Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mapa LPG


makin23

Rekomendowane odpowiedzi

1/Wykres działania I sondy powinien wyglądać jak sinusoida w zakresie 0 - 1 V ;

                                                              581560765_SondaIiII.thumb.png.98cb6440441a2194aea7a1dc4b5cbb84.png

2/ Wartość sygnału I sondy λ zamontowanej przed katalizatorem jest zależna ;

      a/ od zawartości tlenu w spalinach napływających do silnika,

      b/ uszkodzona sonda ma b. słabe wahnięcia napięcia,

             1486526413_SondaI.thumb.png.7c1dfa65eee9a99da42edcd113cdaeb7.png

     c/ niesprawność I sondy objawia się kontrolką „ check engine ” na desce oraz ;

            - wzrostem spalania,

            - spadkiem mocy

3/Jeżeli dojdzie do uszkodzenia lub jest ona na tyle „ stara ”, że te wartości nie są uzyskiwane  i wykres nawet

     nie zbliża się do nich,  sondę należy uznać za zużytą lub uszkodzoną  i dokonać wymiany na nową,

4/ II sonda za katalizatorem ;

      a/ stoi w miejscu w przedziale 0,6 V – 0,8 V,

      b/ ma w większości wskazanie średnio około 730 mV,

      c/ obydwie sondy w czasie hamowania silnikiem spadają do 0,

      d/ im bardziej II sonda faluje tym bardziej jest zużyty katalizator,

     e/ napięcie drugiej sondy jest stałe do momentu gdy katalizator działa poprawnie,

      f/ gdy spaliny nie spełniają normy, sonda II zaczyna pracować tak jak pierwsza ,

     g/  jeżeli napięcie drugiej sondy spada poniżej 0,5 V oznacza to;

             - że w spalinach jest dużo tlenu , a to wiąże się z niską sprawnością katalizatora,

              patrz wykres nr 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. map masz dawkę gazu za ubogą ponieważ korekta long wynosi 17,2 na plusie nie patrz na mapę benzyny ponieważ ta dostosowała się do jazdy na lpg na ubogo ,wyłącz lpg i zrób ze 100 km na samej benzynie zobaczysz że lift zmniejszy się do 5 i będziesz pewny na 100% ze lpg masz wyregulowaną za ubogo sterownik teoretycznie powinien wywalić checka ja suma lift i shift przekroczy +25 albo -25 ale różne strategie maja różne sterowniki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strojenie instalacji LPG bez sondy AFR może ;

   -  narobić bardzo wiele szkód,

  -   ale o tym właściciel auta za jakiś czas się przekona,

  -   szkoda, że tak drogo będzie kosztować nauka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Al te 40 kilometrów zrobiłem na LPG a nie na benzynie więc korekta nie powinna się zmniejszyć .

Cały czas piszecie żeby  wyregulować instalację bo za uboga mieszanka OK trzy razy od zaistniałego problemu to zrobiłem ,  i dlaczego auto po samej regulacji jeździ świetnie nie przerywa nie szarpie itp. objawy zaczynają się dopiero po przejechaniu około 2 tyś kilometrów. Czy sterownik lpg gubi mapę/ustawienia ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, makin23 napisał:

Al te 40 kilometrów zrobiłem na LPG a nie na benzynie więc korekta nie powinna się zmniejszyć .

Cały czas piszecie żeby  wyregulować instalację bo za uboga mieszanka OK trzy razy od zaistniałego problemu to zrobiłem ,  i dlaczego auto po samej regulacji jeździ świetnie nie przerywa nie szarpie itp. objawy zaczynają się dopiero po przejechaniu około 2 tyś kilometrów. Czy sterownik lpg gubi mapę/ustawienia ? 

Miałeś zrobić 100km ale na benzynie jak jeżdzisz na lpg i korekty tak bardzo się wahają to może byc to wina gazu nie na każdej stacji jest gaz takiej samej jakości korekty są po to żeby to kompensować ale w zakresie -25+25 powyżej tych wartości wywala checka że coś jest nie tak i komputer nie może ustalić prawidłowej dawki paliwa wszystko miałbyś ok jeśli korekty chodziły by w zakresach -5 +5 a najlepiej wokół zera ale nawet nowe samochody nie osiągają takich korekt z uwagi na zużycie podzespołów wtrysku czy różnej jakości paliwa te chcecki co ci wyskakiwały były ze złej mieszanki lpg i korekty wychodziły poza zakres regulacji najpierw doprowadż korekty do porządku samą jazdą na benzynie a potem jedż na ustawienie lpg do prawidłowych korekt na benzynie bo jak masz +20 korektę lift to sterownik lpg ustawi taką korektę na lpg i już jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak obserwuje temat i mam pytanie, żeby zczytywac te wszystkie parametry dot pracy silnika wystarczy jakieś budżetowe urządzenie typu elm327 czy musi być clip? albo specjalne złącze do sterownika gazu ?
pytam bo jeśli to nie sa jakieś duże koszta to sam bym sobie sprawdził jak to u mnie wygląda praca silnika na lpg... choć żadnych negatywnych objawów nie zauważyłem narazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.10.2019 o 22:11, Quentin88 napisał:

to sam bym sobie sprawdził jak to u mnie wygląda praca silnika na lpg.

Kolego, zaprezentuj zdjęcie Twojej instalacji LPG,

 makin23  -  będzie Ci wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!