Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup używanej Megane IV


Plugawy_Luka

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Pojawiłem się na forum, ponieważ jestem na etapie wymiany samochodu. Jeżdżę od 5 lat Megane III z silnikiem 1,6 16V z instalacją gazową Lovato. Dlatego też interesuje mnie mocno zakup Megane IV, tym razem w wersji grandtour ze względu na powiększenie rodziny.

Swoją Renię kupiłem jako auto poleasingowe z przebiegiem 122k km, instalację LPG założyłem od razu po zakupie. Średni przebieg w ciągu roku to 20k km. Póki co nie działo się nic. Regularnie wymieniam olej, filtry, przy 180k wymieniałem rozrząd. 

Spalanie gazu to średnio ok 11l/100km, w mieście nawet do 13l/100km.

 

Stoję przed wyborem używanej MIV:

1)z 2017 roku z silnikiem 1.6 DCI, przebiegiem 97k km,

2)z 2016 roku z silnikiem 1.6 DCi, z przebiegiem 112k km,

3)z 2017 roku z silnikiem 1.5 DCi 90KM, z przebiegiem 120k km.

 

Wszystkie opcje to sprzedaż przez firmy skupujące auta głównie poleasingowe. 

Wszystkimi trzema jeździłem, nie słyszę stuków, nie widzę większych wad (delikatnie niespasowana klapa bagażnika we wszystkich 3).

Skupiłem się na dieslu, bo mieszkam poza Warszawą i codzienny dojazd do pracy to ok 30 km zarówno po trasie (większa część drogi) jak i po mieście. Raz w miesiącu trasy ponad 100 km do rodziny.

 

Czy dobrze celuję? Diesle, z takimi przebiegami? Na co muszę się przygotować?

Wiem, że wariant 90KM nie ma dwumasu, więc są niższe koszty eksploatacji, ale czy poza tym jest ok? Czy silnik 1,6 DCi rzeczywiście jest najbardziej udany i oszczędny z diesli w MIV?

Poczytałem to forum i na kilka pytań znalazłem odpowiedzi, ale nie na wszystkie. Po mojej MIII, teoretycznie, nadal mam zaufanie do Renault, ale też staram się w miarę trzeźwo podchodzić do zakupu, nie jestem wybitnie wrażliwy na lekkie niespasowania materiałów, czy ciche dźwięki skrzypiącej masy plastiku wewnątrz (w mojej MIII też tego sporo, ale nie przeszkadza).

 

Będę wdzięczny za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Plugawy_Luka napisał:

Średni przebieg w ciągu roku to 20 k km.

 

1 godzinę temu, Plugawy_Luka napisał:

Czy dobrze celuję? Diesle, z takimi przebiegami? Na co muszę się przygotować?

Wiem, że wariant 90 KM nie ma dwumasu, więc są niższe koszty eksploatacji, ale czy poza tym jest ok?

Czy silnik 1,6 DCi rzeczywiście jest najbardziej udany i oszczędny z diesli w MIV?

1/ Dla takiego małego przebiegu 1,6 dci  to trochę przesada;

        -  zobacz koszty obsługi 1,6 dci a 1,5 dci,

        -  różnice są znaczne,

2/ 1,5 dci/90 KM; to dla Ciebie dobry wybór;

        -  skrzynia 5-cio biegowa,

        -  turbina - ze stałą geometrią,

        -  bardzo dobra elastyczność,

         -  bardzo niski poziom spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ 1,5 dci/90 KM; to dla Ciebie dobry wybór;

        -  skrzynia 5-cio biegowa,

        -  turbina - ze stałą geometrią,

        -  bardzo dobra elastyczność,

         -  bardzo niski poziom spalania.

Dzięki za odpowiedź. 

A co powiesz na 1.5 DCi/110 KM? Widzę, że wśród używanych z podobnymi przebiegami też jest dosyć popularny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/Tobie wg; mnie wystarczy 90 KM , po co przeplacać,

        a/ nie miałeś diesla,

        b/ masz małą wiedzę na ich temat,

        c/ eksploatacja tej jednostki jest znacznie tańsza i prostsza, 

        d/ jeżeli stan auta i wyposażenie Tobie odpowiada, to kupuj,  

  2/ Bardzo istotne – to jak było eksploatowane dane auto;
        - co ile wymiana oleju,
        - jaki olej był stosowany ( filtr cząstek stałych ) ,
        - gdzie i na jakich trasach jeździło auto ,
        - czy komputer nie wykazuje błędów ,
        - czy silnik równo pracuje ,
       - czy auto dobrze się zbiera i jedzie prosto,

1 godzinę temu, Plugawy_Luka napisał:

A co powiesz na 1.5 DCi/110 KM?

