Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

witam,

dzisiaj pierwszy raz w mojej megance  1.6 110km ( auto mam od lipca)  pojawił się komunikat "akumulator rozładowany włącz silnik" po uruchomieniu auta i przejechaniu ok  4 km cały czas widnieje komunikat ładowanie akumulatora, gdy przyjechałem do pracy i wyłączyłem silnik znów komunikat akumulator rozładowany. Rozumiem, że w tych samochodach jest jakiś czujnik naładowania akumulatora i stąd ten komunikat? Autem jeżdżę  prawie codziennie ale krótkie  4 km odcinki może dlatego niedoładowany jest albo już czeka go wymiana. Auto z 2014r. wiec ma już 5 lat.  Mam jeszcze jedno pytanie. jak uruchamiam silnik naciskając start to dość długo kręci. Zawsze odpala ale po dłuższym czasie tak ok 3 sekundy  bez względu na temperaturę zewnętrzną. Żona ma CLIO III 1,4 98 km i tam auto odpala błyskawicznie po przekręceniu kluczyka. Czy to też może być od akumulatora?    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od porządnego naładowania akumulatora. Dzienne odcinki są zbyt krótkie a i akumulator nie najnowszy stąd taka informacja na wyświetlaczu. Swoją drogą ten komunikat jest trochę na wyrost. W benzyniaku stan akumulatora nie ma jakiegoś większego wpływu na to, że długo kręci do odpalenia. Przyczyny szukaj w brudnej przepustnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, seboss80 napisał:

Autem jeżdżę  prawie codziennie ale krótkie  4 km odcinki, może dlatego niedoładowany jest albo już czeka go wymiana.

Auto z 2014 r. wiec ma już 5 lat.

Akumulator ma już 6 lat, oraz jazda na krótkich odcinkach - to czas na zmianę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem szybki test akumulatora , rozrusznika i alternatora o to wyniki:

akumulator

napięcie 11.79V

oporność 11.62 mOM

wynik 215 A(EN)

żywotność  51%

 

rozrusznik:

napięcie min. 7.91V

alternator

napięcie max 14.86V

 

z tego wynika że akumulator chyba do wymiany, natomiast rozrusznik i alternator ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak aku nie ma odpowiedniego napiecia to komp wywali na deske takowy komunikat  i na krotkim dystansie nie doladujesz aku tak zeby nie wywalal go nastepnym razem , minimum 17 do 30 km dystans aby ucichlo na jakis czas.

poza tym takowy komunikat wyskakuje gdy jest juz chlodno badz mrozno wtedy jakby komp auta bardziej podatny na niska temperature i juz Cie o tym ostrzega.

Co do odpalania dluzej niz w clio 3 , generalnie zupelnie inny silnik inna procedura odpalania auta dlatego jest takowa roznica w moich 1.4 tce tez chwile pokreci jak zimno latem wydaje mi sie ze ciut predzej silnik odpala

 

doladuj sobie aku na noc podstaw prostownik badz wyciagnij aku do garazu i bedzie spokoj na jakis czas , kupisz drugi i bedzie taki sam , teraz akumulatory produkowane sa na ilosc nie na jakosc , ja pierw bym zrobil opcje z doladowaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...