Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kręci nie odpala


Misiekk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Od tygodnia walczę z autem mojego ojca.

Pacjent : Megane II 1.6 rok 2003

Objawy : Po powrocie  z pracy ojciec zgasił auto a następnego dnia już nie odpaliło. Ojciec próbował odpalić do skutku co doprowadziło do rozładowania akumulatora. Jako że aku był stary został zakupiony nowy ale objawy pozostały. A teraz do rzeczy. Po włożeniu karty do czytnika wszystko jest ok. Żadnych błędów. Przy próbie odpalenia dioda immo gaśnie ale auto nie załapuje. Po tym wywala błąd wykrycia karty a po chwili błąd blokady kierownicy. Blokadę wymieniłem na wyczyszczona przez elektronika, miała sama się zaadaptować ale dalej to samo. Kreci i nic. Sprawdziłem iskre na świecach-jest. Pompa paliwa chodzi. Bezpieczniki całe. Już nie mam pomysłu. Czy cewka w karcie się odlutowala, czy może czujnik położenia wału. Chyba nie pozostanie mi nic innego jak zaprowadzić ja do jakiegoś elektromechanika. Chyba że jest jakiś program diagnostyczny na necie który sobie poradzi z odczytem błędów to sam zrobię diagnostyke. Sam nie jestem laikiem w przypadku napraw aut, ale przy Reno poległem...... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czytaj uważnie.

1.  Podnosisz maskę

2. Skrzynka bezpieczników

3. Pierwszy rząd bezpieczników od strony błotnika czyli patrząc od zewnątrz. Sprawdź dokładnie bo nie pamiętam który. Wiem że były szczypce potrzebne, żeby go wyjąć

 

Jak znajdziesz trafiony i wymienisz będzie dalej wyskakiwał co jakiś czas, a u żony okazało się zwarcie na rozruszniku. Objaw idealny jak napisałeś

Edytowane przez Dandiego82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Misiekk napisał:

czy może czujnik położenia wału.

Czujnik położenia wału ;

  - jest czujnikiem chimerycznym, 

  - nowy tylko oryginał,

  - często jest powodem awarii,

7 godzin temu, Colt1255 napisał:

czujnik położenia wałka rozrządu padł. 

Jest bardziej trwałym czujnikiem, ale też jest powodem awarii nie odpalenia;

  - uprzednio sprawdzić jego czystość czoła oraz czystość styków,

  - nowy, tylko oryginał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa, jak rozrusznik nie podejmuje pracy to szukaj przyczyny karta-blokada z tym że cewka w karcie nie ma nic do odpalania.

Jak kręci to czujnik na wale lub coś innego. Podłączyć cokolwiek i odczytać błędy. Przy rozładowanym akumulatorze podczas kręcenia na desce mogą wyświetlać się różne cuda.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, aniewa napisał:

Prosta sprawa, jak rozrusznik nie podejmuje pracy to szukaj przyczyny karta-blokada z tym że cewka w karcie nie ma nic do odpalania.

Jak kręci to czujnik na wale lub coś innego. Podłączyć cokolwiek i odczytać błędy. Przy rozładowanym akumulatorze podczas kręcenia na desce mogą wyświetlać się różne cuda.

Jak nie kreci to również może być zwarcie w rozruszniku i nie koniecznie karta bo to jest tylko stereotyp. U mnie był bezpiecznik i po włożeniu drugiego to samo na drugi dzień i tak kilka bezpieczników wymienionych, a okazała się zwarta na rozruszniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dandiego82 napisał:

Jak nie kreci to również może być zwarcie w rozruszniku i nie koniecznie karta bo to jest tylko stereotyp

Oczywiście, że tak. Może być uszkodzony rozrusznik lub spalony bezpiecznik od bendiksa. Post napisałem w kontekście problemu założyciela tematu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!