Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wskaznik temperatury płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od niedawna mam  Megane III 1.6  110 km i zastanawia mnie czy wszystko jest ok. z temperaturą płynu chłodzącego. Teraz jak mamy na dworze ok 0 stopni, po przejechaniu ok 1 km pojawia się jeden kwadracik a potem po przejechaniu ok 5 km wskakują od razu 4, czyli wypełnione jest do poziomu. Nigdy nie zdarzyło się aby zapalały się kolejno drugi, trzeci itp. tylko od razu z 1 na 4 czy tak jest we wszystkich Megankach? . Druga rzecz to zaważyłem teraz, że czasami podczas dłuższej jazdy gdzie slinik powinien być rozgrzany  wskaźnik spada na jakiś czas z 4  do jednego kwadracika i po kilku minutach wraca z powrotem do poziomu. kilka razy tak się zdarzyło  gdy na dworze było -3 stopnie. latem takiej sytuacji nie miałem nigdy. Czy to niedokładność czujnika czy coś poważniejszego może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@seboss80 przypatrz się dokładnie podziałce. Wskaźnik nie jest podzielony na 4 części jak piszesz, tylko na 2 (jest jeden mniejszy fragment i drugi większy). Jeśli po przejechaniu około 5km pojawia Ci się pełna temperatura (czyli 2 zapalone fragmenty) to jest wszystko OK.

 

16 minut temu, seboss80 napisał:

Druga rzecz to zaważyłem teraz, że czasami podczas dłuższej jazdy gdzie slinik powinien być rozgrzany  wskaźnik spada na jakiś czas z 4  do jednego kwadracika i po kilku minutach wraca z powrotem do poziomu.

Zapewne jest tak, gdy stoisz na postoju. O nic się nie martw, wszystko jest OK.

Edytowane przez Silverek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa razy tylko m się to zdarzyło muszę zaobserwować. Po przejechaniu kilku kilometrów zapalają się kwadraciki  do poziomu czyli  tak jak na zegarku mała wskazówka na godzinie 9 i tak było cały czas odkąd mam samochód czyli 3 miesiące. Nigdy nie było ani mniej ani więcej bez względu jak jechałem i ile czasu.  Tylko ostatnio podczas jazdy dwa razy zniknęły kwadraciki i został tylko jeden ten pierwszy co mi się zapala po przejechaniu ok 1 km. po kilku minutach z powrotem wróciło wszystko do normy.

Cały czas się zastanawiam dlaczego zapal się najpierw jeden kwadracik a potem odrazu cztery ( do poziomu małej wskazówki godz. 9) Nigdy nie zapaliły się dwa ani trzy...     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, seboss80 napisał:

Cały czas się zastanawiam dlaczego zapal się najpierw jeden kwadracik a potem odrazu cztery ( do poziomu małej wskazówki godz. 9) Nigdy nie zapaliły się dwa ani trzy... 

A czytałeś to co Ci napisałem wyżej? Wskaźnik nie jest podzielony na 4 równe części, tylko na 2 części (jedna mniejsza, a druga większa). Nie ma więc możliwości, aby zapaliło Ci się coś innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację @Silverek, ale tak dla ścisłości są jeszcze dwa kwadraciki na wskaźniku powyżej godziny 9, ale to już sytuacja awaryjna jak przegrzewamy silnik :).   

Prawidłowa, robocza temp. silnika jest faktycznie sygnalizowana przez dwa klocki/kwadraciki/paski (pierwszy zapala się mniejszy, potem zapala się większy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja droga nie za szybko pojawiaja sie te kwadraciki. Kilometr i ciach jeden i po kolejnych 4 km juz pelen wskazbik ? Chyba ze 1.6 tak maja w moich 1.4 tce wydaje sie ze niexo pozniej te kwadraciki wskakuja moze kwestia tez plynu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo 1.6 to względnie stara jednostka, i tam większość energii przekształcana jest na ciepło a nie na pracę. Nowocześniejsze jednostki mają większą sprawność są zrobione z  lepszych materiałów (bloki alu, głowice alu, tuleje cylindrów alu), mniejsze opory podczas pracy a to wszystko wpływa na czas nagrzewania. Pomimo iż turbo jednostki mają chłodnicę oleju (co też wpływa na czas nagrzewania), chłodzone turbo to i tak dość długo się nagrzewają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.10.2019 o 09:08, Silverek napisał:

A czytałeś to co Ci napisałem wyżej? Wskaźnik nie jest podzielony na 4 równe części, tylko na 2 części (jedna mniejsza, a druga większa). Nie ma więc możliwości, aby zapaliło Ci się coś innego...

ok już rozumiem. Myślałem że jest tak jak przy wskaźniku paliwa wszystkie kwadraciki takiej samej wielkości. Moim zdaniem bezsensowny jest ten wskaźnik. gdyby była taki jak od paliwa to dokładniej można by obserwować zmiany temperatury...

Edytowane przez seboss80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, seboss80 napisał:

Moim zdaniem bezsensowny jest ten wskaźnik

Czy ja wiem... pierwsza kreska pokazuje, że silnik nie jest już zimny tylko osiągnął jakąś temperaturę, a drugi że ma prawidłową temperaturę roboczą. Zresztą trzeba się cieszyć tym co jest, np. w clio i capturach wcale takiego wskaźnika nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!