdoły. Panewki mi się nie obróciły, ale pierścienie już padły. 

 

MIII bym się nie bał, nie była bardziej awaryjna od innych aut tego segmentu.

Cytat

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytania i obawy wynikają z tego, że w ciągu 7 lat zostało w M II bardzo dużo zrobione, m.in. wymieniony komputer. Jak czytam, że u Was nic się nie działo, to aż zazdroszczę... bo po wymianie komputera jakieś 2-3 lata temu mówię- w tym aucie nie ma się już co popsuć... a to był dopiero początek góry lodowej :D 

No niestety, wizualnie inne marki przegrywają z M III, przynajmniej dla mnie, dlatego zależy mi żeby wiedzieć o awaryjności samochodu, żeby większość pieniędzy zostawiać na stacji benzynowej, a nie w warsztacie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomi mają "żelazko" i faktycznie narzekają na elektronikę w tym aucie i wieczne problemy, a to sprzęgło a to wycieraczki nie działają ( silnik ten sam co u mnie). Ja mam MIII w 1.6 16V już prawie 2 lata ( w grudniu dokładnie minie rocznica) do tej pory 43tyś nalatane z czego 33tyś na gazie przez przeszło rok i zero problemów jakichkolwiek z elektroniką czy silnikiem ( odpukać). Mechanicznie poduszka silnika, jakiś sworzeń i dwie chłodnice wymienione, jestem zadowolony. Z elektryką zero jakichkolwiek problemów, hands free działa nigdy nic się nie działo niepokojącego. Nigdy też nie wyskoczył mi błąd w aucie, raz widziałem pomarańczowy kluczyk jak odpiąłem czujniki parkowania z przodu przy wymianie chłodnicy wody musiałem odpalić, i rozgrzać auto. Tak to nic zupełnie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!