Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tce przyśpieszenie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jak sprawdzić, czy auto przyśpiesza poprawnie? Podczas zakupu byłem pozytywnie zaskoczony ( przesiadałem sie z 95 km diesela 22letniego). Jednak obecnie zastanawiam sie jak to powinno wygladac. Np. zmiana 1 na 2 bieg i but do 3 tys. obrotow jaka predkosc powinienem osiagac w danym czasie?

Edytowane przez Lordpons
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę 1.6 113 km oraz 1.3 140 km. Wszystkie Renaulty mają takie słabe przyspieszenia na niskich biegach. Ale od 4 w wzwyż się dzieje. Oni, tam we Francji mają bardzo górzysty teren i takie przełożenia skrzyni są idealne. W korkach na 2 spokojnie się porusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to zauważyłem. Zaczyna się dziać dopiero później. Niby to nie jest diesel z 500 nm a takim miałem okazję się przejechać i to jest moc :)

1 minutę temu, Sarna1 napisał:


 

hahahha. But to jest jak pociagniesz do odcięcia :)  spróbuj tak. Na 2 na odcięciu powinno być ok 95. Mi w 1.2 tce tak mniej więcej wychodziło. 

Tak sprecyzowałem pytanie, ponieważ raczej tak się przemieszcza na codzień 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 1.4 Tce to roznie mam wrazenie ze w jednej jakby lepiej ciagnie ale w drugiej byl straszny mul do czasu zrobiebia mapki .

Z czasem sie czlowiek przyzwyczaja i sie mu wydaje ze juz muł ale wsytarczy sie przejechac benzynka bez turba i frajda wraca po powrpcie do tce.

Co do przyspieszania do tej odcinki to balbym sie upg zeby od temp nie pekla albo tuleja cylidra .

Silbik ok ale do jazdy z glowa ja np zeby osiagnac swoj wynik spalania srednio gazu 8.5l po miescie Łódź jezdze do zakresu obrotow 2.5/3.0tys na pierwszych trzech biegach do 70km/h wystarcza zeby nie ciagnac sie jak ogon za wszystkimi autami.

Wiadomo ze jak aie pezycisnie do 4.5 tys obr to znajdzie sie jakis cwaniak z niemieckiej marki?ktory bedzie sie chcial na anstepnym skrzyzowaniu scigac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, fullxda napisał:

Ogólnie fabrycznie 1.4 ma moment rozwijający się delikatnie bez tego kopa jak w dieslu i to jest złudne że słabiej przyspiesza , startując na światłach z diesle podobnej mocy widać że diesel ma kopa z momentu i troszkę przeważa ale w dieslach przeważnie są bardzo krótkie biegi 1,2 więc to co cie wyprzedził diesel momentem traci na zmianie biegów ja jadę na 2 w dieslu jest już 3 bieg i z momentem lecącym w dół także od świateł do świateł diesel nie zawsze daje radę ,ale teraz po chip tuningu mam charakterystykę 1.4 tce zbliżona bardziej do diesla czuć bardziej kopa na każdym biegu od 3.tys. już ciągnie bardzo dobrze.

Zastanawiam się nad chipem /boxem. Boję się jednak o sprzęgło i skrzynie. Nie wiem, czy wytrzymają a jest najechane już 150 tys. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, fullxda napisał:

To długo nie pociągniesz sprzęgłem ja wymieniałem niedawno ze względu na awarie wysprzęglika i przy wyciąganiu skrzyni zrobiłem tez sprzęgło przy jednej robocie wysprzęglika chyba 117 zł a sprzęgło 200 coś także bez tragedii sprzęgło wytrzymałoby  by jeszcze ze 20 tys. ale wymieniłem. Dwumasa  jest jak nowa także nie ruszałem 1.4 tce nie ma momentu jak diesel ponad 300 i dwumasa długo zyje.

Wystarczy zakupić coś takiego: https://www.czesciauto24.pl/luk/625757 ??

Edytowane przez Lordpons
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstawisz auto do mechanika on wyciągnie stare sprzęgło zamówi nowe i włoży , nie zamawiaj takich części przez neta bez potwierdzenia nr vin bo później są problemy , ostatnio się zawiodłem bo po numerze vin pokazywało jedno a w aucie było co innego i trzeba było wymieniać , czekać na zamówienie także nie warto.

jak się nie ślizga to się jeździ.