3/ Silnik dopracowany, montowany również w Lagunie czy Grand Scenicu,

     - sprawuję się bardzo dobrze ,

     - ma wystarczającą ilość mocy,

     - auto nie męczy na długich trasach,

     - elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie,

 4/ Posiada ;

      - dwu-mas,

      - turbinę o zmiennej geometrii,

     - 6-biegów.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Andrzej pisze Ci o kosztach serwisu ale prawdą jest że nowe silniki z turbiną ze zmienną geometrią są dużo elastyczniejsze i fajniejsze w jeździe masz moc od samego dołu żadnej turbo dziury więc i spalanie znikome. Ja mam C5 1.6 HDi ze zmienną geometrią teraz mam ponad 220tys km nalatane i turbo jak i wtryski są ok a spalanie wokół komina 6ltr. Oczywiście wymieniałem sprzęgło kompletne cena 3200 ale cóż w aucie używanym zawsze coś trza wymienić. Bierz auto które Ci lepiej pasuje pod względem jazdy i wyposażenia a zesrać się może każde. Jeśli auta polisingowe to na pewno były serwisowane to duży +. A jak przyjdzie coś wymienić to wymienisz i już.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówimy o kosztach przeglądu to kwestia 1.5l oleju więcej w porównaniu z 1.5, filtr powietrza ten sam, oleju 30pln. Rozrząd na łańcuchu, więc wymiana po 100kkm odpada. Naprawy - zależy co się zepsuje. Nie można generalizować, że naprawa 1.6 będzie zawsze droższa niż 1.5. Silnik 1.5 90KM w megane to za mało, auto będzie się toczyło a nie jeździło. Jeśli silnik nie ma wycieków, ma historie przeglądów to 1.6 jest zdecydowanie lepsza opcją

@Plugawy_Luka podziel się jeszcze jakie wersje wyposażenia mają te auta i ceny

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, karolaa napisał:

Rozrząd na łańcuchu, więc wymiana po 100 kkm odpada

Rozumie, że napisałeś to jako życzeniową uwagę, bo prawda jest trochę inna, 

   -  Warto zaznajomić się z tematem ; Wymiana łańcucha rozrządu w Megane 1.6 DCi ,

   -  Nie podałeś też kosztów usługi serwisowej tylko koszty części,

32 minuty temu, karolaa napisał:

Nie można generalizować, że naprawa 1.6 będzie zawsze droższa niż 1.5.

Niestety, tzw ;przelicznik kosztowy dla wersji 1,6 dci jest większy niż dla 1,5 dci,

34 minuty temu, karolaa napisał:

Jeśli silnik nie ma wycieków, ma historie przeglądów to 1.6 jest zdecydowanie lepsza opcją

Ale czy lepszą opcją dla kolegi Plugawy_Luka 

8 godzin temu, Plugawy_Luka napisał:

Skupiłem się na dieslu, bo mieszkam poza Warszawą i 

 - codzienny dojazd do pracy to ok 30 km zarówno po trasie (większa część drogi) jak i po mieście.

 - Raz w miesiącu trasy ponad 100 km do rodziny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, karolaa napisał:

@Plugawy_Luka podziel się jeszcze jakie wersje wyposażenia mają te auta i ceny

Wersje wyposażenia INTENS, z kamerą cofania i czujnikiem martwego pola w obu autach z silnikiem 1,6, natomiast 1,5 nie ma kamery ani czujnika martwego pola, poza tym wyposażenie to samo.

Cena za 1,5 to 45 tys, 1,6 to odpowiednio 47 i 48 tys.

Zastanawiałem się nad benzyną, ale obecnie bardzo mało używanych z takim wyposażeniem się sprzedaje.

 

32 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Skupiłem się na dieslu, bo mieszkam poza Warszawą i 

 - codzienny dojazd do pracy to ok 30 km zarówno po trasie (większa część drogi) jak i po mieście.

 - Raz w miesiącu trasy ponad 100 km do rodziny.

