Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie masz przy lusterku zwykły czujnik temperatury bez czujnika wilgotności i jakości powietrza wówczas ta wartość jest standardowa i nie ma wpływu na działanie klimatyzacji. Obecność tego czujnika sprawdzisz po zdjęciu obudowy lusterka, jeżeli z brązowej wtyczki do czujnika dochodzą tylko dwa przewody to masz tylko czujnik temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest inny system. Może powodować, że przy temperaturach ujemnych uruchamia obieg wewnętrzny a klimatyzacja nie startuje, powoduje to mocne parowanie szyb. Ja to u siebie wyłączyłem i mam święty spokój z parowaniem szyb przy temperaturach poniżej zera.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zauważyłem, że podczas deszczu bardzo mi parują szyby. 
Odnośnie problemu z chłodzeniem rzuciło mi się jeszcze w oczy, że klima nie wyrabiała przez ok 10km jazdy, po czym wysiadłem na moment do sklepu i po powrocie i ponownym odpaleniu auta klimatronik zaczyna fajnie chłodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wracam do tematu:

Pogoda i czas pozwoliły na wyjęcie panelu sterowania. Użyłem preparatu do styków i ponownie wszystko złożyłem. Problem jednak nadał występuje (tak jak opisywałem wcześniej).

Zauważyłem również, że panel klimatyzacji był już wcześniej wymieniany (panel jest z 2016 a samochód z 2013). Przypuszczam, ze problem występował już wcześniej, a wymiana panelu go nie rozwiązała.

Powiem szczerze, że nie wiem gdzie szukać przyczyny. Czy wymienić panel klimy? Czy może jeszcze coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ostatnio oddałem samochód do mechanika i okazało się, że do wymiany jest skraplacz i osuszacz. Po ich wymianie dalej okazało się, że temperatury parownika są ujemnie - około -7 i czasem tak jakby traciło sygnał bo spada nawet do -40. Klima na LO chłodzi przez jakiś czas, później się wyłącza i po chwili znowu chłodzi. Ciśnienie czynnika waha się w granicach 11-17 bar. Po wyłączeniu klimatronika temperatura wzrasta do podobnych wartości które są w kabinie. Czy macie pomysł jak z tym dalej walczyć?

59852F53-C46A-4C97-8667-E1602551B5B6.jpeg

739B3AF9-1C76-4959-AF15-FA29A84158D5.jpeg

2A52357A-F88A-430A-8DE3-8C941B15EB7D.jpeg

D4C6D72A-BA62-4020-8325-6E09B7BF151C.jpeg

481598F0-A6A2-4CD1-B46F-6CBF444AB01D.jpeg

C6F37A08-31BC-4881-A309-248C57332E26.jpeg
 

 

W końcu udało się naprawić.
Po wymianie skraplacza i osuszacza dalej te same parametry…

Później postanowiłem wymienić czujnik ciśnienia bo wyskoczył błąd P0530 - zbyt niskie napięcie czujnika ciśnienia klimatyzacji (po jego wykręceniu wyrzuciło mi na zewnątrz cały czynnik)i sprawdzić wiązki, które okazały się być ok - problem nadal występował. 

Chciałem sprawdzić, czy czujnik temperatury parownika działa, więc go wyciągnąłem i program pokazywał realne wartości tj. przybliżone do wskazań czujnika temperatury wewnątrz (climatronic działał) po podgrzaniu czujnika ręką reagował na ciepło. Okazało się, że mimo wszystko pokazywał błędną temperaturę jak był zamontowany tj. ok-10.

Podczas jazdy po wyłączeniu klimy temperatura parownika skakała w dosłownie sekunde z -10 do 26 i po ponownym włączeniu odrazu odcinało kompresor przez za niskie temperatury. Po wymianie czujnika temperatury parownika wszystko działa wreszcie w jak najlepszym porządku.

 

Czujnik temperatury oryginalnie wyglądał tak jak wrzucaliście na poprzednich stronach, ale bez problemu podszedł mi zamiennik z valeo  VAL508793 oem(277239472R)

 

Edytowane przez Dybal92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 8.07.2021 o 13:00, aniewa napisał:

za osłoną od strony kierowcy

Ten plastik jest na zaczepach? 

 

Generalnie czujnik już mam kupiony za około 100zł jednak kusi wymiana termistora za kilka złotych. Polecasz wymianę termistora  czy nie dziadować i cały czujnik? Robota ta sama.

 

Jak na złość ostatnio klimatyzacja działa dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastik jest na zatrzaskach. Jak masz kupiony cały kompletny czujnik to go wymień. Sam jeszcze tego nigdy nie robiłem więc nic więcej w tym temacie nie doradzę.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony. Kable obciąłem i wlutowałem. Mogłem trochę kabel skrócić ale z myślą, że to może nie być czujnik zostawiłem w razie zwrotu. Ja jestem raczej ze szczuplejszych ale tą blachę wykręcić na górze to dojścia nie ma. Ogólnie mało miejsca też żeby dobrze czujnik osadzić i przylutować. Czujnik który wyjąłem to Valeo N100468L. 

Temperatur parownika ogólnie na pierwszej obserwacji wyższa. Około 6-7 stopni przy 30stopniach na zewnątrz. 

 

W razie pytań służę pomocą.

Dziękuję wszystkim za rady.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Podczas jazdy temperatura parownika oscyluje około 2 stopni Celsjusza. Temperatura zewnętrzna wg czujnika w lusterku 26st.

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.7 :!: - Prezes
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, aniewa napisał:

Klimy już nie wyłącza? 

Tak jak mówiłem wcześniej, że w ostatnim czasie było ok na starym czujniku. Chociaż mam wrażenie że cały czas zaniżał wartości. Na razie zrobiłem 30km w jednym ciągu. Chłodziła dobrze. Będę obserwował.

Trochę mnie dziwi, że stary czujnik działał raz dobrze, a raz źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!