Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Aktywacja świateł dziennych


Rekomendowane odpowiedzi

Może jakiś wadliwy egzemplarz? Swój podłączałem dziesiątki razy i nie ma praktycznie żadnych problemów z połączeniem. Wielu użytkowników tego forum posiada taki interfejs i nie zgłaszają problemów z połączeniem. Zainstaluj jeszcze dla próby pyclip do pobrania i sprawdzisz czy połączy się z samochodem. Dla połączenia należy wyłączyć domyślny tryb demo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pyclip wykrywa OBDII, prosi o kod, daje mu 1,2,3,4 i łączy się z elmem. Wybieram megan/scenic III  i daje start, zaczyna skanować ecu. Skanuje jakieś 160 i na koniec pokazuje 0/160 "not ecu detected". Przy tym programie to przynajmniej ta trzecia dioda PWR migała na żółto jak skanował. Przy ddt4all dwie pozostałe świecą na czerwono, a ta PWR to tylko mrugnie po włożeniu i naciśnięciu przycisku na ułamek sekundy z zielonej na żółtą i gaśnie momentalnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz rację, ten elm albo jest walnięty, albo to jakaś podróba bez tego chipa. Jaki program nie próbuje, to nie może się połączyć z ecu. Czy z komputera ddt4all, czy z telefonu pyclip lub ecutweaker jakoś ten elm nie może się przebić do ecu. Jedynie takie proste aplikacje jak torque czy scanmaster co niby odczytują błędy itd pokazują, że niby się połączyły, ale mam wrażenie, że to jakaś lipa. Napisałem, do faceta z allegro co mi to sprzedał, żeby wymienił, ale coś nie odpowiada i podejrzewam, że zostanie mi wywalić to badziewie do kosza na śmieci. Kupiłbym może jeszcze jednego elma, tylko od sprawdzonego sprzedawcy gdyby ktoś mi takiego polecił.

Edytowane przez Szczotka75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ELM z PIC18F25K80 to powinno chodzić.

Spróbuj zeskanować auto PyClip jeszcze raz. Pamiętaj o zamknięciu innych aplikacji tego typu, które mogą działać w tle, ponieważ mogą blokować połączenie z ELM.

W PyClip włącz opcję Scan Vehicle, Use CFC0 oraz Generate logs i poniżej wpisz jakąś nazwę.

Pamiętaj również o wyłączeniu opcji Demo mode.

Jeśli nie wykryje żadnych modułów to podeślij log elm_ z folderu pyren/logs.

Jeśli moduły zostaną wykryte to zmodyfikuję bazę i uruchomisz sobie światła dzienne z PyClip.

Edytowane przez undercover20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sprawdziłem teraz i znowu ecu not detected. W załączniku jest log. Elm kupiony tutaj :

elm_logmoj.txthttps://allegro.pl/oferta/elm327-vgate-obd2-bt4-0-android-ios-pic18f25k80-8546251274#

Edytowane przez Szczotka75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Log nie wygląda źle. Myślałem, że opcja Use CFC0 działa tak samo jak młodszych wersjach PyClip i pomoże, ale wygląda na to, że w Twoim przypadku przeszkadza i ELM nie rozumie poleceń wraz z oczekiwaną długością ramki. I tylko tutaj widzę problem, reszta wygląda ok.

Spróbuj zeskanować jeszcze raz z wyłączoną opcją Use CFC0. Wydaje mi się, że powinno załapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeskanowałem bez opcji Use CFC0 i dalej "ecu not detected". 

Jeszcze jedna rzecz, która mnie zastanawia od samego początku, bt czy na kompie, czy w telefonie wykrywa dwa urządzenia OBDII i OBDBLE. Na kompie można połączyć przez bt oba. Na telefonie tylko OBDII. Nie wiem, czy to ma jakies znaczenie. Co do samego elma to diody LINK i OBD świecą się cały czas na czerwono, tylko dioda PWR w trakcie skanowania mruga na żółto. Przeczytałem na jednej stronie, że nie wszystkie ecu są kompatybilne z elmem. Już sam nie wiem, czy to wina elma, czy ecu w moim aucie. 

elm_logmoj3.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, dla mnie to jest wina ELM. Mimo prawidłowej konfiguracji, przy próbie nawiązania połączenia z modułem po pół sekundy daje NO DATA, mimo że timeout jest skonfigurowany na sekundę. 

