Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pary benzyny z pod kolektora


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Jestem tu nowym użytkownikiem tak jak również nowym właścicielem Renault Megane 3. Auto mam od niedawna i postanowiłem wymienić przy nim wszystko co można więc nasłuchuje i wpatruje się zwłaszcza w silnik. Wszystko pięknie i ładnie tylko już któryś z kolei raz zauważyłem jakby mgiełke wydobywająca się z pod kolektora dolotowego. Początkowo myślałem że to być może płyn chłodniczy lub inne rzeczy które pozostały po moich wymianach(rozrząd, płyn, olej itd.) Dziś dopiero postanowiłem użyć swojego nosa i odkryłem że ta mgiełka ma zapach benzyny. Co dziwne wydobywa się jakby sekwencyjnie co paręnaście lub parędziesiąt sekund tak jakby gdzieś zbierało się ciśnienie i coś puszczało. Podejrzewam że być może któraś uszczelka na wtrysku nie trzyma lub listwa... Nie mam pojęcia co to może być. Boję się odkręcać kolektor ponieważ nie wiem czy złożę to wszystko na starych uszczelkach a obecnie jestem za granicą i tutaj nie tak prosto (raczej nie tanio) kupić jakiekolwiek części a auto potrzebne mi na codzień na dojazdy do pracy. Ma ktoś jakiś pomysł lub spotkał się ktoś z czymś takim?

Dodam jeszcze że po przełączeniu na lpg para znika. Tutaj filmik na którym to widać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tamtej strony jest przewód podłączony pod przepustnicę, gdzie są odprowadzane opary paliwa z filtra węglowego, a otwiera to elektrozawór zasilany że sterownika.

Być może on jest nieszczelny lub nie podpięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o którym przewodzie myślisz. Jeśli dobrze się rozumiemy to ten który jest podpięty za przepustnicą. Jednak te pary wydobywają się z przodu siknika pomiędzy drugim a trzecim dolotem kolektora. Tak jakby nie wiem... coś było nie szczelne w pobliżu drugiego a trzeciego wtryskiwacza. 

Edytowane przez pawlo7721
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie kolektora dolotowego i wymiana uszczelnienia. Zobaczysz jak wygląda odma, czy to ona jest tego przyczyną.

Przedtem wykręć korek wlewu oleju i sprawdź, czy ta mgiełka nie ustępuje.

Komora drugiej i trzeciej świecy jest wtedy narażona na olej.

Nie zakładam oparów paliwa, bo praca silnika by kulała i odgłos byłby inny. Ponadto listwa jest z przodu.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie miałem takie wrażenie że to wychodzi właśnie z przodu silnika ale logiczne jest to co piszesz. Nigdy jakoś nie miałem doczynienia z tym silnikiem w mojej "karierze" mechanicznej i nie znałem jego budowy. Szczerze mówiąc im bardziej ja zgłębiam tym bardziej myślę że trochę na kombinowali ci Francuzi za bardzo. :) dziwił mnie tylko ten zapach benzyny... Znalazłem jakieś zdjęcia w necie i widzę że jeszcze na pokrywie zaworow jest taka jakby mniejsza pokrywa od układu odpowietrzenia jak myślisz warto ją odkręcać i czyścić? Czy tylko uszczelnić górę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klejona jest na specyficzny Loctite, który pewnie zastąpisz silikonem. Ja zrobiłem to Reintzem. Jeżeli na tej pokrywce jest brud z olejem to znaczy że: puścił Loctite i do wymiany pierścień uszczelniający wylot z odmy. Jak puścił Loctite to może ale nie musi podlewać świece olejem. Jeżeli jest go dużo to puścił Loctite pod pokrywą zaworów a to już gorsza sprawa - do zdjęcia rozrządu bo pokrywa trzyma wałki. Magicy jednak potrafią bez zdejmowania paska ją przykleić. Konstrukcja fajna bo odma nie zamarznie ani się nie zatka.

Zapach paliwa może być z pod listwy wtryskowej bo wtryski są uszczelniane oringami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc wszystkim. Odkręciłem dziś kolektor dolotowy. Mieliście rację to ta mała niewinna uszczelka :) Olej w nie dużej ilości ale jednak wydobywał się na pokrywę zaworow i dzięki temu miałem ładnie zakonserwowaną Górę silnika. Ten zapach paliwa który czułem jednak był poprostu oparami z wnętrza silnika. Niestety nie mogłem jakimś cudem jej dostać a byłem w trzech sklepach. Generalnie poradziłem sobie za pomocą cudownej pasty Reinzosil :) teraz jest wszystko dobrze. Już nic nie wydobywa się z pod kolektora oraz (może to tylko moja autosugestia) silnik jakby odrobinę równiej pracuje. Jeszcze raz dziękuję i widzę że zostanę tu na dłużej bo widzę że są tutaj ludzie którzy naprawdę coś wiedzą o tych Francuzkich cudach techniki :) Pozdrawiam. 

Edytowane przez pawlo7721
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pawlo7721 napisał:

(może to tylko moja autosugestia) silnik jakby odrobinę równiej pracuje.

To nie sugestia - to rzeczywistość - tak musiało być o czym nie Wspomniałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!