Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uciekający prąd z akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem od kilku dni. Akumulator po nocnym postoju rozładowuje się na tyle, że nie mogę uruchomić samochodu. Alternator ładuje właściwie, ponad 14 V. Pomiar miernikiem na klemie - wykazuje, że coś pobiera ok. 0.25 mA prądu cały czas, niezależnie czy samochód otwarty czy zamknięty. Bezpieczniki w kabinie wyjmowałem po kolei obstawiając radio - bez zmian. W końcu trafiłem na + klemę akumulatora. Jest tam kilka czerwonych przewodów (niestety mam problem z dodaniem zdjęcia). Po odłączeniu jednego z nich miernik pokazał akceptowalne 0.04 mA. Przewód jest dość gruby, dociska go z góry drugi gruby. Rozrusznik? Alternator?  Po zdjęciu winnego kabla nie świecą się lampki po otwarciu drzwi ani wyświetlacz na desce rozdzielczej. Nie próbowałem uruchamiać samochodu w tym stanie.  Jest jeszcze jedna dziwna rzecz, może ma to znaczenie. Czasami po zamknięciu auta pilotem słychać pisk, dźwięk dochodzący z bagażnika za siedzeniem pasażera z prawej strony. Dźwięk milknie po otwarciu auta. Czy to alarm? Może to przyczyna? Byłem u czarodzieja dzisiaj, ale niewiele pomógł :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kwiat napisał:

Pomiar miernikiem na klemie - wykazuje, że coś pobiera ok. 0.25 mA prądu cały czas, niezależnie czy samochód otwarty czy zamknięty.

1/ 0,25 mA = 0,00025 A   gdzie  1 miliamper  = 10−3 A  -  co to za miernik??

7 godzin temu, kwiat napisał:

Po zdjęciu winnego kabla nie świecą się lampki po otwarciu drzwi ani wyświetlacz na desce rozdzielczej.

      a/ Tu jest przysłowiowy pies pogrzebany,

2/ Bo jak wykonujesz pomiar ( wpinając miernik szeregowo ), to za każdym razem uruchamia się wyświetlacz

      na desce i stąd wskazania miernika,

3/ Ilu letni akumulator?

     a/Jakie napięcie posiada przy rozruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie, są coraz niższe temperatury w nocy,

Jeżeli masz jazdy po mieście czy na krótkich dystansach, to akumulator może być niedoładowany,

Spróbuj doładować akumulator prostownikiem,

Zamontuj końcówki miernika na klemach + i  -  a następnie  uruchom silnik,

Miernik pokaże napięcie na akumulatorze,

42 minuty temu, kwiat napisał:

Chciałbym znaleźć jakie urządzenie pobiera prąd.

Odpowiedź masz w pkt 2 powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie rozumiemy. W drugim samochodzie amperomierz wskazuje 0.03 A na postoju. W megane 0.19 A. Moim zdaniem jakieś urządzenie stałe pobiera prąd i rozladowuje akumulator. Samochód stoi w ciepłym garażu. Nie ma znaczenia czy jadę długo czy krótko, bo miernik V co godzinę wskazuje o 0.2 V mniej. Chciałbym ustalić co to za przewody na plusowej klemie, bo po odpieciu jednego wyzaznie pobór spada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kwiat napisał:

Czy to alarm? Może to przyczyna?

Byłem u czarodzieja dzisiaj, ale niewiele pomógł

Należy skorzystać z fachowca a nie z czarodzieja,

26 minut temu, kwiat napisał:

W drugim samochodzie amperomierz wskazuje 0.03 A na postoju.

Czy w drugim aucie jest autoalarm?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumaty elektryk szybko postawi diagnozę i usunie istniejące przebicia, jeżeli są;

   - ile lat ma auto???

   - masz je od nowości??

Praktyka pokazuje, że w większości przypadków winę ponosi;

   - dokładany autoalarm,

   - zaśniedziałe wszelkiego rodzaju styki,

   - zgniłe przewody elektryczne.  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem drugim właścicielem, samochód jest krajowy, odkupiony gdy miał 5 lat i 90 kkm. Alarm już był, nie wiem czy fabryczny czy nie, ale nigdy nie sprawiał problemów. Ostatnio zmieniałem radio, jednak po jego odłączeniu nie ma zmian. Znacząco spada pobór po zdjęciu tego jednego przewodu i nie wiem od czego on jest. Obawiam się uruchomić samochód bez niego. Wówczas może się okazać np ze nie ma ładowania więc jest to zasilanie alternatora i mam winnego... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, kwiat napisał:

Pomiar miernikiem na klemie - wykazuje, że coś pobiera ok. 0.25 A prądu cały czas, niezależnie czy samochód otwarty czy zamknięty. Bezpieczniki w kabinie wyjmowałem po kolei obstawiając radio - bez zmian.

