Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uciekający prąd z akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli nie masz któregoś zwartego przekaźnika i sprawny zamek kierowcy, to przyczyną pobierania zwiększonego prądu było niezamykanie samochodu. W Lagunie ten prąd wynosi aż 140 mA. W Megane nie mierzyłem.

Ważne jest prawidłowe podłączenie radia. Obwód podtrzymania pamięci nie może być nadmiernie przeciążany i nie może być zwarty z obwodem zasilania.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jabrze napisał:

Jeśli nie masz któregoś zwartego przekaźnika i sprawny zamek kierowcy, to przyczyną pobierania zwiększonego prądu było niezamykanie samochodu. W Lagunie ten prąd wynosi aż 140 mA. W Megane nie mierzyłem.

Ważne jest prawidłowe podłączenie radia. Obwód podtrzymania pamięci nie może być nadmiernie przeciążany i nie może być zwarty z obwodem zasilania.

 

Od 5 lat gdy samochód mam w garażu przy domu nigdy go nie zamykałem i nigdy nie było problemu. Chyba jednak winne może być radio tylko jak to zmierzyć? Podmienie na inne radio i sprawdzę. Jabrze, pamiętasz które piny to podtrzymanie? Podłączyłem kamerę cofania pod pin 14, wcześniej w medianav 1 nie było takiej potrzeby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kwiat napisał:

Swoją drogą to mierze pobór tak jak mówią wszelkie poradniki a mówicie że źle..

Pomiar robisz prawidłowo tylko wydaje mi się, że miernik masz ustawiony pokrętłem na zakres mA a kabelki pomiarowe wpięte są w gniazda do pomiaru pełnych amperów (20 A).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pitrek napisał:

Aniewa on właśnie nie robi pomiaru prawidłowo :-)

Jeżeli przewody masz wpięte w mierniku w COM i 20A to miernik będzie mierzył tylko na zakresie 20A. Przełóż czerwony przewód do gniazda oznaczonego mA i wtedy możesz mierzyć na zakresach 200mA i niższych.

Przecież ciągle na to zawracam uwagę, ma źle ustawiony miernik. Sama zasada pomiaru jest prawidłowa.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @kwiat to ja Ci napiszę wprost, bo widzę, że o elektryce nie masz pojęcia. Jeśli chcesz znaleźć przyczynę twojego problemu i szkoda Ci czasu na marnowanie go, to posłuchaj kolegów i zrób takie sprawdzenia jak Ci polecają, na właściwych zakresach miernika i z właściwie podpiętymi przewodami. 

1. Pobór prądu z zamkniętym samochodem jak Ci kolega wcześniej napisał.

2. Pomiar napięcia akumulatora przed uruchomieniem. 

3. Pomiar napięcia ładowania (czyli napięcie na pracującym silniku).

 

To są podstawy, jeśli ich nie wykonasz to możesz tylko zgadywać jaki jest Twój problem. A wcale nie musi on dotyczyć poboru na postoju. 

 

Przykładowo jak idziesz do lekarza z jakimiś objawami, to on najpierw Cię bada potem stawia diagnozę i daje lekki.

 

Tu swoją naprawę zaczynasz od dawania losowo leków.

 

Jak pytasz o radę i ją dostajesz, to z samego szacunku do radzącego - zastosuj się do niej, a nie pitol.

Edytowane przez luktal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z megane ii, auto rozladowuje akumulator w ciagu ok 10dni, ost wymienilem aku na nowe bosha myslalem ze bedzie spokoj jednak padl po ok 20 dniach. Dzis mierzylem pobor pradu wynosi 0,280A, sprawdzalem bezpieczniki i nic nie obnizylo pradu, jednak jak odpiolem czerwony kabelek ktory szedl do jednego beziecznika, pobor spadl na 0,190A, jak sie pozniej okazalo to LPG. Prad spadal tez  z ok 0,280 na 0,200 po odpieciu wtyczki od alternatora???Czy oznacza to ze altek jest padniety???Laduje normalnie ponad 14V Czy to wina calego altka czy tylko regulatora napiecia???Czy to normalne zeby inst lpg brala ok 100mA???- badane auto oczywiscie wszystko pozamykane,pogaszone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, marcin0409 napisał:

Czy oznacza to ze altek jest padniety???Laduje normalnie ponad 14V Czy to wina calego altka czy tylko regulatora napiecia???Czy to normalne zeby inst lpg brala ok 100mA???- badane auto oczywiscie wszystko pozamykane,pogaszone...

Regulator bierze ok 70 mA, ale ten prąd przy uśpieniu zostaje wyłączony - jest ok.

Sterownik LPG ok. 30 mA przy wyłączonym zapłonie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile czekałeś z pomiarem od zamknięcia auta? Przy tak zaawansowanych elektronicznie samochodach trzeba odczekać kilka minut, a najlepiej kilkanaście (dla pewności). Część sterowników LPG usypia się dopiero po czasie od zamknięcia samochodu (ew. "zdjęcia" zapłonu). Dopiero wtedy pobór spada do poziomu uśpienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, luktal napisał:

Kolego @kwiat to ja Ci napiszę wprost, bo widzę, że o elektryce nie masz pojęcia. Jeśli chcesz znaleźć przyczynę twojego problemu i szkoda Ci czasu na marnowanie go, to posłuchaj kolegów i zrób takie sprawdzenia jak Ci polecają, na właściwych zakresach miernika i z właściwie podpiętymi przewodami. 

1. Pobór prądu z zamkniętym samochodem jak Ci kolega wcześniej napisał.

2. Pomiar napięcia akumulatora przed uruchomieniem. 

3. Pomiar napięcia ładowania (czyli napięcie na pracującym silniku).

 

To są podstawy, jeśli ich nie wykonasz to możesz tylko zgadywać jaki jest Twój problem. A wcale nie musi on dotyczyć poboru na postoju. 

 

Przykładowo jak idziesz do lekarza z jakimiś objawami, to on najpierw Cię bada potem stawia diagnozę i daje lekki.

 

Tu swoją naprawę zaczynasz od dawania losowo leków.

 

Jak pytasz o radę i ją dostajesz, to z samego szacunku do radzącego - zastosuj się do niej, a nie pitol.

Jak bym się znał to bym nie pisał na forum, to chyba logiczne. Dziękuję za porady, jak tylko znajdę chwilę czasu to się do nich zastosuję. A radia czepiam się dlatego, że dziwnym trafem dzieje się tak po jego wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, jabrze napisał:

Regulator bierze ok 70 mA, ale ten prąd przy uśpieniu zostaje wyłączony

tzn. kiedy nastepuje to uspienie?? bo miernik mialem wpiety szeregowo chyba przez 10 min- auto zamkniete i prad pobierany nie malal takze alternato bral caly czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, marcin0409 napisał:

auto zamkniete i prad pobierany nie malal takze alternato bral caly czas

Jak już pisałem wcześniej, praktyka pokazuje, że w większości przypadków winę ponosi;

   - dokładany autoalarm,

   - dokładana instalacja LPG,

   - zaśniedziałe wszelkiego rodzaju styki,

   - zgniłe przewody elektryczne.  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!