Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane III, ph3], 1,6 16v K4M z LPG brak mocy po odpaleniu na zimnym silniku


MatKr

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, Renault Megane III, 2015r, 1.6. 16v, K4M plus LPG BRC założona przy 42 000km,  aktualny przebieg 57 000km. Auto na bieżąco serwisowane, KZMFR i rozrząd wymienione przy 48tyś. Po odpaleniu zimnego silnika (na benzynie) przez pierwsze 10 sekund pracy (wyjazd z parkingu chociażby Lidl) gdy od razu ruszę (wejscie na ok 3 tys obrotów) silnik nie ma mocy, dźwięk staje się głuchy(jest tak za kazdym razem). Po tym krótkim odcinku/czasie auto pracuje normalnie. Gdy auto jest na luzie i zacznę je gazować to dochodzi max do 3 tys obrotów i zaczyna falować, po dwóch "przygazówkach" wszystko wraca do normy :

- jeśli odpalę silnik i zostawię na luzie bez dodawania gazu, praca jest normalna, obroty nie falują, żadnych objawów,

- jeśli odpalę auto, zostawię na luzie aby pracował 1-2 minuty to przy ruszaniu po tym czasie będzie już ok,

- gdy silnik jest rozgrzany po trasie np. 30 km gdy zgaszę silnik i po 20 minutach odpalę ponownie i ruszę będzie pracował normalnie (silnik ciepły)

- po ustapieniu objawów nic złego z autem się nie dzieje, pracuje normlanie na gazie i benzynie

- instalację gazową (nieszczelne wtryski) wykluczyłem, jeżdziłem przez dłuższy czas na samej benzynie przy zakręconym gazie w zbiorniku, problem pojawiał się za każdym razem,

- problem pojawił się około 3 miesiace po instalacji LPG, byłem w serwisie LPG podłaczali komputer/mapowania wszystko bardzo ładnie

- ogólny mechanik po podłaczeniu komputera (nie CLIPa) nie widział zadnych błedów,

- gdy zostawiłem auto u mechanika i wywołaliśmy "to zjawisko"(auto czekało noc) to gdy docinsnąłem mocno gaz to aż strzelił w kolektor, 

- auto nie pokazuje żadnych błedów na tablicy,

- Spalanie w aucie nie wzrosło,

- sytuacja trwa już od około pół roku (8tyś km przjechane) i ani się nie poprawia ani nie pogarsza.

 

Załaczam krótki film, to jest objaw gdy silnik jest zimny, na luzie i podkręcam obroty.

 

Czy któryś z forumowiczów miał taka sytuację? Podejrzewa problem?

 

Jestem nowym forumowiczem i z góry dziękuję za poradę.

Edytowane przez MatKr
Dodanie filmu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MatKr napisał:

- ogólny mechanik po podłaczeniu komputera (nie CLIPa) nie widział zadnych błedów,

 

Jeżeli mechanik twierdzi, że wszystko jest OK;

     -  bo komputer nie widzi żadnych błędów ,

    -   a silnik nadal źle pracuje,

    -   to natychmiast należy zmienić mechanika.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRC (będzie robić coszta) to jest przyczyna. Rozjechane mapy. W tych autach instalacja gazowa rozjeżdża mapy jeśli jest źle skalibrowana. Korekty sterownika pb mogą być tak duze, że check się nie zapali, ale podczas pracy na PB, zwłaszcza na rozruchu na pb będą się takie rzeczy działy. Mechanik powinien widzieć jak zachowują się korekty, zwłaszcza długookresowa (wg. mnie będzie mocno na plusie bo gaz na ubogo; dlatego zalewa go na rozruchu).

Profilaktycznie do sprawdzenia układ zapłonowy (świece, cewki). Może być tak, że sterownik LPG (w wersji OBD) może automatycznie kasować błędy i mechanik nie będzie ich widział.

Filmik nie wiele pokazuje, a raczej pokazuje jak nie należy traktować silnika po rozruchu.

15 tyś na LPG to wymiana filtrów. Nie od razu poprawia to co zepsuli.

Wyczyścić MAPsensor

 

Czy udało się zakończyć temat?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!