Wykrywanie urządzenia pod różnymi nazwami nie ma w tym wypadku znaczenia, bo widać, że połączenie z nim zostało nawiązane i ELM został skonfigurowany. 

Myślę, że wymiana ELM załatwi problem.

Sam mam tego ELM327 i mogę potwierdzić, że działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej ten sprzedający mi nie wymieni, nie odbiera telefonu, nie odpisuje na smsy, spróbuję jeszcze maila napisać, ale wątpię. Ty masz ten konkretny tak wyglądający ? Nie wiem czy kupić taki sam tylko u innego sprzedającego czy np. taki https://allegro.pl/oferta/interfejs-icar3-vgate-bluetooth-obdii-elm327-id21z-8899231012 , wygląda jakby przynajmniej na zewnątrz był profesjonalniej zrobiony i takim jeden z użytkowników forum aktywował dzienne światła. Czy może nie brać już z bt tylko na usb lub wifi. Pytam z prostej przyczyny, chciałbym, żeby drugi zakup był trafiony. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ELM z dokładnie tej aukcji, którą podałem. iCar powinien u Ciebie chodzić, ale jeśli chciałbyś go użyć w jakimś starszym aucie (starszy protokół przesyłania danych) np. Laguna 2, Espace 4 to może nie zadziałać. Ten co mam radzi sobie u mnie bardzo dobrze i mogę go polecić.

ELM na WIFI raczej bym odradził. 

USB da Ci pewność działania, ale ograniczy Cię do laptopa.

Coś takiego np: ELM327 USB

BT będzie uniwersalny, chociaż czasem może miewać problemy z połączeniem z laptopem, ale jest to do opanowania. Z telefonem współgra bez problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź jaki wybrać, wezmę taki jak Ty. W poniedziałek zamówię i jak przyjdzie to się odezwę. Pozdrawiam.

 

Miałem kupić taki jak Ty, ale znalazłem tu w Krakowie w sklepie stacjonarnym ten https://allegro.pl/oferta/interfejs-icar2-bluetooth-obdii-elm327-vgate-9165053456.

Z tym pierwszym mam problem, żeby oddać na allegro, więc wolałem kupić w sklepie stacjonarnym na wypadek, gdyby znowu było coś nie tak. Na szczęście ten działa prawidłowo. Łączy się z ecu i zgrywa moduły. Załączam log pyren i listę ecu ddt4all. Znalazłem w pyren opcję świateł dziennych, ale tak jakby można odczytać ich stan, czyli że są wyłączone, ale nie ma zakładki do konfiguracji. W ddt4all zczytuje, że mam BCM95_SW990_Valise, tyle, że na czerwono i że coś tam nie do końca pasuje mu z tym bcm. Wszedłem w to (kliknąłem w oknie niżej też na BCM95_SW990_Valise, jest tam i na czarno i na czerwono, wybierałem raz to raz to)  , w dolnym oknie wszedłem w external lights - configuration, przestawiłem scandinavian_running_light_cf  na without i drl_active_cf na activated. Zrobiłem to w trybie einsteina, niby przyjęło, ale efekt żaden. Zrobiłem to samo klikając na bcm95_sw25_v1.1, też żaden efekt. Dalej mam tryb skandynawski i w liczniku brak opcji. Super, że elm działa i zgrywa wszystko, tylko co dalej ? Żeby tylko, się nie okazało, że się u mnie nie da, bo coś tak czuję...

elm_logmoj11.txt mycar.ecu

Edytowane przez Szczotka75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, w domyślnym trybie w PyRen/PyClip nie da się aktywować świateł dziennych.

Nazwa ECU na czerwono oznacza, że nie pasuje on w pełni do wersji ECU, która jest zainstalowana w Twoim module i część funkcji może nie działać i należy być ostrożniejszym.

U Ciebie różni się tylko delikatnie wersja softu, więc nie powinno być problemu jeśli wybierzesz ten plik, także nie przejmowałbym się tym. 

Skoro ustawienia w UCH zostały przyjęte to wygląda na to, że światła dzienne w UCH są już aktywowane i pozostaje je jeszcze uruchomić w liczniku.

Procedura:

TdB_B95_V3.0 -> Ecran Configuration TdB -> Config Generale 2 & Odométrie ->  MPU_DRL -> zmieniasz na Avec Config MPU Day Running Light -> klikasz na przycisk MPU_DRL -> Prise en compte des configurations.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!