Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup używanej Megane IV


Plugawy_Luka

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Pojawiłem się na forum, ponieważ jestem na etapie wymiany samochodu. Jeżdżę od 5 lat Megane III z silnikiem 1,6 16V z instalacją gazową Lovato. Dlatego też interesuje mnie mocno zakup Megane IV, tym razem w wersji grandtour ze względu na powiększenie rodziny.

Swoją Renię kupiłem jako auto poleasingowe z przebiegiem 122k km, instalację LPG założyłem od razu po zakupie. Średni przebieg w ciągu roku to 20k km. Póki co nie działo się nic. Regularnie wymieniam olej, filtry, przy 180k wymieniałem rozrząd. 

Spalanie gazu to średnio ok 11l/100km, w mieście nawet do 13l/100km.

 

Stoję przed wyborem używanej MIV:

1)z 2017 roku z silnikiem 1.6 DCI, przebiegiem 97k km,

2)z 2016 roku z silnikiem 1.6 DCi, z przebiegiem 112k km,

3)z 2017 roku z silnikiem 1.5 DCi 90KM, z przebiegiem 120k km.

 

Wszystkie opcje to sprzedaż przez firmy skupujące auta głównie poleasingowe. 

Wszystkimi trzema jeździłem, nie słyszę stuków, nie widzę większych wad (delikatnie niespasowana klapa bagażnika we wszystkich 3).

Skupiłem się na dieslu, bo mieszkam poza Warszawą i codzienny dojazd do pracy to ok 30 km zarówno po trasie (większa część drogi) jak i po mieście. Raz w miesiącu trasy ponad 100 km do rodziny.

 

Czy dobrze celuję? Diesle, z takimi przebiegami? Na co muszę się przygotować?

Wiem, że wariant 90KM nie ma dwumasu, więc są niższe koszty eksploatacji, ale czy poza tym jest ok? Czy silnik 1,6 DCi rzeczywiście jest najbardziej udany i oszczędny z diesli w MIV?