Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mapa LPG


makin23

Rekomendowane odpowiedzi

Na zdjęciu parametry pracy silnika po przejechaniu 116 kilometrów na samej benzynie.Co najgorsze na benzynie też czuć delikatne poszarpywanie , wcześniej przy krótkich dystansach tego nie zauważyłem.

Andrzej-2010 - wkleiłem kilka postów wcześniej zdjęcie swojej instalacji bo chcieliście zerknąć jak wygląda a na tą chwilę nikt się nie wypowiedział.  

IMG_1806.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łącznie korekta na 18,7 to znaczy, że jest ubogo i coś kuleje na benzynie. Lewe powietrze?

Jak z Twoim układem zapłonowym? Świece, cewki robiłeś kiedyś? Podglądałeś pracę sondy - powinna falować.

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczął się problem z poszarpywaniem to pierwsze co zrobiłem to wymieniłem świece na oryginalne zakupione w ASO Renault  ( stare miały tylko 30 tyś przejechane ) .Później założyłem 4 nowe cewki , niestety te zmiany nic nie dały. Odczyt wskazań sondy programem SDPROG jest zmienny ( czyli faluje ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Kolego makin23 jeśli po dłuższej jeżdzie na pb dalej kotektę lift masz wysoka to trzeba szukać przyczyny w samochodzie być może gdzieś jest nieszczelność ,brudny przepływomierz i sonda nie pracuje jak powinna .

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ostatniej regulacji lpg zrobiłem około 1300 km i znowu auto zaczyna poszarpywać i strzelać.Na benzynie są wyczuwalne tylko delikatne poszarpywania przy płynnej jeździe.Poniżej foto parametrów pracy silnika na benzynie i lpg.

 

Benzyna 

benzyna.JPG

 

Lpg 

 

lpg.JPG

Edytowane przez makin23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby łapał lewe powietrze ,powinny byc jakies zmiany z odczytu cisnienia absolutnego w kolektorze ,a widac ze czujnik pracuje dobrze bo kazda zamian RPM Powoduje lekka zmiane odczytu czujnika . Jesli błędy pojawiaja sie po 1000 km , to ewidentnie rozjazd mieszanki przez lpg . Błędy czujnikow i nieszczelnosc kolektora, to wyszloby za drzwiami warsztatu regulującego LPG. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.10.2019 o 19:03, Quentin88 napisał:

nie wiem dlaczego torq pokazuje mi tylko krótkoterminowa korektę - "krotkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank1" stft1, jakies pomysły ?

Dobra zainstalowałem pistona, jechałem 30 min na gazie częściowo w korku, oto liczby:
temp cieczy chłodz  89

chwilowa korekta wtrsyku 3,1% (-4.7)
korekta wtrysku 14,8 (11.7)

temp zasysanego powietrza 47
czujnik przepływu powietrza 0

sonda lambda1 0,83 (0.11)

sonda lambda2 0,885 (0.47)

 

W nawiasach wartości z kolejnego przejazdu. 

czy zmiana paliwa z 95 na 98 może w jakiś sposób rostroić mapę gazu?

Edytowane przez Quentin88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, makin23 napisał:

Quentin88 - jaką masz instalację ? czy możesz wrzucić jej foto ?  

Staq Qbox, wtryski hana, reduktor ac R01 250 założony w Silesia cars. Zdjęcia jeśli są do czegoś konieczne to jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dobra wracam z tematem korekta długoterminowa na poziomie 11 po jeździe w korkach rośnie do 16.
co mogę sprawdzić, czytałem ze to może być jakaś nieszczelność w układzie dolotowym. Albo zanieczyszczony przepływomierz, jakieś inne tropy?

Przy okazji wrzucam zdjęcie, czy ktoś mógłby mi go zaznaczyć co i jak zweryfikować ?

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!