A co do chipa , to tylko mapka robiona a nie jakieś boxy z chin co tylko moralnie poprawiają Twoje samopoczucie a później dostajesz wąchać dymek innych aut .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, fullxda napisał:

To długo nie pociągniesz sprzęgłem ja wymieniałem niedawno ze względu na awarie wysprzęglika i przy wyciąganiu skrzyni zrobiłem tez sprzęgło przy jednej robocie wysprzęglika chyba 117 zł a sprzęgło 200 coś także bez tragedii sprzęgło wytrzymałoby  by jeszcze ze 20 tys. ale wymieniłem. Dwumasa  jest jak nowa także nie ruszałem 1.4 tce nie ma momentu jak diesel ponad 300 i dwumasa długo zyje.


Kolego, podziel się gdzie kupiłeś wysprzęglik za 117 PLN (zakładam, że nowy, oryginał) i sprzęgło za 200 zł. Robiłem u siebie i sprzęgło i wysprzęglik i dwumasę również i to nie przy przebiegu 300k tylko 110k km (bo już waliła). Skrzynie TL4-A032 też już wymieniałem (obecnie mam 4). Ceny: wysprzęglik ori / valeo - ok. 200 PLN, sprzęgło valeo - ok. 600 PLN, dwumasa LUK w promo na UCANDO - 1380 PLN.  Wrzuć linki ew. bajki zachowaj dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, trybik napisał:


Kolego, podziel się gdzie kupiłeś wysprzęglik za 117 PLN (zakładam, że nowy, oryginał) i sprzęgło za 200 zł. Robiłem u siebie i sprzęgło i wysprzęglik i dwumasę również i to nie przy przebiegu 300k tylko 110k km (bo już waliła). Skrzynie TL4-A032 też już wymieniałem (obecnie mam 4). Ceny: wysprzęglik ori / valeo - ok. 200 PLN, sprzęgło valeo - ok. 600 PLN, dwumasa LUK w promo na UCANDO - 1380 PLN.  Wrzuć linki ew. bajki zachowaj dla siebie.

Kolego az sie?nasuwa mysl jak jezdzisz autem skoro masz ponad 120k przebiegu i juz czwarta skrzynie? Ja w jednej zrobilem juz 30 tys km od sprowadzenia i ma?chip i na blacie juz 160k przebiegu druga podobnie lecz mniejszy przebieg i ani sprzeglo ani dwumas a tym bardziej skrzynia dziwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.04.2020 o 01:27, trybik napisał:


Kolego, podziel się gdzie kupiłeś wysprzęglik za 117 PLN (zakładam, że nowy, oryginał) i sprzęgło za 200 zł. Robiłem u siebie i sprzęgło i wysprzęglik i dwumasę również i to nie przy przebiegu 300k tylko 110k km (bo już waliła). Skrzynie TL4-A032 też już wymieniałem (obecnie mam 4). Ceny: wysprzęglik ori / valeo - ok. 200 PLN, sprzęgło valeo - ok. 600 PLN, dwumasa LUK w promo na UCANDO - 1380 PLN.  Wrzuć linki ew. bajki zachowaj dla siebie.

abc

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.04.2020 o 05:36, Refild napisał:

Kolego az sie?nasuwa mysl jak jezdzisz autem skoro masz ponad 120k przebiegu i juz czwarta skrzynie? Ja w jednej zrobilem juz 30 tys km od sprowadzenia i ma?chip i na blacie juz 160k przebiegu druga podobnie lecz mniejszy przebieg i ani sprzeglo ani dwumas a tym bardziej skrzynia dziwne

 

Dlaczego oceniasz jeżeli nie znasz historii auta ? Auto kupiłem z przebiegiem 92k km (zrobionych w 99% po Warszawie, w korkach). Informuję Cię też, że skrzynia TL4-A032 która wychodziła w latach 2009/2010 jest "felerna" (uszkodzeniu ulega mechanizm różnicowy który powoduje charakterystyczne "wycie"). Gdybym nie dbał o auto to nie walczyłbym z tą skrzynią tak długo (zainwestowałem w ten szajs ponad 10k PLN). Więc jeżeli nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia - nie mów nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!