Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mapa LPG


makin23

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro skończę dystans 100km na pb98 zobaczę jak wygląda korekta

110 km zrobione. Wcześniej było tak 11% przy stracie 15 na rozgrzanym.  Teraz jest 8 i 7 na rozgrzanym. Czy te obecne wartości są już prawidłowe? Dalej jeździć na pb?

Czy z tego co pisze wynika wprost że mapa gazu jest zła? 

Dnia 28.09.2019 o 08:33, Andrzej-2010 napisał:

1/Wykres działania I sondy powinien wyglądać jak sinusoida w zakresie 0 - 1 V ;

                                                              581560765_SondaIiII.thumb.png.98cb6440441a2194aea7a1dc4b5cbb84.png

2/ Wartość sygnału I sondy λ zamontowanej przed katalizatorem jest zależna ;

      a/ od zawartości tlenu w spalinach napływających do silnika,

      b/ uszkodzona sonda ma b. słabe wahnięcia napięcia,

             1486526413_SondaI.thumb.png.7c1dfa65eee9a99da42edcd113cdaeb7.png

     c/ niesprawność I sondy objawia się kontrolką „ check engine ” na desce oraz ;

            - wzrostem spalania,

            - spadkiem mocy

3/Jeżeli dojdzie do uszkodzenia lub jest ona na tyle „ stara ”, że te wartości nie są uzyskiwane  i wykres nawet

     nie zbliża się do nich,  sondę należy uznać za zużytą lub uszkodzoną  i dokonać wymiany na nową,

4/ II sonda za katalizatorem ;

      a/ stoi w miejscu w przedziale 0,6 V – 0,8 V,

      b/ ma w większości wskazanie średnio około 730 mV,

      c/ obydwie sondy w czasie hamowania silnikiem spadają do 0,

      d/ im bardziej II sonda faluje tym bardziej jest zużyty katalizator,

     e/ napięcie drugiej sondy jest stałe do momentu gdy katalizator działa poprawnie,

      f/ gdy spaliny nie spełniają normy, sonda II zaczyna pracować tak jak pierwsza ,

     g/  jeżeli napięcie drugiej sondy spada poniżej 0,5 V oznacza to;

             - że w spalinach jest dużo tlenu , a to wiąże się z niską sprawnością katalizatora,

              patrz wykres nr 1.

za pomocą jakie programu można wyświetlić dane za pomocą wykresu ? żeby dobrze zdiagnozować sondy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Andrzej-2010 napisał:

Quentin88 - a co z sondą za katalizatorem???

W sumie to skupiłem sie na pierwszej, ale jeśli ona też ma wpływ na korektę długoterminowa która mam to spoko przy następnej przejeździe zapisze dane 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sonda wchodzi w skład systemu OBD ;

    1/ sprawdza ;

            -  sprawność katalizatora,

            -  sprawność pracy sondy I ,

             -  oraz ogólny stan układu wtrysku silnika,

    2/ dobiera tzw ; '' long term fuel trim '' czyli ;

         Długoterminowy dobór mieszanki oraz ustala czy silnik ma generalnie ;

               a/ mieć bogatą czy ubogą mieszankę, niezależnie od działania pierwszej sondy,

               b/ w wypadku braku sygnału, silnik może wejść w open loop, czyli ;

                        -   podawany będzie AFR  z pamięci komputera,

                        -   a nie z faktycznego działania silnika,

                        -   w efekcie silnik będzie ;

                      1/  więcej spalał,

                      2/  miał mniej mocy,

                      3/  miał nieodpowiednio dobraną mieszankę.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.12.2019 o 07:58, Andrzej-2010 napisał:

Quentin88 - a co z sondą za katalizatorem???

image.thumb.png.0aa6ff10e5f02ac8787c9b4082a4f379.png

@Andrzej-2010 to z dzisiejszej jazdy na lpg. czy to ma znaczenie na czym jechałem dla poprawności diagnozy sond?
Bo na pb98 (200km) long był 8%, przy 2,5-3k rpm potrafil zejsc do 4, a na LPG 11 i jak sie nagrzał to to 13-15%

Edytowane przez Quentin88
x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
4 minuty temu, makin23 napisał:

@Quentin88i jak poradziłeś sobie z korektami ? ja mam 11,7 korektę long na LPG

Tak samo, jak po stoi w korku to naweto do 18 potrafi dobić. Narazie nie miałem czasu.
Sprawdząłes jak na pb ?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie schodzi nawet do 7. Zastanawiam się jak bardzo zła mieszanka może zniszczyć silnik i w jakim czasie.  

Krótka korekta jest cały czas na minusie i dąży do tego żeby długa skorygował się w okolice zera lecz to nie następuje.Kilkukrotnie też zauważyłem  że krótka korekta strasznie skacze przy płynnej jeździe od -10 do + 7 ( jest to sporadyczne )

Edytowane przez makin23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

@Andrzej-2010 wywołałeś mnie w innym wątku...
U mnie temat się rozwiązał (chyba?)...nie wiem co o tym myśleć. Może to kwestia paliwa?
obecnie stratujemy na poziomie 7% a po kilku km na rozgrzanym silniku potrafi spaść do 2%. a jak stoi na jałowym to się nie podnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Latem latałem po autostradach, ciągle na LPG korekta long 0-2% max. Jak skończyło sie lato temp spadły poniżej 20 stopni w ciągu dnia to long wskoczył na 8%.
a teraz widzę 11-14%. Pewnie zima wskoczy na 18% - przynajmniej kojarzę takie wartości rok temu.
Czy da się wytłumaczyć taka zależność ? Czy to jakiś przypadek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat długi do opisania. Sam miałem podobne spostrzeżenia.  Aby korekty się zerowały to trzeba by robić kalibrację co 4 mieś lub chociaż 2x w roku że względu na zmianę procentową składu LPG (propanu do butanu) na stacjach. Do tego dochodzi niedoskonałość reduktorów,  temperatura gazu (zawartość gazu w gazie), precyzja wtryskiwaczy, które mogą a nie muszą się kleić powodując uchyb regulacji. Dłuższą eksploatacja takiej instalacji przynosi takie efekty jak: rozjechane mapy (nierówna praca na zimnym silniku -szarpania, dławienia), wypalone zawory w długim okresie czasu. Trzeba przy tym zauważyć, że nawet przy dużych korektach checka nie wyświetli bo sterownik silnika myśli, że jedzie na benzynie a nie na lpg. Uważam,  że dla lpg te granice checka są dużo węższe.  Wg. jakiegoś tam rozporządzenia (da się znaleźć w internecie) są 4 rodzaje gazu lpg,  ze względu chyba na prężność par i są chyba 4x do roku zmieniane. Teraz zmiana będzie 1 listopada. 

Dobrze,  że silniki Renault są trwałe i w miarę odporne na niedoskonałości zasilania w paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Quentin88 napisał:

 skończyło sie lato temp spadły poniżej 20 stopni w ciągu dnia to long wskoczył na 8%.
a teraz widzę 11-14%. Pewnie zima wskoczy na 18% - przynajmniej kojarzę takie wartości rok temu.
 

Masz dostęp do sterownika gazowego?

Wrzucisz screen mnożnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szwagier24a jeśliby trzymać się tej teorii to trasa 50 na PB powinno spowodować spadek korekt?
@CzechuXX Nie kupiłem jeszcze interfajsu. czy cos takiego jest ok? https://allegro.pl/oferta/interfejs-lpg-eco-usb-do-king-stag-landi-aeb-7738165508
czy lepiej coś z BT ? czy to jest zbędny bajer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!