 

Silnik diesla podpowiedział mi też znajomy, który robi podobne trasy. Rzekłbym, że do pracy jeździ nawet bliżej niż ja. Ma Toyotę Avensis z 2010 roku z silnikiem chyba 1,8, i ze 150KM, (dokładnie nie pamiętam), i wszystko jest ok, wymieniał dwumas przy 160 tys km, ale z filtrem cząstek stałych nie miał nigdy problemu. Wiem, że ciężko te silniki porównywać, ale skoro jemu ma takie trasy ten silnik nie sprawia problemów, to może w Renault również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie 1,5 bedzie mniej palił, naprawy są tańsze a i jego awaryjność jest mniejsza. Kwestia jest tylko taka - czy te 90KM Ci starczy? Ja mam 1,6 SCe 115KM i dla mnie jest okej, ale te 25KM może być już trochę mało (chociaż to diesel więc więcej NM, być może dynamika byłaby zbliżona). 

 

Ja osobiście mam do pracy 25km i diesla stanowczo odrzuciłem. Co z tego, że do pracy mam te 25km i silnik spokojnie się rozgrzeje itd, jeśli praktycznie codziennie dojeżdżam (lub ktoś z rodziny) tym samochodem po 3-5km, zwyczajnie tego diesla bym zabił :). Także zastanów się, czy często masz jakieś 'krótkie wypady', chociażby do sklepu czy znajomych - diesle tego nie lubią i tyle.

 

Może rozważ ten wolnossący 1.6 SCe? Do prędkości 100-120 km/h daje spokojnie radę (potem wiadomo, że już brakuje mocy, chociaż zarówno 170 czy 180 poleci). Ma swoje bolączki (niektóre potrafią wciągać troszkę oleju, w zimie przez pierwsze 1-2 minuty delikatnie się dławi) ale za to powinien być bardzo żywotny (w nissanach skąd pochodzi są przebiegi +200k km i nic się nie dzieje), nie ma dwumasy, rozrząd na łańcuchu, brak filtra cząsteczek itd. Spalanie przy normalnej jeździe mieszanej oscyluje w okolicach 7l, a da się nawet zejść do poziomu 6,5l bawiąc się w ekodriving. Dla mnie był to złoty środek, spalanie niewiele większe od ropniaków, a spokój w głowie ;) 

 

Co do wyposażenia - brak kamerki to raczej nie problem. W ASO można spokojnie założyć bez problemu za +/- 1ooo zł (zależnie od ASO)

 

PS. Do 1.6 SCe można założyć gaz :) więc wtedy jeździsz baaardzo tanio

PS 2. Jeśli to auto poflotowe/poleasingowe to prawdopodobnie było serwisowane zgodnie z zaleceniami ASO  - olej co 30k km (2 lata), co też może okazać się problematyczne (na pewno bardziej wrażliwy będzie na to diesel niż wolnossąca benzyna). Oczywiście to tylko hipotetyczne zakładanie - równie dobrze może być wszystko OK

Edytowane przez Zurad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat DPF w Megankach jest bezobsługowy i nie sprawiający problemów. Sam miałem M3 1.9 dCi i jeżdżąc 2 x dziennie po 15 km przy przebiegu 240 000 dpf wskazywał 25% zapełnienia. Auto miałem poleasingowe więc przeglądy były robione zgodnie z zaleceniem producenta do przebiegu 130 000 km. Sam zmieniałem olej co 10 000 i sprzedając auto z przebiegiem 246 000 miałem fabryczne turbo, sprzęgło i wtryski. Przy tym nie sądzę żeby 1.6 był gorszy niż 1.9.

BTW jeździłem M4 1.5 dci i po mieście jakoś daje radę ale w trasę wolałbym się nie wypuszczać. 

1 godzinę temu, Plugawy_Luka napisał:

Wersje wyposażenia INTENS, z kamerą cofania i czujnikiem martwego pola w obu autach z silnikiem 1,6, natomiast 1,5 nie ma kamery ani czujnika martwego pola, poza tym wyposażenie to samo.

Cena za 1,5 to 45 tys, 1,6 to odpowiednio 47 i 48 tys

 

Bierz najlepiej wyposażone. Jak kupisz golasa już po kilku dniach będziesz kombinować jak podokładać ficzery. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault ma dosyć udane rozwiązania z FAPem i nie powoduja tyle problemów co w innych markach.

A jeśli szukasz gwarancji, że nigdy nic nie będzie.. to nie dostaniesz.

1.6dCi 5tego wtrysku chyba nie ma

Edytowane przez karolaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!