Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III ENERGY LIFE Grandtour 2016r diesel 1.5 DCI 95KM (1461cm3/70kW)


empire13

Rekomendowane odpowiedzi

Ad1. Pytasz na forum Megane czy to udany model? Chyba retorycznie?

Ad2. Ceny napraw są zróżnicowane w zależności gdzie i na jakich częściach będziesz serwisował. Renault nie lubi zamienników więc należy stosować części OE

jak najczęściej. Ponadto mechanik musi znać się na Renault.

Ad3. Mówią że jak Renault nauczyło się robić dobre diesle to musiało je uśmiercić, bo ekologia. Jak będziesz jeździł Eko to pewnie coś się sypnie, ponadto diesel nie lubi krótkich tras.

Ad4. To jest super rozwiązanie i nie należy się go bać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź

1. Miałem na myśli tę wersję w tym wyposażeniu, z tym silnikiem o tej mocy i pojemności. Każdemu producentowi zdarzają się lepsze i gorsze wersje ;)

3. Do pracy mam 50km więc chyba ok. Czyli mam jeździć nie eko? Dziwne ale ok :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wersji to zależy od Twoich upodobań, ten silnik był łączony z pięciobiegową skrzynią co powoduje że auto jest dość męczące na trasie.

Wersja 110 KM będzie bardziej dynamiczna ma 6 bieg i jest chyba najczęściej stosowana jeżeli chodzi o silniki diesla.

 

Silniki dci serii Energy zawierają wszystkie cechy Eco więc uprawianie nimi tzw. ecodrivingu jest dalece niewskazane.

Trzeba je traktować jak nowoczesnego diesla:

- nie "pałować" na zimnym

- nie kręcić na czerwone pole (o ile takie występuje)

- zmieniać olej co 15 tyś km. tylko spełniający normy 

- przegonić raz w miesiącu 

...

 

i cieszyć się bezawaryjnością!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Lionel2000 napisał:

 

- nie kręcić na czerwone pole (o ile takie występuje)

 

 

Akurat pole jest żółte :P

Z tymi słowami akurat się nie zgodzę, bo jedno wyklucza drugie. Jazda po dziadkowemu nie jest wskazana to fakt, ale jeśli się co jakiś czas da w przysłowiową pi**e do końca (na rozgrzanym silniku oczywiście) to krzywdy auto mieć nie będzie a przynajmniej pajęczyny z tłumika wylecą. 

 

Jeździć dynamicznie! 

 

:D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.11.2019 o 13:39, Lionel2000 napisał:

Co do wersji to zależy od Twoich upodobań, ten silnik był łączony z pięciobiegową skrzynią co powoduje że auto jest dość męczące na trasie.

Wersja 110 KM będzie bardziej dynamiczna ma 6 bieg i jest chyba najczęściej stosowana jeżeli chodzi o silniki diesla.

 

Silniki dci serii Energy zawierają wszystkie cechy Eco więc uprawianie nimi tzw. ecodrivingu jest dalece niewskazane.

Trzeba je traktować jak nowoczesnego diesla:

- nie "pałować" na zimnym

- nie kręcić na czerwone pole (o ile takie występuje)

- zmieniać olej co 15 tyś km. tylko spełniający normy 

- przegonić raz w miesiącu 

...

 

i cieszyć się bezawaryjnością!

Akurat kupowany przeze mnie egzemplarz ma 6-biegową skrzynię. To chyba dobrze?

Nigdy nie uprawiałem ecodrivingu. Nawet nie jestem do końca pewny na czym on polega. Nigdy się nie przejmowałem zużyciem paliwa (przy LPG to i tak małe koszty a jedyny samochód benzynowy jaki miałem to C3 1,4 a on dość mało palił).

Co do niepałowania na zimnym to się będę musiał podszkolić na temat grzania diesla na zimnie na parkingu. Kiedy ruszać, jak długo spokojnie itp. Na ten moment to dla mnie czarna magia ;)

Mam zamiar olej wymieniać co 10-15 tyś. W każdym aucie wymieniałem częściej od zaleceń producenta.

