Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem w megane II 1.6 16V 2003


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy mógłby ktoś opisać gdzie znajduje się ów elektrozawór kzfr? Może mógłby ktoś zrobić zdjęcie?

 

Elektrozawór od KZFR znajduje się obok korka wlewu oleju silnikowego (koło skrajnej cewki od strony pasażera). Jest on montowany pionowo od góry, przykręcony do silnika jedną śrubką 10-tką. Od góry ma gniazdo, do którego wpina się wtyczkę z 2 pinami. Wystarczy tę wtyczkę wypiąć z zaworu (oczywiście bez wyjmowania samego zaworu :mrgreen:) i wtedy komputer zgłosi błąd, ale przynajmniej silnik nie powinien gasnąć, jeśli to wina tego zaworu. Nie zaszkodzi spróbować. Załączam też zdjęcie tego zaworu, tak dla ułatwienia.

post-50016-0-93613400-1355259863_thumb.jpg

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

airbites - a czy Ty też masz problem z gaśnięciem silnika przy wysprzęglaniu podczas jazdy? Elektrozawór steruje KZFR, więc jeśli samo KZFR jest OK, to uszkodzony zawór źle steruje przestawianiem KZFR (lub nie steruje wcale). U mnie po odpięciu zaworu można było zauważyć znaczny spadek mocy przy wyższych obrotach. Jeśli u Ciebie nie odczuwasz spadku mocy, to może cały czas silnik pracuje bez przestawiania faz rozrządu, a co za tym idzie ma o kilka/kilkanaście KM mniej? A może sam zawór masz OK, tylko problem leży w KZFR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek_07-co non stop był aktywny?

 

leelook -nie, ale jak temp spada poniżej 0 stopni to odpali na 2 sekundy i zgaśnie i za drugim razem odpali i jest ok, dwa razy zdarzyło ze odpalił i pracował jak traktor na 2 sekundy i zgasł. Przy odpiętym wtyczki z elektrozaworu lepiej reaguje na dodanie gazu od niskich do wysokich obrotach i mniej spalał paliwo. A po podłączeniu trzeba głębiej gazu dodać żeby szybciej reagował.

 

Dodam że jak rozłączyłem wtyczkę to podczas przyspieszenia nie ma takie dźwięku jakby coś ścierało metal o metal, a po podłączeniu powróciło takie ścieranie metal o metal. I dodam że podczas przyspieszenia auto szarpie(przy gazie do dechy) i po 3,5 tys. obr gwałtownie rusza i mniej szarpie. Nie wiem czy to normalnie w tym silniku te szarpanie. Jak jestem pod górką i na 5 biegu przy 50 km/h lepiej reaguje na gaz czyli utrzymuje stałą prędkość ok. 50 km/h pod górkę bez zmiany położenia gazu i jak droga wyprostuje to auto zwalnia i trzeba dodać gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

airbites - a KZFR dawno temu było wymieniane? Bo jeśli gaśnie od razu po uruchomieniu a oprócz tego słyszysz dziwne grzechotanie z silnika to słynne koło zmiennych faz rozrządu może daje o sobie znać?

Jak jestem pod górką i na 5 biegu przy 50 km/h lepiej reaguje na gaz czyli utrzymuje stałą prędkość ok. 50 km/h pod górkę bez zmiany położenia gazu

50 km/h na 5. biegu i to jeszcze pod górkę? Biedny silnik... Mam nadzieję, że nie jeździsz tak na co dzień :mrgreen:

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgaśnie do razu tylko kilka sekund popracuje i zgaśnie ale tylko jak temp spada poniżej 0 stopni ale raz lub dwa razy na miesiąc. Latem czy wiosna czy jesienią jest okej. KZFR był chyba wymieniony przy około 90 tys. km czyli 3 lata temu na gwrancji. nie ma grzechotanie, pracuje równo.

 

Nie na co dzień tak jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja tez mam pytanie odnosnie tego zaworu auto rano jak jest zimne odpala normalnie i po ok 3 sekundach gasnie i tak w kólko jak przytrzymam na wyzszych obrotach i sie troche podgrzeje to nie ma problemu juz potem chodzi normalnie dzisiaj rano po nocy odłaczyłem ten zawór auto odpaliło normalne i nie gasło czy to oznacza ze jest uszkodzony koła nie słychać jest cichutko przy odpalanie a nie chciałbym wydać 500 na zawór bez sensu .

 

Regulamin pkt. 5.7. Tak ciężko wstawić kropkę, tudzież przecinek i zbudować normalne zdania :notacrook: - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomar - z tego, co piszesz, to u Ciebie objawy są nieco inne i ciężko mi powiedzieć, czy to wina zaworu, czy nie samego KZFR. U mnie było tak, że odpalał zawsze za pierwszym razem i na jałowych obrotach nie gasł. Dopiero ruszenie i wkręcenie na obroty powyżej około 2000 obr/min i zejście do jałowych powodowało gaśnięcie silnika. I co ciekawe - tylko podczas jazdy. Przegazowanie na postoju i powrót do jałowych nie powodowało gaśnięcia. Ja wiem, że u mnie KZFR było wymieniane rok wcześniej, a więc małe było prawdopodobieństwo jego uszkodzenia, więc szukałem przyczyny gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego KFZR. Przy odpalaniu nic nie słchać jest całkowicie cicho. Wczoraj wyjąłem ten zawór i po podłaczeniu do akumulatora cewka słychać ze działa , chyba ze w nim sie cos innego psuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co mi mechanik mówił, to ten zawór może się z czasem przycierać i w niesprzyjających warunkach (zimny i gęsty olej, zanieczyszczenia w oleju) może nie działać poprawne, tzn. raz zadziała, raz nie, co powoduje nieprawidłowe przestawianie faz rozrządu. Jedyna rada, to podpięcie pod CLIPa, tam powinno być widać podczas pracy silnika, czy ten zawór poprawnie pracuje. Tak przynajmniej u mnie sprawdzono i zasugerowano, że ten zawór może być przyczyną. Możesz też spróbować poszukać używanego i wymienić. Tak zrobił jeden z innych użytkowników forum, który do mnie napisał, że ma taki sam problem jak ja. Nie chciał wydawać 400 zł na nowy zawór, więc znalazł gdzieś na szrocie i wymienił, co naprawiło problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam podobny problem do opisanych w tym temacie, więc poproszę o pomoc. Rano, przy ruszaniu przez ok. 2 minuty silnik się "muli". Obroty są ok, nic nie grzechocze, silnik nie gaśnie. Na 1,2,3 biegu po dodaniu gazu zwyczajnie nie chce jechać. Później gdy już jest rozgrzany, to pracuje normalnie. Poproszę o podpowiedź co mogę sama sprawdzić i w jaki sposób. Z racji, że mój kobiecy mózg wolniej ogarnia niektóre techniczne tematy, fajnie by było gdyby było w miarę jasno napisane co mam po kolei robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak macie taki problem jak opisuje "ryszard33" udajcie się do servisu i niech wgrają nowe oprogramowanie do komputera. Miałem tak samo. Gasł przy wrzucaniu na luz. Mój numer VIN był w ich bazie zarejestrowany do wymiany oprogramowania. Zrobili to za darmo. Jak ręką odjął. Nie wymieniajcie żadnych podzespołów, szkoda kasy. Tylko program!!

Edytowane przez TTTOMASSS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!