Wszelkie pomiary poboru prądu należy wykonywać na klemie minusowej, ze względu na bezpieczeństwo;

   a/ klemę + lub inne na niej połączenia, można demontować po wcześniejszym demontażu klemy minusowej,

   b/ jeżeli jest alarm - to w czasie pomiaru powinien być wciśnięty czujnik alarmu pokrywy silnika na belce czołowej auta,

   c/ wyjmując bezpieczniki po kolei należy ;

        -  dojść do bezpiecznika, którego wyjęcie spowoduje spadek poboru prądu prawie do zera, a tym samym będziesz miał 

           opis czego dotyczy ten bezpiecznik,

17 godzin temu, kwiat napisał:

Po zdjęciu winnego kabla nie świecą się lampki po otwarciu drzwi ani wyświetlacz na desce rozdzielczej.

Warto sprawdzić oświetlenie bagażnika oraz stan przewodów elektrycznych ruchomych na klapie tylnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić tak:

- przygotuj tak jak miałeś się do pomiaru, wepnij miernik szeregowo w obwód przy akumulatorze

-sprawdź czy przy masce jest czujnik od alarmu, przeważnie gdzieś na pasie przednim, zablokuj go tak jakby maska była zamknięta, pozamykaj wszystkie drzwi

-następnie zamknij auto z karty

-obserwuj pobór prądu, odczekaj  aż auto automatycznie poodcina-uśpi wszystkie systemy auta

Teraz masz dopiero prawidłowy odczyt poboru prądu w stanie czuwania pojazdu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lelupi napisał:

Możesz zrobić tak:

- przygotuj tak jak miałeś się do pomiaru, wepnij miernik szeregowo w obwód przy akumulatorze

-sprawdź czy przy masce jest czujnik od alarmu, przeważnie gdzieś na pasie przednim, zablokuj go tak jakby maska była zamknięta, pozamykaj wszystkie drzwi

-następnie zamknij auto z karty

-obserwuj pobór prądu, odczekaj  aż auto automatycznie poodcina-uśpi wszystkie systemy auta

Teraz masz dopiero prawidłowy odczyt poboru prądu w stanie czuwania pojazdu.

Zgadza się, zrobię i taki pomiar, jednak gdy samochód stoi w garażu to go nie zamykam (centralnym w sensie) a i tak rozladowuje. Mam program Pyren, czy pomoże mi zdiagnozować usterkę? Wskazać jakiś trop? A bezpieczniki na klemie plusowej? Mogą się przez nie dziać takue cuda? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kwiat źle ustawiasz miernik bo  kabelki masz  założone na pomiar prądu 20 A a pokrętło miernika na miliampery. Odczyt będzie wadliwy. Zmierz prawidłowo pobór prądu. W sposób taki jak opisał @Lelupi.

Pyren nie pomoże, bezpieczniki na klemie plusowej nie są powodem ewentualnego większego poboru prądu.

Samochód nawet jak stoi w garażu warto zamknąć pilotem, wówczas wszystko się powinno automatycznie odłączyć. 

Ten podwójny czerwony przewód na klemie plusowej zasila bezpieczniki w kabinie i moduł UCH kabiny i musi być podłączony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie od zaryglowania drzwi jest odliczany czas do przejścia w czuwanie (uśpienie). Wtedy nie wolno przerwać układu zasilania, czyli amperomierz wpinamy szeregowo z klemą na zakresie 1A lub 2A i mostkujemy przewody pomiarowe dodatkowym przewodem, a następnie zamykamy samochód z karty. Jeśli jest z HF należy ją oddalić ze stref czuwania anten. Po 200 s. można zdjąć przewód mostkujący i mamy pomiar przed uśpieniem. Jeśli przerwiemy obwód po zamknięciu drzwi może nie przejść do stanu uśpienia. Jeśli dobrze pamiętam dla megane ten czas wynosi 600 s. Prąd po uśpieniu wynosi 21-29 mA bez alarmu. Cobra dokłada dodatkowe 20 mA. Ostatnim wyłączanym obwodem jest układ hamulca elektrycznego jeśli występuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, aniewa napisał:

@kwiatpodwójny czerwony przewód na klemie plusowej zasila bezpieczniki w kabinie i moduł UCH kabiny i musi być podłączony. 

Czyli albo jakieś urządzenie z bezpieczników w kabinie albo moduł UCH. Jutro jeszcze raz zerknę wszystkie bezpieczniki w kabinie. Może to przypadek ale wydaje mi się że dzieje się tak po wymianie radia Medianav na Evolution. Podłącze ponownie medianav, zobaczę co pokarze miernik. Swoją drogą to mierze pobór tak jak mówią wszelkie poradniki a mówicie że źle...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!