Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uciekający prąd z akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, kwiat napisał:

Do pracy mam codziennie 25 km w jedną stronę więc myślę że ładuje się dobrze.

Mierząc napięcia masz na myśli ile V pokarze miernik? 

Już w I-wszej odpowiedzi sugerowałem ;

    - zły stan akumulatora, 

    - oraz konieczność pomiaru napięcia przy rozruchu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, marcin0409 napisał:

Niestety w mojej megance caly czas jak zamknieta jest ok 290mA, az zmierzylem z ciekawosci w lagunie z podobnym wyposarzeniem i podobny rocznik jest ladne 50mA, stwierdzilem ze na sam alternator idzie ok 90mA i nie ulega on uspieniu jak niektorzy pisza?? Pozatym mam dziwnie wpieta instalacje lpg- plus jest brany z jednego z bezpiecznikow w skrzynce w kabinie i to bierze ok 100mA, czyli jak odlacze lpg i alternator to wtedy w uspieniu pobieral mi bedzie ok 100mA a na serio co z tym zrobic??? nie pytajcie znowu jak mierzylem bo mierzylem tak samo megane i lagune i tu wyszlo 290mA a tu 50mA. Akumulator meganki pada po 15dniach a z laguna problemu nie ma. Jakies rady???

Podpowiedzcie cos???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcin0409 napisał:

Niestety w mojej megance caly czas jak zamknieta jest ok 290mA,

A/ Krok I ;

    1/ pozamykaj auto,

    2/ pootwieraj szyby ;

         - abyś mógł po podłączeniu miernika w szereg z akumulatorem podejrzeć czy nie uruchamia się wyświetlacz na desce,

         ""  Wlazlem do auta przez otwarte okno i chciałem bezpieczniki dołączać po kolei, ale zauważyłem, że świeci się

            dioda od kamerki rejestratora - napisał kwiat ,

    3/ złóż tylne oparcia siedzeń ;

         a/ obserwuj czy nie świeci się lampka w bagażniku po jego zamknięciu,

         b/  zlustruj przewody elektryczne - ruchome klapy bagażnika,

   4/ wymontuj radio - jeżeli jest dokładane,

   5/ zdemontuj zasilanie lpg,

   6/ lustracja stanu przewodów elektrycznych ( zgnicia, przetarcia ) pod akumulatorem,

B/ Krok II

     1/ przeczyścić wszelkie możliwe zaśniedziałe styki ; Kontakt 60,

             a/ akumulatora,

             b/ masowe,

             c/ na rozruszniku i alternatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcin0409 napisał:

Podpowiedzcie cos???

Ja bym podpowiedział, byś jednak zaczął od opisania sposobu pomiaru - kiedy podłączasz miernik, ile czekasz po zamknięciu auta... czy przerywasz obwód akumulatora po zamknięciu auta (np. zdejmując klemę). Bo to podstawa by szukać dalej. Ale tego nie chcesz słuchać :)

To, że Twoja procedura pomiaru sprawdza się w Lagunie to nie znaczy, że sprawdza się w Megane - to dwa inne samochody/modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyrków ciąg dalszy. Megi ledwo odpaliła po 8 godzinach postoju przed pracą. Chciałem ponownie zmierzyć pobór i coś strzela, pstryk z pod skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Nagrałem filmik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie 12,5 V. Wymienić akumulator to żaden problem, tyle tylko że ten ma 3 lata i chciałbym znaleźć przyczynę być może awarii bo co w przypadku gdy zakupie nowy i stanie się to samo...  Naladuje go przez noc, rano zmierze napięcie, odlacze od auta i zostawię. Wieczorem zmierze napięcie ponownie. Teoretycznie nie powinno spaść? 

Edytowane przez kwiat
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy jaki kupiłeś akumulator. Dla takich akumulatorów 3 lata to średni wynik.

Najlepiej podjedź do jakiegoś sklepu z częściami samochodowymi tam gdzie mają też akumulatory i poproś o sprawdzenie twojego - mają do tego taki specjalny miernik. Tylko nie jedź do jakiejś sieciówki.

Możesz też przy rozruchu po naładowaniu sprawdzić napięcie na akumulatorze (jedną osoba uruchamia auto, druga mierzy cały czas napięcie) jak za mocno spadnie to nie jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.11.2019 o 20:45, kwiat napisał:

Sam z siebie nigdy nie ladowałem akumulatora bo nie było takiej potrzeby.

Do pracy mam codziennie 25 km w jedną stronę więc myślę że ładuje się dobrze.

 1/ '' To musisz koniecznie go naładować do pełna!

         Przez 25 km to samochód naładuje tylko kapkę więcej niż to co wziął na rozruch - napisał  luktal,

 2/  Wczoraj ładowałem 12 godzin. Właśnie wróciłem z garażu. 12.5 V i bez problemu odpalił -napisał kwiat ,

 3/  Proponuje ładować akumulator znacznie dłużej w Twoim przypadku, gdyż prawdopodobnie masz znacznie zasiarczony akumulator ;

         a/ napięcie 12,5 V  -  to jest napięcie graniczne prawidłowe,

         b/ napięcie powinno być w granicach 12,6 -12,8 V,

         c/  rozrusznik przy odpalaniu nie powinien się jąkać,

        d/  kontrolki nie powinny migać,

         e/ przekaźniki nie powinny strzelać,

 4/ Jeżeli mnie by akumulator robił takie manewry to decyzja byłaby szybka i jedna - napisał Pitrek

 5/ W okresie zimowym, akumulator wymaga większego dozoru.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem uparty i nie dawało mi spokoju że Megi nie jest w pełni sprawna. Jeszcze raz przejrzałem bezpieczniki i wyraźnie pobór spadał po wyjęciu 20 A coupe conso (m. in. radio). Posprawdzalem kostki, połączenia co może pobierać 12 V. Doszedłem do przewodu zasilającego wzmacniacz anteny - po jego odlaczeniu:

IMG_20191126_221922.jpg

 

Bingo! Chyba mam złodzieja. Kabelek planuje podłączyć pod 12 V po zapłonie ale narazie pojeżdże bez wzmacniacza. Wymiana akumulatora niewiele by pomogła, choć mam nadzieję że mój nie dostał za bardzo w 4 litery. Dzięki za wszystkie porady, chyba operacja zakończona! 

Edytowane przez kwiat
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.11.2019 o 22:33, kwiat napisał:

i wyraźnie pobór spadał po wyjęciu 20 A coupe conso

ktory to bezpiecznik? gdzie sie znajduje??

Dzis prowadzilem pomiary w mojej megance w ktorej nowe aku bosha wytrzymuje od tygodnia do dwoch, miernik wpiety szeregowo bez przerywania obwodu pokazywal 270-290mA jak wczesniej po zamknieciu nic nie swieci na desce ani w bagazniku, wszysto zamkniete. Cos mnie tknelo i odkrecilem przewod plusowy od skrzynki bezpiecznikow przeczyscilem styki chociaz nie byly brudne- przy odpietej skrzynce obserwowalem na mierniku piekne 50mA...po zakreceniu przewodu plusowego skrzynki prad'' tylko''' 120mA???WTF? ok podpiolem skrzynke i wyciagalem kolejno bezpieczniki-wszystkie po kolei niestey nie bylo spadku napiecia- przy zadnym z nich... odkrecilem znow kabel plusowy od skrzynki i 50mA?

20 A coupe conso....... pytane o bezpiecznik nieaktualne juz wiem gdzie jest u mnie nie pomaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!