Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Jak w tytule, ale po kolei. Jakiś czas temu padł alternator, elektryk zrobił regeneracje czyli wymiana szczotek, regulatora, łożysk i rolki. Jakiś czas wszystko było ok, ale teraz zaczęła się szopka. Auto normalnie odpala bez względu na temperaturę, wszystko jest jak należy ale tylko przez około 10 minut. Po 10 minutach czy to w czasie jazdy czy na postoju zapala się kontrolka ładowania akumulatora i STOP. Wystarczy się zatrzymać zgasić auto i na nowo odpalić wszystko gaśnie ale tylko na kolejne 10 minut i tak w nieskończoność. Żeby było śmieszniej w momencie zapalenia kontrolek ładowania wszystko z ładowaniem jest OK alternator normalnie ładuje i nie ma żadnego problemu poza świecącą kontrolką, można tak przejechać i 1000 km nic się nie dzieje. Ma ktoś jakiś pomysł co zrobić żeby wszystko było OK? Auto renault megane 2 1,6 16v 2007 rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaśniedziała instalacja. Do czyszczenia połączenia masowe i zaciski na płytce bezpiecznikowej dodatniej klemy akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem o tym bo takie podstawowe sprawy jak sprawdzenie wszystkich mas zacisków i samego alternatora zostało zrobione wszystko jest OK a ta franca się zapala co 10 minut można zegarek regulować. Był podłączony pod CLIP-a nie ma żadnych błędów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o tym i o ile pamiętam związane to jest z nieoryginalnym regulatorem lub niewłaściwie wpisanym alternatorem do UPC. Musiałbym dokładniej poszukać gdzie to było.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będę wdzięczny za każdą wskazówkę bo skończyły mi się już pomysły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że jest przegrzewanie się twornika w alternatorze ale o tym wcześniej napisał @aniewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić połączenie cienkiego przewodu między alternatorem a UPC lub sprawdzić czy założony jest oryginalny regulator napięcia.

Z serwisówki UPC w języku angielskim to błąd df007:

 

DF007
PRESENT

UPC - ALTERNATOR CONNECTION
CO: Open circuit
CC: Short circuit to earth
1.DEF: Communication disrupted
Special notes:
– Check the conformity of the wiring (see Test no. 2 Wiring test).
Repair if necessary.
– The fault illuminates the Battery charge warning light on the instrument panel and
the STOP warning light.
Conditions for applying the fault finding procedure to stored faults:
The fault is declared present after the engine has been running for 10 minutes
.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O to może być dobry trop, cieniutki fioletowy kabelek jest OK znaczy nie ma przerwy pomiędzy wtyczka alternatora a skrzynka bezpieczników. Pozostaje regulator jest wymieniony na nowy ale czy identyczny jak był nie wiem. Musze podjechać do elektryka może jeszcze nie wyrzucił śmieci albo pamięta na co podmienił. Ten błąd DF007 to wyszedł ci na clip-ie? Objawy są dokładnie takie jak w komunikacie 10 minut i kontrolka ładowania ze stopem się zapala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cechę charakterystyczną tego błędu (błąd z clipa) jest właśnie zaświcenie kontrolki 10 minut po uruchomieniu silnika, stąd skojarzyłem objaw z błędem. 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie pozostaje nic innego jak podmienić regulator i zobaczymy co będzie. napisze jak uda mi się to ogarnąć i dzięki wszystkim za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w t4 ,tyle że bez zwłoki 10min, po wymianie na regulatora na orginał problem znikł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa się wyjaśniła. "ANIEWA" miał 100% racji winny był regulator delikatna różnica w symbolu i zrobiło się zamieszanie. Jeśli ktoś kiedyś miał by taki problem to jeśli wymiana alternatora to tylko na identyczny bo będzie problem, jeśli wymiana regulatora to identyczny oryginalny bo będzie problem. Taki to urok tych samochodów. Dzięki wszystkim za pomoc temat uważam za zamknięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...