Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 1.9 DCI 120KM Rozrząd


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent Megane 2 PH1 1.9DCi .Pękł pasek rozrządu. Co w tej sytuacji powinienem wymienić ? Głowice mam drugą tylko nie wiem czy muszę ją oddawać na planowanie jeżeli jest w dobrym stanie ? Potrzebuje porad jak się za to zabrać i na co zwrócić uwagę. Nie chciałbym stawiać auta do mechanika tylko spróbować naprawić sam. Z góry dzięki za podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to zależy jak to chcesz zrobić: tak na 100% żeby nie poprawiać, czy na jakoś to będzie, może się uda itp.Jak 1 opcja to na planowanie i sprawdzenie szczelności do szlifierni, nowe śruby, uszczelka,klucz skalibrowany i ściąga pod ręką.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja pierwsza :D A jeżeli głowica była sciągnięta z silnika to trzeba jechać na planowanie ? Klucz dynanometryczny mam, więc powinno dać radę. A uszczelki pod kolektor i katalizator też zmieniać? Chciałbym żeby to auto długie lata jeździło bo sprzedawać go nie chce za Chiny. 

Edytowane przez Budyn96
Dopisanie paru informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod kolektor i kata poniżej 50zł ,ale tutaj gdybyś założył stare to nie ryzykujesz dodatkowych kosztów.Jak opcja 1to powinna być zabielona.Ile miałeś na rozrządzie km i lat?

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby tylko któreś koło nie darło paska, obejrzyj dokładnie koło wału może bylo zbijane i krawędź gdzieś uszkodzona.

Jak jest "troche zbielona" to nie będzie opcja 1 tylko może się uda.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz głowicę na wierzchu to ustawienie luzów zaworowych ( w 1,9 nie ma hydrauliki), planowanie, uszczelka pod głowicę i nowe śruby. Co więcej zrobisz to już zależy od Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Budyn96 napisał:

Niby 30 tysięcy i 2 lata.

Tak szybko nie powinien strzelić pasek.

Warto dokładnie przyjrzeć się ;

    1/ kołu pasowemu wału z amortyzatorem drgań;

          a/ stosować tylko oryginał lub markowe np; Corteco, Sasic, Satis,

         b/ wytrzymuje ok.150 -200 kkm ;

                -  powinno być zmienione po 120 kkm wg. producenta plus nowa śruba mocująca,

          c/  jego awaria jest w większości przyczyną przecięcia paska rozrządu,

    2/ stanu koła napędowego alternatora ze sprzęgłem jednokierunkowym oraz łożyskowaniu alternatora,

    3/ napinaczowi paska wielo-rowkowego,

    4/ kołu napędowemu kompresora klimatyzacji i jego łożyskowaniu

     5/ Wszystkie te koła muszą ;

            - pracować w jednej płaszczyźnie,

            - bez możliwości bicia na boki,

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!