Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czy jest sens lać droższe paliwa typu v-power


kecyrf

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tym że we wtorki paliwo v-power jest w cenie zwykłej to mam pytanie czy jest sens takie tankować jak się lało cały czas zwykłego diesla? Różnie ludzie opowiadają że czują różnicę w jeździe więc pomyślałem czy nie przetestować tego faktu (mitu :)). Zaszkodzić chyba nie zaszkodzi jak się raz czy drugi wleje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczeni mówią że okazyjne tankowanie nic nie wnosi , ale gdy od początku cały czas jeździć na takim paliwie , podobno przynosi korzyść w postaci czystszego silnika wewnątrz oraz mniej usterek jednostki napędowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 99% tankuję na Shellu zwykłego diesla. I prywatne auto i służbowe. I tak z 10 lat albo więcej...

W październiku (jakoś tak) zatankowałem pierwszy raz "lepszy" ON z Shella i co 2-3 km włączała mi się kontrolka DPF.

Ten jeden raz mi wystarczył, by nie kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to paliwa premium różnią się od zwykłych ilością dodatków uszlachetniających. Dodatkowo tych uszlachetniaczy w opcji premium jest niezbyt wiele, a na pewno nie na tyle, żeby nagle uzdrowić układ paliwowy. Ponoć bardziej opłacalne jest kupić 5 l uszlachetniacza i dolewać każdorazowo do baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znowu tankuje tylko na ORLEN i od ładnych kilku lat tylko paliwo VERVA, na pewno ciut mniej pali, choć i tak spalanie praktycznie nie zauważalne (ponoć nie ma ono bio-komponentów, ktoś z branży paliwowej potwierdzi/zaprzeczy?) a mnie zależy na możliwie małej ilości FV bo za nie rozlicza mnie księgowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tankowałem "mocniejsze" paliwa przez dłuższy czas, po zakupie teraz tylko zwykły ON.Nie zauważyłem różnicy w spalaniu. Mam diesla HDi citroena. Co jakiś czas dolewam do zbiornika preparaty do czyszczenia układu paliwowego czy wtryskowego. Przez jakiś czas tj kilka miesięcy zawsze do tankowania dolewałem olej 2t. Jedyne co zauważyłem to że z dodatkiem 2t silnik ciszej chodzi powiedziałbym bardziej miękko i to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżej pisałem, że tankuję tylko na Shellu. Dodam, że od niedawna jest taka "promocja" na Shellu - we wtorki jest paliwo premium w cenie zwykłego paliwa.

Podjazdowi wręcz nachalnie namawiają do zatankowania lepszego paliwa, ale nie zauważyłem, by ludzie się rzucali na takie paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mi na lepszym Shellu mniej pali w porównaniu do zwykłego, jakieś 0,2-0,4 litra na 100 km, Przy spalaniu, 5.5 - 6,5 w mieście i 4.2 - 5 na trasie.

Edytowane przez Leszek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!