Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mapa LPG


makin23

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z ciągle rozjeżdżająca się mapą  sterownika LPG muszę jeździć na ustawianie gazu co dwa trzy tygodnie ( co 1500-2000 km.) Pan z serwisu LPG mówi że jest problem z którąś z sond  przy katalizatorze dlatego mapa cały czas się "rozjeżdża" objawia się to tym że auto zaczyna poszarpywać. Byłem u magika od renówek ( dawny pracownik ASO ) podłączył kompa i mówi że niema się do czego czepić.Gdzie szukać powodu takiej sytuacji ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od około 4 miesięcy ( 7 tyś km ) na benzynie jest okej , poszarpywanie jest tylko na LPG. 

Jadę do mechanika wyregulować LPG  i po samej regulacji auto jeździ bez zastrzeżeń ale z upływem przejechanych kilometrów ( 1500-2000 km ) objawy wracają. 

Raz szarpnie na zimnym raz na gorący przy niskich i wysokich obrotach niema żadnej reguły występowania tych objawów. Na tą chwilę wymieniłem świece na nowe oryginalne Renault i cewki zapłonowe nic ta wymiana nie poprawiła tylko portfel wyszczuplał :(    

Edytowane przez makin23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, makin23 napisał:

Instalacja BRC32 Sequent, przejechane około 35 tyś km na gazie.

1/ Większość instalatorów nie za bardzo panuje nad prawidłowością ustawień i oprogramowania BRC ;

     a/ bardzo się dziwię, dlaczego wybrałeś do tego silnika taką instalację?? 

     b/ trzeba dużego doświadczenia, praktyki i wiedzy żeby prawidłowo zestroić taką instalację,

     c/ konieczne jest strojenie instalacji LPG w czasie jazdy na odcinku około ; 2 x 20 km ,

            1/  z udziałem laptopa,

            2/  kumatego gazownika,

            3/  oraz sondy szerokopasmowej po AFR ,

                   a/ celem prawidłowego dostrojenia instalacji LPG,

                   b/ oraz kontroli szeregu istotnych parametrów silnika,

2/ Mieszanka  powietrza + LPG potrzebuje większej energii do zapłonu niż przy Pb stąd ;

     a/  na LPG możesz mieć wypadanie zapłonu,

     b/  a na samym Pb spalenie stukowe, 

14 godzin temu, makin23 napisał:

Od około 4 miesięcy ( 7 tyś km ) na benzynie jest okej , poszarpywanie jest tylko na LPG. 

 

16 godzin temu, makin23 napisał:

Pan z serwisu LPG mówi że jest problem z którąś z sond  przy katalizatorze

dlatego mapa cały czas się "rozjeżdża", 

objawia się to tym, że auto zaczyna poszarpywać.

3/ Spalanie stukowe na LPG może nie występować, bo ;

      a/  LPG ma wyższą liczbę oktanową ( 100 - 103),

      b/  za to przy jakichkolwiek nieprawidłowościach w montażu czy strojeniu będą wypadać zapłony,

      c/  nic nie  napisałeś czy w czasie poszarpywania pojawia się migający check,

4/ Proponuje zmienić warsztat na inny ale też z licencją BRC,

      a/ podstawa to solidny montaż i fachowe zestrojenie,

      b/ sprawdzić ilości wypadań zapłonu zarejestrowanych przez sterownik na poszczególnych cylindrach,

      c/ sprawdzić profilaktycznie ;

             1/ stan wtyczki czujnika spalania stukowego,

             2/ kontrola stanu reduktora ;

                   a/  jakiej mocy ? Jeśli reduktor został dobrany na styk, to mogą się pojawiać poszarpywania,

                    b/ membrana twardnieje, a w konsekwencji od reduktora idzie zły sygnał na komputer i ten zaczyna wariować,

    d/ domagać się aktualizacja softu sterownika ,

    e/ dobrze zainstalowana, na właściwych komponentach, fachowo zestrojona instalacja LPG z właściwą mapą wtrysku

          skutkuje lepszymi parametrami ( momentu ) jak na fabrycznym Pb,

     f/ wstaw zdjęcia instalacji lpg na forum,

    g/ wstaw mapkę strojenia na lpg.

 

 

 

.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 - ja nie wybierałem instalacji podjechałem do trzech może czterech firm które zakładają LPG do aut i oni mi powiedzieli że ta instalacja będzie ok , przez pierwsze 20 kilka tysięcy kilometrów instalacja spisywała się bardzo fajnie.

 

deku - Tak ustawiane w czasie jazdy. Czy uszkodzona sonda za katalizatorem może powodować takie objawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, makin23 napisał:

Czy uszkodzona sonda za katalizatorem może powodować takie objawy ?

 

Dnia 22.09.2019 o 21:25, makin23 napisał:

Od około 4 miesięcy ( 7 tyś km ) na benzynie jest okej , poszarpywanie jest tylko na LPG. 

Jadę do mechanika wyregulować LPG 

i po samej regulacji auto jeździ bez zastrzeżeń

ale z upływem przejechanych kilometrów ( 1500-2000 km ) objawy wracają. 

Masz jeden z najlepszych silników marki reno,

Ewidentnie, nie fachowe strojenie instalacji na LPG,

Zalecenia moje poprzednie;  aktualne;

   -  wstaw zdjęcia instalacji lpg na forum,

   -  wstaw mapkę po nowym strojeniu na lpg u kumatego instalatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, makin23 napisał:

Andrzej-2010 - ja nie wybierałem instalacji podjechałem do trzech może czterech firm które zakładają LPG do aut i oni mi powiedzieli że ta instalacja będzie ok , przez pierwsze 20 kilka tysięcy kilometrów instalacja spisywała się bardzo fajnie.

 

deku - Tak ustawiane w czasie jazdy. Czy uszkodzona sonda za katalizatorem może powodować takie objawy ?

sonda za katalizatorem  jest do sprawdzania działania katalizatora ;-) do ustawiania mieszanki jest pierwsza sonda.

możesz mieć brudne wtryski.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 - wstawiłem foto instalacji , mapki po strojeniu niestety nie mam.

 

moorgan - jakiś czas temu wywaliło mi komunikat sprawdź układ wydechowy po jakimś czasie znikną.Byłem podłączyć pod komputer auto i został zapamiętany błąd sondy nr 2 .

 

IMG_1769[1].JPG

IMG_1768.JPG

Edytowane przez makin23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, makin23 napisał:

Byłem podłączyć pod komputer auto i został zapamiętany błąd sondy nr 2 .

1/Sondy lambda, sprawdza się na pracującym i nagrzanym silniku za pomocą oscyloskopu,

2/Jeżeli jest ;

     a/ awaria sondy  - to wywala błąd,

     b/ przy częściowym zużyciu sondy  -  błędu brak, reakcji brak..,

3/ Producenci zalecają wymianę sond lambda ( na oryginał ) przy przebiegu ok ; 100.000 do 160.000 km ,

4/ Uszkodzona sonda lambda jest w stanie doprowadzić do zniszczenia katalizatora,

5/ Zalecam wizytę ;

       -   u kumatego instalatora,

       -   w stacji diagnostycznej,

       -  celem analizy pracy sond,

       -  oraz zamieszczeniu ich wykresów na forum,

       -  oraz zademonstrowaniu ich kumatemu instalatorowi w procesje strojenia instalacji za pomocą

          sondy afr, na odcinku minimum 2 x 20 km.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!