Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jest ładowanie ale pali się kontrolka.


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tytule, ale po kolei. Jakiś czas temu padł alternator, elektryk zrobił regeneracje czyli wymiana szczotek, regulatora, łożysk i rolki. Jakiś czas wszystko było ok, ale teraz zaczęła się szopka. Auto normalnie odpala bez względu na temperaturę, wszystko jest jak należy ale tylko przez około 10 minut. Po 10 minutach czy to w czasie jazdy czy na postoju zapala się kontrolka ładowania akumulatora i STOP. Wystarczy się zatrzymać zgasić auto i na nowo odpalić wszystko gaśnie ale tylko na kolejne 10 minut i tak w nieskończoność. Żeby było śmieszniej w momencie zapalenia kontrolek ładowania wszystko z ładowaniem jest OK alternator normalnie ładuje i nie ma żadnego problemu poza świecącą kontrolką, można tak przejechać i 1000 km nic się nie dzieje. Ma ktoś jakiś pomysł co zrobić żeby wszystko było OK? Auto renault megane 2 1,6 16v 2007 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem o tym bo takie podstawowe sprawy jak sprawdzenie wszystkich mas zacisków i samego alternatora zostało zrobione wszystko jest OK a ta franca się zapala co 10 minut można zegarek regulować. Był podłączony pod CLIP-a nie ma żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o tym i o ile pamiętam związane to jest z nieoryginalnym regulatorem lub niewłaściwie wpisanym alternatorem do UPC. Musiałbym dokładniej poszukać gdzie to było.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić połączenie cienkiego przewodu między alternatorem a UPC lub sprawdzić czy założony jest oryginalny regulator napięcia.

Z serwisówki UPC w języku angielskim to błąd df007:

 

DF007
PRESENT

UPC - ALTERNATOR CONNECTION
CO: Open circuit
CC: Short circuit to earth
1.DEF: Communication disrupted
Special notes:
– Check the conformity of the wiring (see Test no. 2 Wiring test).
Repair if necessary.
– The fault illuminates the Battery charge warning light on the instrument panel and
the STOP warning light.
Conditions for applying the fault finding procedure to stored faults:
The fault is declared present after the engine has been running for 10 minutes
.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to może być dobry trop, cieniutki fioletowy kabelek jest OK znaczy nie ma przerwy pomiędzy wtyczka alternatora a skrzynka bezpieczników. Pozostaje regulator jest wymieniony na nowy ale czy identyczny jak był nie wiem. Musze podjechać do elektryka może jeszcze nie wyrzucił śmieci albo pamięta na co podmienił. Ten błąd DF007 to wyszedł ci na clip-ie? Objawy są dokładnie takie jak w komunikacie 10 minut i kontrolka ładowania ze stopem się zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cechę charakterystyczną tego błędu (błąd z clipa) jest właśnie zaświcenie kontrolki 10 minut po uruchomieniu silnika, stąd skojarzyłem objaw z błędem. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa się wyjaśniła. "ANIEWA" miał 100% racji winny był regulator delikatna różnica w symbolu i zrobiło się zamieszanie. Jeśli ktoś kiedyś miał by taki problem to jeśli wymiana alternatora to tylko na identyczny bo będzie problem, jeśli wymiana regulatora to identyczny oryginalny bo będzie problem. Taki to urok tych samochodów. Dzięki wszystkim za pomoc temat uważam za zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!