Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem w megane II 1.6 16V 2003


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Jak rano odpalam meganke jest ok. jednak po przejechaniu pierwszych 300 metrów silnik dławi się i i nie reaguje na dodawanie gazu, hamuje. Zjawisko ginie po kilku sekundach i silnik dalej pracuje normalnie. Sytuacja wyst. gł. , gdy są dni chłodniejsze i mokre. Czy może być to jakiś czujnik temp. , który powoduje takie problemy, bo gdy silnik otrzyma odp. temperature pracuje normalnie, tak po przejechaniu ok 300 - 500 metrów i dalej jest dobrze. Czy to cewki, bądź koło faz rozrządu, czujnik temp. zasysanego powietrza, przepustnica? Jak silnik jest już rozgrzany to w kabinie słyszę leciutkie trajkotanie jakby odgłos cykającego zegarka? Czy lakier na waszych megankach jest słabej jakości? Proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2007-02-28, 09:33 ]

iiiiiiiii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Gdyby to był problem z cewkami, jakimś czujnikiem to raczej problem nie pojawiałby sie tylko na kilka sekund. Jeżeli dzieje się tak tylko po odpaleniu zimnego silnika to może padło grzanie sondy L. Po odpaleniu, sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę. Po jakimś czasie wskazania z sondy zaczynają sterować mieszanką a ona jesze nie jest nagrzana. Może tu tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik jest już rozgrzany to w kabinie słyszę leciutkie trajkotanie jakby odgłos cykającego zegarka? Czy lakier na waszych megankach jest słabej jakości? Proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2007-02-28, 09:33 ]

iiiiiiiii

Rysiu z tymi rannymi problemami podjedź lepiej na komputerową diagnoze bo inaczej bedzie to wróżenie z fusów. Trajkotanie to najprawdopodobniej zawór odsysania oparów paliwa, ponoć wile Meganek tak ma i juz :mrgreen: . Mnie też denerwowało .....wypiąłem wtyczke, błędem nie krzyknął wiec tak jeżdże. Ja osobiście mam lakier bordo metalic, mocny, zadbany i świecący. Na oko wygląda że jest dobrej jakości choć Francuzi mogliby sie postarać lepiej go nakładać w zakamarkach....ale być może sie przesadnie czepiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedź lepiej na komputerową diagnoze bo inaczej bedzie to wróżenie z fusów

 

Koszt to ok. 50 zł ale przynajmniej będziesz wiedzieć o co chodzi.

Inaczej możesz wydać kupę kasy i niczego nie poprawić.

Co do tykania. Ja mam to samo u mnie tez zaworek odsysacza par sobie hałasuje.

Tak jest i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam

 

Mam ten sam problem z moim autem. Byłem na serwisie, podłączyli pod komputer, wgrali nowe oprogramowanie i dalej to samo...

Dusi go na zimnym silniku, tak jak kolega wyżej pisał...

Temat jest dość stary więc chciałem zapytać czy kolega rozwiązał swój problem ze swoim autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie też wystepuje ten sam problem, na zimnym silnik strasznie sie muli, później wszystko ok

 

Dodano: 27 paź 2011 - 08:07

Doszedł ktoś co to może być? Wczoraj dodatkowo samochód zgasł mi 3 razy na luzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie żadna kontrolka się nie zapaliła. No dobra ale czy ten czujnik może mieć wpływ na to, że na zimnym silniku strasznie muli się samochód? Myślałem nad wymianą świec, bo od nowości raczej wymieniane nie były i o podmienieniu cewek aby sprawdzić czy czasami któraś nie jest walnięta, tylko nie mam skąd pożyczyć :)tak żeby nie kupować bez sensu za 400 pln cewki a okaże się że to nie to :) Na rozgrzanym silniku tak jakby minimalnie go telepało ale bardzo słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, koledzy i próbował ktoś z wymianą czujnika położenia wału ?? U mnie jest ten sam objaw. Dodatkowo jak odpale na zimnym i np. po 10 sekundach go zgaszę i zaraz ponownie chcę odpalić to ciężko odpala, strasznie długo kręci, tak jak by się zalewał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na razie zamowilem 4 cewki beru no i swiece nowe. Ostatnio mi zdechl przed domem i trzy razy go odpalalem, za czwartym załapał i chodzi do tej pory. Zobacze czy jak wymienie cewki i swiece to problem z muleniem zimnego silnika zniknie a co do gasniecia to narazie bede jezdzil i zobacze czy po wymianie bedzie sie to dzialo. Jezeli tak to sprawdze ten czujnik i ew zmienie go.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

 

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!