Przegonić? - Że dłuższa trasa czy że pałowanie na maxa?

 

 

22 godziny temu, Megane11289 napisał:

 

Akurat pole jest żółte :P

Z tymi słowami akurat się nie zgodzę, bo jedno wyklucza drugie. Jazda po dziadkowemu nie jest wskazana to fakt, ale jeśli się co jakiś czas da w przysłowiową pi**e do końca (na rozgrzanym silniku oczywiście) to krzywdy auto mieć nie będzie a przynajmniej pajęczyny z tłumika wylecą. 

 

Jeździć dynamicznie! 

 

:D

Pozdrawiam

 

Dynamicznie to ja zawsze jeździłem. Tyle że to było na Pb lub Pb+LPG.

Jeździć i prawidłowo eksploatować dieslem będę musiał się nauczyć. 

 

 

 

Dzięki za opinie i cenne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, empire13 napisał:

Jeździć i prawidłowo eksploatować dieslem będę musiał się nauczyć. 

 

Kolego czego Ty chcesz się uczyć? Bez przesady. 

Po prostu delikatnie z gazem, gdy auto zimne. Po odpaleniu po nocy niech sobie pochodzi chwilę na wolnych zanim ruszysz a jak osiągnie temperaturę roboczą to jeździć jak chłop, gazu się nie bać i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.11.2019 o 21:48, Megane11289 napisał:

 

Kolego czego Ty chcesz się uczyć? Bez przesady. 

Po prostu delikatnie z gazem, gdy auto zimne. Po odpaleniu po nocy niech sobie pochodzi chwilę na wolnych zanim ruszysz a jak osiągnie temperaturę roboczą to jeździć jak chłop, gazu się nie bać i tyle :)

 

A bo ja bajek się nasłuchałem o złych dieslach i teraz mam stany lękowe :]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, empire13 napisał:

 

A bo ja bajek się nasłuchałem o złych dieslach i teraz mam stany lękowe :]

 

 

A no trzeba było tak od początku :)

Dla pocieszenia napisze Ci tylko, że ja miałem tak samo...lekkie obawy.... 

Bierz dieselka i niczym się nie przejmuj. Jak będzie się miało coś zepsuć to czy to diesel czy benzyna to i tak koszta. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiony we wtorek, odebrany w czwartek. 
Tak więc od kilku dni śmigam ładną meganką w dieselku.

Tylko do manuala nie mogę się przyzwyczaić. Trzy lata jeżdżenia automatem zrobiły swoje.

Ale z autka jestem zadowolony. Oby obyło się bez większych kłopotów. Na 10 lat musi starczyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. 

Nie wiem na ile administracja tego forum jest sroga i pozwala na małe OT.

W temacie diesle i megane jestem lama i mam 2 pytania:

1. Jak to jest z tymi fazami megane? Widzę tu oznaczenia PHII, PHIII? To jest wersja liftingu czy czegoś innego? Którą fazę ma moja meganka?

2. Przy turbinach kiedyś słyszałem że należy odczekać z wyłączeniem silnika. Chodziło o smarowanie turbiny czy coś w tym stylu. Jak jest przy tych silnikach? Dość istotne zwłaszcza że auto posiada funkcję auto-stop (którą póki co za każdym razem wyłączam bo nie znalazłem jeszcze opcji wyłączenia na stałe). 


 

Edytowane przez empire13
poprawiony błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ty masz model PHlll. Czyli trzecią faze modelu. 

2. Tak dokładnie, chodzi o ostudzenie turbinki po jeździe np po autostradzie. Ogólnie to przed każdą jazdą lepiej chwilę poczekać jak i po jeździe też. Minutka Cię nie zbawi a dla turbinki na pewno będzie lepiej jak sobie " odetchnie" :)

 

Co do start-stopu to ja dzięki Koledze Aniewa wyłączyłem to za pomocą interfejsu diagnostycznego :) jest na forum temat o wyłączeniu tego ustrojstwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!